REDGUY: je to relevantní k jakýmkoliv letadlům, ale hlavně jsme (poměrně dlouho) řešili, při jakém poměru výkonu motoru k maximálnímu výkonu poletíme jak rychle. problémem je i křivka využitelného výkonu v závislosti na rychlosti - to je pochopitelně něco, co jsem zatím v úvahách zanedbával (otázka je, jaký tvar tahle křivka bude mít v řidším vzduchu). samozřejmě jsem toho zanedbával v těch odhadech až moc... ale pochopitelně nečekal, že narazím na tak silný odpor, no :-)
REDGUY: nezkoušej zase začínat flejm... pochopitelně, že tohle je až moc jednoduché letadlo - třeba ta křídla která předpokládám já, by se musela směrem koncům evidentně zužovat, asi by nemohla být takto obdélníková... ale některé ty vzorečky relevantní jsou a zejména určení "součinitele škodlivého odporu" je zrovna asi to, co použít můžu (a pro tak extrémní stroj, jaký jsem kreslil, samozřejmě ten malý poměr čelního průřezu k celkové ploše křídla má velký význam.. bez ohledu na všechno ostatní)
samozřejmě počítání hodnot namáhání, při kterých by se roztrhly čepy... to už fakt vypadá celkem dost jako "práce" (na druhou stranu, je to dobře použitelné, kdybych se taky konstrukci rozhodl postavit na takových čepech, což ale není zrovna jisté). je vidět, že těch výpočtů je hodně a že je asi nikdo neudělá "zadarmo": nikdy jsem neříkal, že zkonstruovat letadlo je jednoduché... ale současně ta diplomka zase ukazuje, že to není úplně neproniknutelně složité, že dílčí věci se dají pochopit. výpočet se pro daný tvar letadla dá určitě parametrizovat - a dají se dopočítat hodnoty pro rozpětí o metr větší nebo menší, apod.
(taky je z toho asi jasné, že nikomu se nebude chtít pouštět do počítání letadla, které by na konci vyšlo jako nesmysl....)