• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    V tomhle klubu řešíme všechny aspekty solárního létání, i mezioborově (aerodynamika, statické a mechanické záležitosti, elektrotechnika, fotovoltaika, konstrukce letadel, ekonomika provozu...)
    [ solar-flight.com | solarimpulse.com | solarship.com | Conceptual Design of Solar Powered Airplanes for continuous flight (pdf) ]

    Témata podrobně: Pilotovaná i bezpilotní solární letadla. Významné zahraniční osobnosti aktivní na tomto poli. Politické, ekonomické a sociální souvislosti. Vše z historie tohoto oboru i zajímavé odkazy týkající se jeho budoucnosti. 2D i 3D vizualizace, fotografie, videa. Volné přesahy do spřízněných oblastí "úsporné aeronautiky" (obecně všechny vzducholodě, lidskou silou poháněné létající stroje, enviromentálně šetrné létající stroje, apod.). Elektrické létání (i na baterie), stratosférické létání (hlavně elektrické a solární, včetně bezpilotního). Související regulace v letectví (velmi pomalá letadla s velmi nízkým plošným zatížením křídla, pilotovaná i bezpilotní)

    Offtopicy většinou díky benevolenci moderátora bohužel nejsou mazány (ale měly by být). Za osobní útoky a urážky většinou následuje ban na dobu určitou. Připomínky ke způsobu moderace klubu směřujte prosím do soukromé pošty.
    rozbalit záhlaví
    GRENDAL
    GRENDAL --- ---
    XCHAOS: i diktátoři měli důvody a ti velcí se jimi netajili, protože lhaní by je znemožnilo.

    No nic, nech si své (veřejně známé) důvody pro sebe, ty malý diktátore.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GRENDAL: jaký důvod je "pravý"? je to ban na základě mojí svrchované diktátorské svévole. chovám se jednoduše autokraticky. (dokopali jste mě k tomu, po roce snah se nějak dohodnout....)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ok - jen ten projekt, který tu všichni napadají (a který by pro potřeby kratších letů šlo zjednodušit/odlehčit) počítá s 15t vzletovou hmotností a dostupem na baterie do výšky kolem 7-10 km s výkonem elektrických motorů 1.5 MW.... pravděpodobně by mu tedy stoupání do 4 km trvalo stejně, jako tomu 410 (pokud by tedy byl letuschopný). má ale i nějaké další features... třeba přetlakovou kabinu. (co takhle stratosférický parašutismus? to je dnes poněkud dražší legrace, co?)

    dík za aspoň nějaká konkrétní čísla v debatě, BTW...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEJML: já popravdě odmítám to vypínání anonymity záporného hodnocení. (rozhodně do té doby, dokud je to jen v prémiové verzi). není to fair play.. já bych dal každému možnost rozhodnout se, zda svoje hodnocení uděluje anonymně nebo je pod ním podpesaný, ale nejsem provozovatelem NYXu (NYX mi ani neprozradí součet hodnocení mých příspěvků, ale já se stejně chovám tak, jako kdyby on k tomuto přístup měl - protože je to jediný nějaký SELECT SUM(user.hodnoceni) FROM ... do databáze NYXu, že...)

    prosím o konec offtopicu!
    GRENDAL
    GRENDAL --- ---
    XCHAOS: copak? Že by něco, co by ti mohlo uškodit, kdyby to vyšlo na světlo, něco co bys raději tutlal?
    No nic, pravý důvod, proč XKOKOT dostal ban zjevně nehodláš říct (přestože je tolika lidem naprosto zjevný), takže pokračovat nemá smysl, že?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: to ale neodpovida na otazku, jak rychle to nekam doleze... :) L410 je zastarala v pripade, ze koukas na puvodni konstrukci, L410UVPE-20 zas tak stara modifikace neni a vyrabi se dodnes (nove)... konstrukce se vyviji a motoru se tam za ty roky taky uz par vystridalo (nejnovejsi GE H80 - vyssi vykon, mensi spotreba, delsi zivotnost.. poprve vzletlo loni), stejne tak treba vrtuli... S jakym vykonem motoru pocitas ty, pri jake vzletove hmotnosti...? :) Ta L410 v posledni verzi ma 597kW a neco kolem 6.7t...
    KEJML
    KEJML --- ---
    XCHAOS: Tak buď tě autoři mínusek zajímají a v tom případě si vypnianonymní hodnocení, nebo tě nezajímají a pak nevidím důvod k podobným experimentům.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GRENDAL: diskuzi, komu se jaký ban nelíbí, případně směřujte ke mě do pošty. id ADMIX se už ozval a ban "reklamuje"... jinak zatím nikdo...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Trochu specializovanější wiki:
    http://www.appropedia.org/Welcome_to_Appropedia
    příklad:
    http://www.appropedia.org/Portal:Transport

    nebudu zdůrazňovat, že solární letadlo zabírá ještě méně půdy, než třeba jízdní kola... (zvlášť kdyby je stejné množství lidí použilo k cestě na stejnou vzdálenost)
    GRENDAL
    GRENDAL --- ---
    XCHAOS: tak to je fakt zajímavé, si na tohle experimentování vybrat někoho, jehož nick se ti z nějakého důvodu nelibí...

    Hele já ti tohle nežeru, jedno mínusko navíc tě přece nerozhází, za tím bude něco více. Proč jednoduše neřekneš pravý důvod, který tuší každý, kdo se na XKOKOT mrkl a tomu, kdo sleduje klub, kde jsi praskl dveřmi, je to naprosto jasné?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BURAN:
    BURAN: zase kdyby "chaosoplán" byl "kategorie" a ne označení mých nápadů, tak potom 1) tuhle kategorii zkus definovat - spadá tam třeba "omnivzducholoď"? (že nevíš o co jde? pak si ale asi nesledoval debatu od začátku...) 2) změním tedy názor a na zmínky o "chaosoplánu" budu po vzoru seriálu South Park reagovat "mluvíte o mě? mluvíte o mě?"
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GRENDAL: chtěl jsem si jen vyzkoušet, jestli to bude mít vliv na počet mých minusů u příspěvků (minusy jsou anonymní, ale občas trochu experimentuju). jinak do pošty se mi zatím neozval, tak fakt nevím....
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: dobře... ale solární letadlo obvykle stoupá na baterie, a teprve při vodorovném letu je (v některých případech) energeticky soběstačné.

    pro vystoupání do výšky 4 km stačí, aby jen cca 1/6 hmoty letadla tvořily lithiové baterie. a dobíjet se můžou např... při klouzavém letu zpět na letiště? (kromě toho, že FV panely během stoupání mohou těm bateriím lehce odlehčit)

    tušíš, jakou část ceny letenky u parašutistů dnes tvoří palivo? (pro často dost zastaralá letadla víceméně u konce své původně zamýšlené životnosti - mám na mysli L-410)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PACHATEL: za offtopic? ale jistě.
    PACHATEL: ale to lidi, co chtějí sledovat tenhle klub nezajímá, chápeš?
    GRENDAL
    GRENDAL --- ---
    odbočím trochu od "diskuze", snad to nebude vadit - mě by docela zajímalo, za co dostal totální ban XKOKOT, který tu nenapsal jediný příspěvek a tudíž nemohl porušit žádné pravidlo. To dostal ban jenom proto, že má takovou přezdívku?
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    BURAN: treba tak.. ;o)))
    PACHATEL
    PACHATEL --- ---
    jeste doplnim ze invektivy jsou reakci na dlouhodobe urazeni meho zakladniho a stredniho vzdelani, za urazeni zdraveho rozumu a fyzikalnich zakonu
    PACHATEL
    PACHATEL --- ---
    xchaosi ty ses hroznej negr v nerasistickym slova smyslu....ban plz
    BURAN
    BURAN --- ---
    mate pravdu. oba :)

    pro sebe to uzaviram tim, ze xchaos neni autorem terminu xchaosplan, ani chaosplan, tedy nema narok na autorizovani ci dalsi pravni akce.

    ale myslim ze muzeme xchaosovi vyjit vstric a vyhovet jeho zadosti "pište si samozřejmě o svých nápadech jak chcete, pokud jsou ontopic - ale nepoužívejte potom můj trademark "chaosoplán", aby nedošlo k záměně."

    takze prosim respektujme xchaosuv trademark "CHAOSOPLÁN".
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jenze pozadavek parasutisty je... se co nejrychleji dostat do pozadovanych 4km nad teren... nejsem si uplne jistej, ze tohle tvoje letajici zarizeni bude vubec schopne konkurovat turbovrtulovym strojum... :) Ono vubec nejde o nadavani, jako spis o realisticky pohled na vec...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOMVYN: to jsem vnímal jen jako odlišnou formu zápisu téhož (moji známí tu přezdívku už léta vyslovují "chaos", toto byl kdysi dávno jen způsob, jak se zápisem odlišit od nesmyslů typu "Chaozzz", apod.)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam