pro ty, co neabsolvovali výcvik seskoku na para-křídle: co je myšleno tím "downplane" uspořádání dvou parakřídel:
proč si myslím, že je pro protahování obřích ultralehkých ploch vzduchem s co nejmenším čelním odporem relevantní ? dva parašutisti (nebo jeden, kterému se otevře primární i záložní padák současně) mohou tímto způsobem pouze vlastní vahou nabrat vzhledem k zemi rychlost, která se příliš neliší od rychlosti volného pádu (parakřídlo je přeci jen kluzák, s klouzavostí někde cca kolem 10:1 - a tedy pokud letí kolmo k zemi, tak je jeho odpor cca 10x menší, než když klouže vodorovně).
samozřejmě - parakřídla a paraglidy se navrhují tak, aby rozumně klouzaly (rychleji či pomaleji - podle konkrétního typu) - a ne, aby vyvinuly co největší rychlost v uspořádání downplane :-) já jen tvrdím, že by je mělo jít pro dowplane optimalizovat (pokud nepožadujeme extra vztlak, což u vlečeného downplane nepožadujeme)