KEJML: no prosímtě, proč by v roce 1915 používali dva trupy... že by potřebovali zvýšit dolet/výdrž tím, že letadlo uveze více paliva? (tehdy zjevně ještě neuměli tohoto efektu dosáhnout umístěním nádrží do křídel...)
k těm dronům jen podotýkám, že nesou baterie pro celonoční výdrž (po dobu několika let). tyto baterii podle všeho tvoří až 1/ 3 jejich hmotnosti (pokud jsou lithiové - min. výpočty které jsem dohledal už před lety, ukazují k tomutu číslu). solární panely přes poledne zdaleka jen nepohání to letadlo - ale vyrábí energii i pro dobíjení těch baterií.
"solární stratosférický rychlostní speciál" je specializace, která zatím nebyla na pořadu dne. shodou okolntí, 1/3 hmotnosti v bateriích zhruba odpovídá energii nutné pro stoupání do 7000 m jen na baterie: není kolem toho ještě všechno domyšlené, ale spousta solárních věcí se dnes pohybuje rychlostma kolem 100 km/h (ty které stavím já, zatím ne - ale co není, může být...). a např. ty závody v australské poušti mají poměrně přísná kritéria (např. limit na max. plochu solárního panelu vs. povinnost uvést jezdce.
rychlostním speciálem (nikoliv stratosférickým, zatím) by měl být podle tvrzení konstruktéra Sunseeker Duo: ten ovšem letos zatím ještě samostatně neletěl, takže se asi ještě čeká na nějaké překvapení (silnější či lehčí motor? lehčí baterie? uvidíme)