• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Jinak pokud se paraglide dobíjí na zemi, tak je to použitelné, ale podle mě celkem nuda:
    http://paramania.com/...t&view=article&id=141:the-incredible-solar-electric-flight&catid=1&Itemid=19
    Jinak k elektrickým (abych se držel tématu) tiltrotorům - tedy něco vzdáleně podobného mému kritizovanému nákresu:
    http://www.gizmag.com/project-zero-electric-tilt-rotor-aircraft/26561/
    http://en.wikipedia.org/wiki/AgustaWestland_Project_Zero
    http://www.wired.co.uk/magazine/archive/2013/11/start/heli-plane



    ... parametry jsem nenašel, zato video ze zkušebního letu (bohužel jen hovering)
    https://www.youtube.com/watch?v=Wlv-q_T95HA
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Omluva se prijima 8))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Sorry, topic jsem upřesnil, aby to zahrnovalo i elektrické létání - primárně mě zajímá solárně-elektrické, samozřejmě, ale na cestě k tomuto je určitě vhodné probírat třeba i lithiovými baterkami poháněné elektrické backpacky pro paragliding, apod...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Je to jen dalsi off-topic fotka, nebo zcela vazne tvrdis, ze tohle lze prestavet na solarni pohon zvetsenim pomeru kridel k trupu?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Přidat solární křídla k tomuto?
    Building a tilt rotor UAV
    http://hackaday.com/2012/10/04/building-a-tilt-rotor-uav/
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: ale to je pro tebe tak nudné a nezajímavé, - je to v prvni rade offtopic. Omlouvam se, udelal jsem chybu, myslel jsem ze se ridis vlastnimi pravidly a pises sem o SOLARNICH letadlech. Protoze ale pravidla ktera jsi tady vyhlasil zjevne plati pro vsechny krome tebe, byl to mylby predpoklad 8))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Pokud by nám třeba solární letadlo vyšlo příliš velké pro provoz z běžných letišť... (jen poměr křídel k trupu si musíme představit jiný :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: takže jen potvrzuješ, co říkám, ale to je pro tebe tak nudné a nezajímavé, že to zase musíš okořenit několika rádobyvtipnými osobními výpady. nad to totiž není, když je diskuze označená jako "odborná", že ...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: vertikální vzlet a přistání je prostě možnost, jak tohle monstrum rychle a s co nejmenším odporem vzduchu - a to je zase pripad toho, kdy tupe, jak cvicena opicka dosazujes do vzorecku kterej nechapes a ignorujes jiny problemy a ztraty.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ještě vzhledem k popularitě elektrických quadrorotorů - ano, jestliže se Amazon Prime snaží o drone delivery, což je z podstaty VTOL záležitost, tak třeba zjistí, že připojením křídel v uspořádání tiltrotor zvýší dolet při zachování nosnosti a ostatních parametrů (třeba i času doručení - vodorovně to poletí rychleji) třeba trojnásobně: takže se možná prostě objeví komerční tlaky, aby se něco takového vyvinulo... tvoje představa, že mám všechno z vlastní hlavy je úsměvná - mě prostě jen baví sledovat trendy ve světě (a ty naštěstí nemáš kapacitu všem těm lidem, co mají nějaké nápady, neustále vysvětlovat, jak jsou vlastně pitomí...)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: jestliže čtyřvrtulek dnes létají desetitisíce nebo statisíce, tak je velká šance, že prostě někoho napadne přidělat k tomu polohovatelná křídla a otočit ty vrtule za letu směrem dopředu. - no tak to uz samozrejme nekolik ruznejch lidi napadlo. UTFG a najdes nekolik ruznejch tilt rotor quadkopter (a variant).
    Nicmene, chces tvrdit, ze si tilt rotor quady zminil naprosto bez souvislosti se solarnima letadlama? Proc je sem teda tahas? Je to tady offtopic, podle tvyho vlastniho zahlavi jsi to mel bez varovani smazat 8))) Byla to zase tvoje standardni taktika "honem prevest rec na neco jineho, aby se zapomelo na blaboly"?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JVCNC: myslím si, že tvrzení, že si "vymýšlím vlastní fyzikální zákony" je lživé. fakticky jde jen o to, že spousta reálných situací je nelineárních, a tady se lidi snažili o vysloveně lineární extrapolace "protože proudový Boeing tohle a támhle, tak něco jiného nejde a basta"
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: jinak k tomu a) a b): máš samozřejmě pravdu, ale je tu u toho b) prostě jistý háček s tím, že solární letadlo vhodné pro stratosféru skutečně vychází jako obrovské monstrum, nepodobné ničemu, co dnes běžně přistává na letištích. vertikální vzlet a přistání je prostě možnost, jak tohle monstrum rychle a s co nejmenším odporem vzduchu protáhnout troposférou do prostředí, pro které je určené. to přece pořád nevylučuje, že ve stratosféře to bude splňovat kritérium a) - i z toho nákresu je patrné, že se o to snažím - pouze nejde jeden a stejný tvar optimalizovat beze změny hmotnosti pro různé hustoty vzduchu, lišící se od sebe až desetinásobně...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: no to si ale úplně mimo, v téhle demagogické rétorice.

    ta popularita znamená "masově si s tím někdo hraje". takže si o to říká evoluce: jestliže čtyřvrtulek dnes létají desetitisíce nebo statisíce, tak je velká šance, že prostě někoho napadne přidělat k tomu polohovatelná křídla a otočit ty vrtule za letu směrem dopředu.

    mluvím čistě o pravděpodobnosti, že někdo ve světě něco zkusí postavit: nejde tady o to, co se mi líbí nebo nelíbí (i když to je taky důležité, jistě :-) ale prostě nechápeš co čím chci říct, nebo to úmyslně dezinterpretuješ, protože v podstatě jsi zřejmě v nějaké dětinské fázi vývoje, že je pro tebe zábavné jenom když někoho jiného nasereš, nebo tak něco...hmm).
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    Btw, tohle je dost symptomaticky: vzhledem k popularitě elektrických quadrorotorů si to ale vysloveně říká o zkombinování s tiltwing konceptem pro prodloužení doletu

    Tj. neni podstatne jestli je neco "vhodne" nebo "mozne". Podstatne je, ze je neco "popularni". Na faktech nezalezi, dulezite je, co se XChaosovi libi.

    Vubec, ta absence jakykoliv intuice je uplne neuveritalna. Vzdyt prece na prvni pohled jsou jasny dve veci:

    (a) solarni letadla musi byt naprosto a absolutne efektivni, nesmi na nich byt cokoliv zbytecneho. Vsechny solarni letadla jsou aerodynamicky dokonaly kluzaky s peclive kapotovanejma motorama a ani jednou zbytecnou antenkou nebo vystupkem.
    (b) vrtulniky jsou vyrazne mene efektivni v premene energie na "litani" nez letadla - staci se podivat na letadlo a na vrtulnik se srovnatelnym motorem, jak dlouho, rychle a daleko doleti. Nebo jeste lepe - clovekem pohaneny letadlo uz pred ctvrt stoletim uletelo pres sto kilometru a v soucasny dobe pomalu miri k tomu stat se normalnim sportem. Clovekem pohanenej vrtulnik se pred rokem udrzel ve vzduchu neco pres minutu a potreboval k tomu uzavrenou halu.

    Jak tupej musi clovek bejt, aby si nedal (a) a (b) dohromady a nedoslo mu, ze solarni vrtulniky (nebo tiltrotory) proste nejsou prakticka cesta? Na to prece neni potreba nic pocitat...
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    XCHAOS: na FEM staci i dnes velice rozsireny solidworks, muzes zazadat o studentskou verzi, pripadne k FEM i CFD existuji opensource reseni s vysledky srovnatelne s komercnimi, jen nejsou tak pohodlne a klikaci jako ty komercni, takze se do toho muze pustit kazdy, jen to da vice prace, oni ani ty komercni nejsou jednoduche na zvladnuti,

    na zbytek nemam silu, snad jen ze by jsi mel vice experimentovat v te zle vykonstruovane a filozoficke realite nez si vymyslet fyzikalni zakony vlastni
    BURAN
    BURAN --- ---
    REDGUY: nenechej se nachytat. XCHAOS sice pise, ze omyly priznava neustale, ale uz nepise, _CI_ omyly :))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: takže úplně mimo jako obvykle nejsem... jen trochu mimo - Boha jeho, ty jsi ale pitomec. Protoze extremne odlehcenej special dokazal nastoupat vejs nez normalni vrtulniky, tak tvoje blaboleni o dvestemetrovem solarnim VTOLu je "jen trochu mimo"? To je jeste nesmyslnejsi, nez tvoje bizarni sebeuspokojovani se "jsem mimo jen o rad" 8)))


    XCHAOS: přiznávám omyly neustále - bohuzel, tvum standardni pristup je, ze napises pitomost, ostatni ti zacnou vysvetlovat ze to je pitomost, ty se zacnes vztekat, dupat nozickama, nadavat, banovat, chvalit se jakej jsi vizionar, stezovat si, ze se proti tobe ostatni spikli, lhat, tahat si cisla z prdele, tvrdit ze jsi kralovsky posel, prohlasovat se za viteze debaty... a pak, za par dnu, tydnu az mesicu ti to konecne dojde, jakz-takz to uznas - a druhej den napises dalsi nesmysl, s kterym se to cely opakuje. O tom, ze se k uz jednou vyvracenym a uznanym nesmyslus nekdy i znovu vracis ani nemluve 8))

    za slepé doplňování do vzorce, kterým nerozumí, jsem tu kritizoval jiné. - a procpak to sam delas?


    ale přitom je tabu si je představit. - jojo, "tabu". Koukam ze ted jsi ve fazi stezovani si na spiknuti ostatnich 8))
    BURAN
    BURAN --- ---
    XCHAOS: coze, chces rict, ze vrtulniku kdyz chcipne ve 12km vysce motor, tak se nic hrozneho nedeje, protoze pak bezpecne pristane diky autorotaci?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: z dostupných vzorců by mělo jít asi vyvodit, kolikrát rychleji se rotor bude muset točit ve vzduchu o 50% menší hustotě...

    kromě toho, jistý rekord v dostupu vrtulníku (12 km) byl následovaný tím, že v řídkém vzduchu chcípl motor - a vrtulník následně přistál pomocí rekordně dlouhé autorotace. takže úplně mimo jako obvykle nejsem... jen trochu mimo...

    (jinak tiltwing je asi přeci jen částečně slepá ulička vývoje, a je možné, že by se nehodila ani pro solární letadla... vzhledem k popularitě elektrických quadrorotorů si to ale vysloveně říká o zkombinování s tiltwing konceptem pro prodloužení doletu...)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam