XCHAOS: ty ale zcela zanedbavas tam kde se ti to nehodi a pocitas s urcitzm jeve a velicinou jen tam dke se ti to hodi, viz diskuze o rychlosti ve vetsi vysce, od toho jsi ale odbocil uplne jinam.
zcela zanedbavas konstrukcni reseni, k tomu aby jsi natacel nosnou plochu letadla potrebujes nalezite konstrukcne slozitejsi a tezsi reseni, nebo snad myslis ze pevne kridlo bude vazit stejne jako nataceci? budes mit dalsi, po vetsinu casu mrtvou hmotu, se kterou to urcite funkcni nebude, vzhledem k tomu ze se jedna o neco na same hranici stavajicich technickym moznosti.
jestli to cele mas jen aby jsi chrlil desitky az stovky nesmyslnych konceptu ktere fungovat nemuzou tak ok, klidne tyhle uvahy ved, protoze neni cilem realizovatelnost a funkcnost celeho reseni je uplne jedno ze vsude nacpes kompozity, veskery spojovak z titanu aby jsi setril kazdy gram a pak do kridel nacpes masivni, velka a tezka loziska jen proto ze se ti ten koncept libi a je jedno ze je nerealny.
pokud se vsak chces nekdy cilu alespon zacit priblizovat, tak cesta kterou jdes tam rozhodne nevede. vsechny uvahy jestli by bylo neco mozne, nezacinaji tim ze to bude hezke a ze se ti to bude libit, ale v CADu u FEM a CFD, kde navrhnes konstrukci zjistis kolik bude vazit a jestli neznici sama sebe vlastni hmotnosti ve FEM, a pak jestli to vubec bude litat, pripadne jak, v CFD, K vysledku zadna jina cesta nevede a to co predvadis je zcela zbytecne blaboleni o nesmyslech porad dokola. chces tiltwing? ok, zkonstruuj si nataceci mechanismus, tak aby se nerozpadl a zvladnul veskere zatizeni, pak se teprve bav dal o tomhle napadu, ale az budes mit nejaka cisla typu tohle reseni vazi tolik a snese takove zatizeni, unese takto vykone motory, zcela muzeme zanedbat technologickou cast cele konstrukce, cenu a potrebne vyrobni technologie, dokud nebudes mit nejake funkcni reseni alespon v simulacich. Dokud neudelas alespon tohle, porad to bude jen zbytecne blaboleni o tom jak bude tilt wing uzasny a jak povede k uspechu. Porad pritom nemusis opustit PC.