• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jakze? :D
    CALB LiFePO4 puncture test
    https://www.youtube.com/watch?v=EMARDvMz62A
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ... dokonce jsem četl teorii, že to nejsou "zkraty", ale samovolná studená fúze, díky náhodné nanostruktuře materiálu nebo prostě statistická událost :-)

    každopádně, LiFePO4 tenhle problém nemají
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: a k lithiovkam obecne...
    Safety Concerns with Li-ion Batteries – Battery University
    http://batteryuniversity.com/learn/article/safety_concerns_with_li_ion
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: baterky nehori? :D No tak to jo :)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: No konecne jsi to uznal 8)

    Ktere, v solarnim letadle rozumne pouzitelne baterky nehori? A zdroj, prosim.

    A znovu, at to nezamluvime, prosim, napis mi priklad bezne pouzitelneho letadla, ktere uveze cloveka a vodorovnemu letu mu prokazatelne staci 2kW. Predem dekuju! 8)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: no ano, narážel jsem na to, že proudová létají na kerosen, který je naftě dejme-tomu podobný. skutečně běžně se létá na benzín, ten hoří stejně dobře jako lithiové baterky a naopak některé druhy lithiových baterek vůbec nehoří
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Coz oboje znamena neco vyrazne jineho nez "letadla s pístovými motory nelétají na nic podobného naftě ". Obavam se, ze ten tvuj blabol nezamaskujes ani kdyz to prelozis do mongolstiny.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: "has not been widely used" do češtiny překládám jako "moc se to nepoužívalo".
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: zmiňujou že se to moc nepoužívá v USA Zminujou tam v prvni rade, ze se _POUZIVA_. Takze tvoje letadla s pístovými motory nelétají na nic podobného naftě byl zase jen z dalsi rady tvych nepodlozenych blabolu.

    A v druhe rade: nevýbušnost tam velkou roli nehraje - ano, presne tak. To ze se neustale snazis svoje "vize" prezentovat jako bezpecny, protoze "baterky nehori a letecky palivo hori" je dalsi blabol a hned dvojnasobnej, protoze jednak baterky hori (a to tak ze hodne a hnusne) a jednak "horlavost" leteckyho paliva neni tak zasadni bezpecnostni problem, jak se tvaris. Plus samozrejme radsi nebudeme mluvit o tom, ze ta baterka hori i kdyz je vybita, zatimco prazdna nadrz moc ne, coz? 8))

    takže argument, že nafta snadno nechytne, nebyl moc chytrý: proražená benzínová nádrž chytne podobně snadno, jako Li baterie. - LOL. "argument, ze nafta snadno nechytne neni chytry protoze benzinova nadrz chytne"? jj, jsi idiot 8) . Ale aspon jsi konecne priznal, ze puvodni "baterky nehori tak jako benzin" byl nesmysl. Schvalne za jak dlouho se zresetujes a vratis se k tomu 8)))

    Hmmm. Nejsi zpatky ani dvacet ctyri hodin a uz jsi stihl napsat kolik, dva nebo tri nesmysly? Budes v tomhle tempu pokracovat trvale, nebo jen vypoustis pretlak za tech par mesicu mimo?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: no zmiňujou že se to moc nepoužívá v USA, kde jsou nižší spotřební daně na palivo :-) nevýbušnost tam velkou roli nehraje. fakticky, kromě toho, že v tomhle klubu je to offtopic, dieselová letadla byla okrajová záležitost. takže argument, že nafta snadno nechytne, nebyl moc chytrý: proražená benzínová nádrž chytne podobně snadno, jako Li baterie.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Co s tim maji spolecnyho vzducholode? Precetl sis to vubec cely? To o tom, ze v soucasny dobe pouziva cim dal tim vic sis precetl? A ty odkazy na konkretni letadla? Precetl sis to a umyslne mlzis? Nebo ses ani neobtezoval si to precist?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: myslíš to The aircraft diesel engine or aero diesel has not been widely used as an aircraft engine? :-) o těch vzducholodích samozřejmě vím, bylo to náhradní řešení, když Němci ve 20.letech zjistili, že postavit motor na odpadní vodík unikající z balonetů nebude až tak jednoduché. (BTW Graf Zeppelin létal na svítiplyn, protože má podobnou hustotu jako vzduch, tak na rozdíl od dieselu nebyla nutná kondenzace vodních par z výfuku..)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: .... no minimálně to někomu stálo za to naklikat jako 3D model, což je dál, než jsem se dostal já :-)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: LOL. Argumentovat "konceptem" ze stranek, kde hned vedle je "koncept" kocarku, kterej vytvori zdrave a bezpecne mikroklima pro nemluvne a o kterem se tam pise "Tuvie has received “Patrol Ultralight Aircraft” project from our ‘Submit A Design‘ feature, where we welcome our readers to submit their design/concept for publication.", jen s par obrazkama, bez jakejkoliv cisel... wow. To vypada fakt duveryhodne a propracovane. Btw, dalsi prace autorky konceptu je drzak plechovky na pivo.

    Po kolikaty uz tady argumentujes necim, co je zjevne jen umelecky dilo nejakyho designera, bez nejakyho technickyho podkladu?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Proboha zivyho. Co kdyby sis ASPON JEDNOU neco overil, nez placnes nejakou blbost?

    letadla s pístovými motory nelétají na nic podobného naftě Opravdu? Ze letadla nelitaji na naftu? Tak to abys honem na wikipedii opravil tenhle clanek: https://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_diesel_engine , co myslis?

    A argumentovat sestrelenejma letadlama je uz extra idiotske: ano, kdyz do nadrze s palivem zacnes strilet, obzlvast ZAPALNEJMA a VYBUSNEJMA nabojema, je slusna sance ze chytne. Ale opravdu je tohle riziko, ktery hrozi tvejm "vizim"? Nebo jen zase zoufale mlzis?

    Btw, palivo pro proudovy motory je vyrazne _mene_ horlavy nez benzin. Udajne kdyz ho rozlejes a hodis do nej zapalenou sirku, nic se nestane.

    ale současně takové letadlo, aby mu na vodorovný let stačily 2 kW - no tak me prestan obvinovat z prekrucovani a ukaz mi existujici, regulerne funkcni letadlo, kterymu ty 2kW na vodorovny let prokazatelne staci. Sup sup, prestan se vykrucovat a ukaz.

    uvidíme, co třeba Li-síra - jinymy slovy, co to rikas o bezpecnosti baterii je v soucasne dobe blabol. Diky 8)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: pokud by ten hadr byl FV aktivní, plocha je rozhodně dostatečná. ale závěsné kluzáky jsou něco jiného, ty jsou slušně rigidní, a s flexibilními panely by se to nějak zkombinovat dalo.

    např. o tom uvažují tihle:
    Patrol Ultralight Concept Aircraft by Ekaterina Dekhtyarenko | Tuvie
    http://www.tuvie.com/patrol-ultralight-concept-aircraft-by-ekaterina-dekhtyarenko/
    Renderované obrázky jsou sice s pístovým motorem, ale... Patrol Ultralight Concept Aircraft is able to reach the speed of 30-90 km/h and capable to fly up to 4000meters altitude. It utilizes electric motor E200 + accumulator recharge with solar batteries attached to the wing or 2 petrol engines whichever chosen for different conditions.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jenze paraglide je... jen hromada provazku a hadr :-) Netusil jsem, zes zmenil konstrukcni material :-D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: no min. letadla s pístovými motory nelétají na nic podobného naftě... díky tomu sestřely skrze zásah nádrže s leteckým benzínem nebyly až tak těžké.. prostě tam už něco hořet začalo.

    zase překrucuješ... chci 20 kW motor, v podstatě ten, co se montuje do elektrických paraglidů a rogal, ale současně takové letadlo, aby mu na vodorovný let stačily 2 kW. nebudou při tomhle výkonu stoupat, to dá rozum. ale rezerva tam bude.

    Li baterie prochází celkem bouřlivým vývojem. u LiFePO4 požár nehrozil, bohužel energetická hustota mírně pokulhávala. uvidíme, co třeba Li-síra... ale mluví se o vylepšení na spoustě front, nejen jiné složení.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    Hele, XChaosi - dokazes ukazat konkretni, jasnej priklad funkcniho, bezne pouzivanyho letadla, ktery jakz-takz bezpecne uveze cloveka a pro vodorovnej let mu prokazatelne staci 2kW? Jako jestli mas jiny argumenty nez prislovecne "tvrdim ze"?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: nebezpečné je jen nemít rezervu výkonu - presne tak. A pokud na jedne strane vidis miniletadelko s 20kW motorem a sam pises, ze letadla s 5kW motorem jsou pomala, bez rezervy a nebezpecna a na druhe strane tvrdis, ze 2kW by ti meli stacit... no... LOL.

    pravděpodobnost požáru u vhodně zvolených baterií není velká - coz uz jsme ti mnohokrat vysvetlovali, ze neni pravda. Uz zase lzes nebo budes tvrdit ze jsi "zapomel"? Pro pripomenuti, co se stane kdyz udelas diru do LiPo baterky:

    LiPo battery fire.
    https://www.youtube.com/watch?v=gisdMQbtJqk


    Udelej to same nadrzi nafty a nestane se vubec nic.

    A povidani o tom, jak das motor jinam nema s nedostatkem vykonu nic spolecneho...

    do tří let chci elektricky létat - do tri let? A pritom jsi psal ze letos to stavet nebudes, ani pristi rok... ci to planujes postavit za zhruba rok?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam