REDGUY: nebezpečné je jen nemít rezervu výkonu. letadlo, co dokáže letět pomalu s nízkým výkonem motoru, nemusí být nebezpečné, pokud má rezervu na rychlejší let či stoupání...
elektrická letadla se snaží obecně šetřit výkon, kvůli nízké kapacitě baterií, takže sledovat triky, se kterými přichází čistě elektrická letadla je rozhodně užitečné, když se zajímám o solární létání. spousta postupů, které evoluce zvolila u letadel se spalovacími motory, není u elektrický letadel důležitá: např. si musel mít palivo tak nějak blízko těžiště (buď v trupu, nebo ve křídle, ovšem zase co nejdál od pilota - proto u nejstarších strojů často vidíme nádrž nad nebo pod těžištěm, ale s viditelnou air-gap od často celodřevěného hořlavého trupu...)
baterie ani solární panely nemění během letu hmotnost, na rozdíl od nádrže, a pravděpodobnost požáru u vhodně zvolených baterií není velká, takže je možné baterie dát blíž k pilotovi nebo někde s nimi balancovat na místě, kam bys nemohl dát palivovou nádrž, jejíž hmotnost ti za letu klesne. dtto elektromotor, je lehčí než spalovací motor, takže není problém ho dát třeba na ocasní plochy, kam bys těžký spalovací motor cpal jen stěží. tzn. postupně si konstruktéři víc vyhrajou s faktem, že u solárních a elektrických letadel nemusí kopírovat konstrukční postupy letadel poháněných palivem a začnou zkoušet i uspořádání, která by u konvenčního pohonu nedávala dobrý smysl.
nevím, jestli překonám nějaký rekord. do tří let chci elektricky létat, a to pokud možno se solárním nabíjením na zemi a prodloužením výdrže ve vzduchu: udržitelný let aspoň tak 2-3 h přes poledne by byl příjemný bonus (tzn. jestli běžnější bateriová elektrická letadla dnes vydrží 20 min, rád bych se dostal kombinací se solarem na aspoň 4h, pak pilot stejně musí na záchod :-))