REDGUY: zabere to spoustu času hledat. doteď to byly jen odhady, tenhle článek jsem vygooglil až dnes. jsem rád, že se moje odhady +/- trefily (v podstatě jsem si za svůj cíl dal vodorovný let s dvojnásobkem výkonu, než měl v začátcích k dispozici Eric Raymond)
v nejbližší době se chystám stavět minimálně dva nové solární systémy (jeden pro obytnou dodávku rodičů a druhý 80x60 mono panel místo mé dosavadní stříšky, který bych rád vozil na normálním lehkém kole - nikoliv obřím tandemu s bambusovou střechou). zachovalejší ze dvou panelů z letošního závodu věnuju na projekt solární pípy, apod... vše to jsou flexibilní panely, jejichž hmotnost na m2 je vyhovující i pro létání.
podstupně tedy získávám zkušenosti s relativně levnými FV systémy, jejichž parametry převyšují to, co měl v roce 1990 k dispozici Eric Raymond.
a samozřejmě, už dnes existují "garážové" (či sériově vyráběné) technologie, které převýší to, co je na palubě SI2: např. když jim odešla při posledním letu na Hawai jedna z baterií, znamená to pro ně, že budou muset celou baterii rozebrat a zjistit, který článek je vadný. Tuším Tesla Powerwall toto detekuje automaticky a rovnou označí baterii, která se má vyměnit. Pracují na tom i JV-labs.eu: nové 80160 LiION válečky jsou vybavené elektronikou, která podporuje komunikační protokol (s možností adresace každého článku). battery management systémy (BMS) je tedy možné navrhnout tak, že po startu samy detekují, které články jsou v pořádku a které zničené podpětím, a v závislosti na konkrétním návrhu BMS jsou schopné je i označit, aby je obsluha mohla vyměnit.
představa, že náskok např.NASA či bohatých týmů typu SI2 musí být nějaký závratný, je tedy naivní. viz ostatne příspěvek
[ XCHAOS @ Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+rychlostní rekordy solárních aut) ] - korporace evidentně občas využívají svých konexí s jinými korporacemi, aby méně známým garážovým firmám zakázaly ustavit nějaký rekord.