• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    k tomu [ XCHAOS @ Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+rychlostní rekordy solárních aut) ] - myslím, že ten plán na přelet Atlantiku při současném odhazování vybitých battery packů za letu je o třídu šílenější, než cokoliv, o čem jsem tady zatím psal (nebo co plánuju) já :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    The Archaeopteryx E – CAFE Foundation Blog
    http://blog.cafefoundation.org/the-archaeopteryx-e/
    Well tested prior to its first flight, the motors were shown to put out 2.85 kW (3.8 horsepower) at an efficiency of 80 percent, somewhat low compared to other model-sized motors.
    (motory jsou pravda dva, tzn. max. výkon - ne výkon pro vodorovný let - je kolem 5.5 kW)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Archaeopteryx prototype electric flights
    http://www.ruppert-composite.ch/en/aktuell/226-elektrofluege-mit-archaeopteryx-prototyp.html
    With a ridiculously slow stall speed of 30 km/h, the Archaeopteryx can take advantage of minute amounts of rising air at low altitude, normally the domain of paragliders or hang gliders. But with the ability to glide 28 km after being dropped from an altitude of 1 km, it far outraces either of those flying machines.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    TOXICMAN: Doufam ze ne.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    AC Propulsion – The Quiet Revolutionaries : EVWORLD.COM
    http://evworld.com/article.cfm?storyid=1772&first=2285&end=2284
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    http://www.wired.com/2009/06/tesla-founder/
    One way to look at this is the real technology visionaries were the folks at AC Propulsion, but they lacked the entrepreneurial vision to see just how big an idea it could become and the means to achieve it. Both Eberhard and Musk saw the importance — and potential — of what Gage and Cocconi had created.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    heh, aha:
    Founder Alan Cocconi designed and built the controller used in the original GM Impact, which later became the GM EV1
    AC Propulsion - Wikipedia, the free encyclopedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/AC_Propulsion
    General Motors EV1 - Wikipedia, the free encyclopedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1

    Elon Musk 90tých let...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Maximum power point tracking - Wikipedia, the free encyclopedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Maximum_power_point_tracking
    ani slovo o tom, kdo to vymyslel. ale Eric Raymond se svými zkušenostmi a ve svém věku si už určitě dává pozor na to, co řekne (na kolik REDGUYů musel asi narazit?)
    AC Propulsion - Wikipedia, the free encyclopedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/AC_Propulsion
    Allan Coconi nemá ani vlastní wiki heslo (a to mám snad dokonce i já!!!)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    XCHAOS: díky, počtu si
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOXICMAN: nevím, proč REDGUY furt flejmuje.

    podstatné info je fakt toto:
    [ XCHAOS @ Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+rychlostní rekordy solárních aut) ]
    a toto:
    [ XCHAOS @ Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+rychlostní rekordy solárních aut) ]

    obsahuje spoustu chybějících informací o amatérech a garážových firmách (BTW, proč MPPT nevymyslela pro svoje satelity třeba všemocná NASA, nebo Rusové - ale amatér, který byl v kontaktu s Ericem Raymondem? o historii soudobých technologií se toho píše tak málo...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: s 3d programy se budu muset naučit. nebo se s někým domluvit (BTW, zrovna ty 3D tištěné součástky, které jsem navrhoval a kterým jsi předpovídal zmar, čirou náhodou cestu vydržely :-) přitom ty další, které už navrhoval ten 3D tiskař, co uměl s 3D modelovacím softwarem, se samozřejmě z větší části rozlámaly.. hádej v jakém formátu jsem mu dodal nákres těch "svých", co vydržely :-)

    nenapsal jsem, že za 5 let spáchám nějaký rekord: napsal jsem jen to, že bych rád postavil základní amatérské DIY solární letadlo, které bude schopné se ve vzduchu udržet podstatně déle, než bude výdrž jeho baterií: bavíme se o výdrži samotné baterie v řádu jednotek až desítek minut a o délce solárního letu přes poledne v rádu 4h (moje zkušenost s dobou, kdy je v létě slunce dostatečně vysoko nad obzorem, aby se výkont panelů aspoň přiblížil Wp). při rychlosti kolem 40 km/h by to znamenalo dolet kolem 160 km, tedy rozhodně nic rekordního - ale (doufejme) už dost nato, aby se s tím dalo přelétat mezi různými aerokluby v ČR.

    rád bych postavil rekordní solární kolo a naprosto nerekordní (max. "rekordně levné") solární letadlo: co na tom není k pochopení? (sázet se ovšem nebudu, ani o jednu z těch věcí)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    myslíte, že to tu pak někoho baví číst?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS: oprava textu: vyšel bych z motoru pro elektrický _paraglide_ a umístil bych ho na nějakou lehkou kapotovanou tříkolku ze závěsného kluzáku. (je to čistě jen na základě o odhadu, že backpack pro motorový paragliding bude levnější a dostupnější, než celá elektrická tříkolka... ale uvidíme, kam se vývoj posune za pár let)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: uvidíme - LOL. Hele, o co se vsadime ze neuvidime?

    taky dnes existuje software na simulace aerodynamiky - LOL. Takze ty si myslis, ze proste vezmes nejakej takovej soft a v nem si to navrhnes? Ty, kterej mas problem v blenderu udelat 3d model svejch "vizi"?

    solární kola jsou (kupodivu) taky o aerodynamice LOL.

    nemyslím, že je na čase začínat se solárními letadly - zlata slova. Tak mozna vic staveni solarnich kol a min machrovani o tom, jak za pet let budes lamat rekordy solarnich letadel, nemyslis?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (ono je to ale i o získání zkušeností s bateriemi a jejich dobíjecími a vybíjecími křivkami, s MPPT controlery, řídícími jednotkami motorů a jejich sinusovkami či obdélníky.. fakticky je toho kolem elektrické mobility a FV ostrovních systémů hodně, co má vliv na účinnost a co se dá naučit tím, že na to člověk "sáhne", tzn. hands-on-experience)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: uvidíme. nebude to zas TAKOVÝ lešení, jako byl Easy Riser, FYI. taky dnes existuje software na simulace aerodynamiky, apod. nech se prostě překvapit. do roku 2020 je ještě dlouhá doba (ale tak dlouhá, jako jak dlouho se s tebou hádám)

    prioritou je vyhrát Sun Trip 2017, jestli nějaký bude: zatím jsem předvedl, že taky někam dojedu, teď je na čase začít to zlepšovat... chybama se člověk učí. solární kola jsou (kupodivu) taky o aerodynamice... nejen o čelním průřezu, ale i o bočním průřezu a součiniteli.... (protože boční vítr umí svoje, a fouká i když kolo stojí).

    nemyslím, že je na čase začínat se solárními letadly, než dokonale zvládnu solární kola. a dokonale ovládnout by znamenalo něco takového, jako letos převedl Bernard...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Aaaaaaaargh. Jo, jasne. XChaos a jeho leseni. Takze, prosim, podivej se na Sunseeker I. Podivej se, jak aerodynamicky cistounky letadlo to je, jak na nem neni jedina zbytecna plocha. Zatahovaci podvozek, nalestenej povrch. A pak se zamysli nad tim, jestli nahodou nejsi idiot, kdyz si myslis, ze stejny aerodynamicky cistoty dosahnes s litajicim lesenim.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: Pipistrel dost jasně vysvětlil, jakým způsobem bylo jemu vyráběnému typu letadel zabráněno jako prvnímu přeletět Lamanšský průliv... jestli myslíš tuhle "strawman fallacy".

    fakt je, že moje odhady jsou často příliš optimistické: viz moje kolo, které nikdy neujelo 200 km za den, ale jen něco kolem 150 km (pravda - když jsem měl k dispozici ideální silniční a klimatické podmínky, tak jsem kolo nikdy neměl po ránu plně nabité, ani jsem už neměl k dispozici nepoškozené solární panely, takže věřím, že na 180 km by se dostalo, když bylo nové - to jsem ale zase ještě neměl naučenou tu správnou techniku asistovaného šlapání, při které je dojezd maximální...)

    nicméně, Eric Raymond elektricky létal s výkonem motoru, kapacitou baterií i účinností panelů, které byly výrazně nižší než to, s čím dnes můžu celkem snadno pracovat já.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (oprava: formálně vzato, dvouplošné hang-glidery nikdy nebyly "rogalla".. rogalo je označní pro konkrétní typ trojúhelníkové nosné plochy bez nějakého žebry tvarovaného aerodynamického profilu... dnešní závěsné kluzáky většinou už nejsou technicky vzato, "rogalla", ale mají vyspělejší křídlo vybavené aerodynamickým proflem, i když půdorys se často také blíží trojúhelníku)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam