REDGUY: a opět zase zbytečný útok: to, že by nebylo bezpečné tak pomalu lítat neznamená, že se to neudrží ve vzduchu. může tam být nějaká rezerva.
k tomu dalšímu... je to prostě hraní se slovíčky, z tvé strany. v absolutních číslech to bude "těsně". v relativních... ne tak docela. co na tom nechápeš? prostě svět není tvořen tak ostrými hranicemi a přesnými definicemi, jak by se ti asi líbilo. v přírodě evoluce vyvinula celou řádu ptáků s nejrůznější klouzavostí při klouzavém letu, atd. ... je tam plynulý přechod mezi jednotlivými designy. není potřeba mít to v téhle fázi definované na m/s přesně... zvýšení rozpětí křídla mi zvětší hmotnost, zvýší štíhlost... ale taky asi zlepší klouzavost a zvýší solární výkon. takže bude možné simulací prohnat třeba několik iterativně navržených designů a najít optimální parametry pro solární dvouplošník: 18m2 ? 22m2? nevím: v téhle fázi mám hrubý odhad. v další fázi se to zpřesní. nebo se postaví levný bezmotorový "bezsolární" prototyp a změří se jeho vlastnosti. není to nemožné... může to zkusit i takový idiot, jako já, troufám si říct.
REDGUY: při větším plošném zatížení křídla, než plánuju já, pro začátek. snížení wing loading bude mít na pádovou rychlost... jaký vliv?