• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tva predstava o tom, ze si litas kdy chces jak a kam chces je usmevna sama o sobe :) Nechces se seznamit s mapou letovych prostoru a jejich tridami, potazmo pravidly pro let?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Chacha. Jednak teda samozrejme velky LOL na to "kdyz", ale i kdyby... dve hodiny letet velmi pomalu, navic jen za velmi prihodnyho pocasi, pak dve hodiny nabijet (jen kdyz sviti slunicko) a pak to cely opakovat? No nevim, myslim ze pokud jde o "zajimavy cesty", tak v klasickym letadle budou mnohem zajimavejsi, bezpecnejsi a hlavne, mnohem levnejsi, i se zapocitanim obcasne cesty k pumpe.

    Takova drobna rada: nesnaz se argumentovat, ze tvoje solarni letadlo bude vyhodnejsi nebo praktickejsi nez normalni. I kdyby nahodou fungovalo, tak proste nebude. Drz se toho, ze chces solarni letadlo protoze proto a nejakou realnou vyhodnost do toho netahej.

    XCHAOS: A fakt se mi libi krivost, s jakou vytahujes jen ty parametry jinejch letadel, co se ti hodi do kramu a ignorujes ty, ktery dokazujou nesmyslnost tvejch "vizi" 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    tenhle vydrží ve vzduchu cca hodinu s 5.6 kWh baterií (já uvažuju jen 2 kWh baterii, tzn. ušetřím na hmotnosti baterií možná až 30 kg, místo toho naložím 40 kg panelů na křídlech)
    ElectraFlyer.com - The World Famous ElectraFlyer-C
    http://www.electraflyer.com/electraflyerc.php
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY:
    DANYSEK: otázka je, co to "čistě solární" - když prodloužím výdrž baterií například na dvojnásobek, a vydržím ve vzduchu 2h místo 1h, a pak to po přistání budu schopen zase např. za cca 2h dobít do plného stavu baterií... nebude to "čistě solární", ale rozhodně mi to umožní podnikat zajímavé cesty, bez nutnosti chodit s kanystrem k pumpě.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ElectraFlyer.com - The World Famous ElectraFlyer-C
    http://www.electraflyer.com/electraflyer-uls.php
    Best L/D: 20:1
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    DANYSEK: Na cemz je samozrejme nejvtipnejsi, ze ani tyhle just-for-fun plachtitka by zcela zjevne jako ciste solarni nefungovaly. Ale to xchaosovi pochopitelne nebrani tady s nima tapetovat 8)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ElectraFlyer ULS, ElectraFlyer's Electraflyer ULS electric battery powered ultralight aircraft.
    https://www.youtube.com/watch?v=pT5XBMM5YQA
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    Jenom mi unika smysl tech videi :) Tak jako jiste, do vzduchu se dostalo a dostava ledacos. Otazkou je, co je vlastne cilem. Ocividne se to scvrklo do just-for-fun plachtitka, co bude litat maximalne za idealniho pocasi :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Electric Powered Millennium Hang Glider
    https://www.youtube.com/watch?v=RfNtu4BAilo

    2015: 3000 dolarů, většina z toho baterie
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no, jak nalozis s vyslednym srotem uz neni predmetem debaty :)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: to stačí tak na dobíjení na zemi a prodloužení doletu. ale kažopádně to není tak, že by moje požadavky byly úplně mimo



    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ptačí budky bych v životě nestavěl!
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (no jen že mi tady někdo vyhrožoval motorem co váží 25 kg, E-Swift má motor, co váží 5 kg, což mi na základě zkušenosti s motory pro elektrokola přijde uvěřitelné...)

    každopádně
    Aériane Swift - Wikipedia, the free encyclopedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/A%C3%A9riane_Swift
    Lift-to-drag: 20:1 (maximum) 15:1 at 60 kn (111 km/h) (problém samozřejmě je, že já nechci lítat takhle rychle, není uvedené, při jaké rychlosti má těch 20:1)

    plocha křídla 12.6m2 by asi nešla celá porýt FV panely, dostal bych z toho teda max. tak 1 kW, to stačí tak na dobíjení na zemi a prodloužení doletu. ale kažopádně to není tak, že by moje požadavky byly úplně mimo... neexistuje nic zcela srovnatelného, ale podobného jo (co třeba dvouplošný Swift? :-) ovšem asi čím větší plocha, tím větší potřebná hmotnost pilota přenášejícího váhu, aby to uřídil... hmmm)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no tak jiste, ale pusobis spise takto :D

    http://www.youtube.com/watch?v=cZ1WYEP1Ag8
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Ten Swift ovšem není závěsný kluzák, ale ultralight.. s klapkama, a tak... hmm, hmm.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Ten motor, kterej tam ma, dava 18HP cili pres 13kW 8))))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Electric motor

    The HPD (High Power Direct) motor was developed by Werner Eck and is distributed by Flytec.
    It is a brushless, rotating-can motor which directly powers a 1.4 m diameter folding-blade propeller, with no reduction gear.

    Flytec HPD 10 10 kw Electronic system Flytec MMS 10 Weight 5 kg
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ovšem toto vypadá hodně dobře!
    E-SWIFT!
    https://www.youtube.com/watch?v=I7Ri4yJokSE

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: popravdě, kdyby mi stačil pocit, že všemu dokonale rozumím, tak asi nebudu chtít něco postavit v reálu, ne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam