JIMIQ: no a umí lítat? já chci levně a ekologicky lítat (ale nejde jen o ekologii, ale i o autonomii - ve variantě závěsný kluzák by se mi líbilo, že by šlo přistát prakticky kdekoliv na nějakém plácku... jediné, čím bych platil za další cestu, by byl čas...)
myslím, že auta bych do toho vůbec netahal (i když je možné, že se objeví hybridní letadla, s rekuperací energie přes vrtuli během klesání - nesmějte se, s tímhle má velké plány ta česká firma co staví elektrického Phoenixe ). (možná si reagoval na solární kolo? nevím, tady se bavíme o bezpalivovém létání - v podstatě o o možnosti odstartovat s de-facto kluzákem bez tažného zařízení, tažného letadla, nebo benzínového motoru)
celkově u mě nejde jen o tu mobilitu samotnou, ale od začátku je můj koncept "mobilní zdroj energie" - i u toho solárního kola šlo o to, že se někde zakempuju a tam si dobíjím např. notebook (letos jsem s sebou neměl notebook, ale ponorný vařič...). že by solární letadlo i pod mrakem utáhlo 250W ponorný vařič, to je myslím mimo diskuzi :-) dtto např. odchyt dešťové vody kapající z velké plochy křídel za deště... takže ono je to celé myšlené i jako mobilní autonomní obytná jednotka - nejde mi o adrenalinový zážitek z rychlé jízdy či letu (i když 67 km/h z kopce na solárním kole se stříškou byl docela adrenalin a třeba Eric Raymond se Sunseekerem II troufl udělat looping, takže ten adrenalin se dá najít asi ve všem..)
jinak když někam povezu 20m2 panelů autem, tak budu už výrazně překážet... ale na travnaté ploše letiště se to naprosto ztratí. takže u mě je solární letadlo i součást úvah, jak přemístit solární elektrárnu naprosto přirozeně tam, kde jí zrovna potřebuju: můžeš se na to koukat i jako na samohybný bezpalivový vařič a ledničku :-)