DANYSEK: já na střední taky dělal nějaké výkresy tuší, a přijímačky na strojárnu jsem po gymplu bez problémů udělal (akorát tam nešel - protože 90tá léta, počítače a programování jako budoucnost lidstva, apod.). otázka je, jak by to s reálnými výpočty nějakých konstrukcí - kdo z nás by se dostal dál... chybí mi tam určitě nějaké pojmy (což vidím na první pohled, když studuju parametry různých materiálů: kolik to vydrží tahu v Pa, to by mi ještě smysl dávalo, a pak je tam spousta dalších operací co s tím můžeš dělat a tam už se nechytám.. nicméně zrovna tohle by šlo asi dohnat za jeden večer, kdyby to bylo fakt potřeba...)
vůbec nechápu, co má tvůj známý, co je úspěšný inženýr, společného s tímhle diskuzním klubem - argumentoval jsem lidmi, kteří proti mě trollují tady, ne tvými kamarády :-) jsem zmínil, že tady z těch lidí co se mě snaží shazovat nejspíš strojárnu nikdo nemá - ovšem to jim nebrání mě označovat za "nevzdělance", ačkoliv trollují v oboru, kde jsou téměř stejně nevzděláni, když pomineme pár nabiflovaných zákazů a příkazů, což je sociální, nikoliv technická dovednost - a ty vytáhneš nějakého kamaráda, co se téhle debaty ani neúčastní? wtf? celou dobu říkám, že v ČR je dost chytrých lidí, co umějí dopočítat letadlo s mnou požadovanými dílčími parametry (rozuměj: dopočítat ty zbylé parametry). vy ale mezi ně evidentně nepatříte :-)