• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: to je ale naprosto jedno: hlavním problémem prakticky použitelného solárního letadla je obří rozpětí, a vertikální start je jedna z možností, jak tenhle problém obejít. kolmý start elektrického letadla je možný, takže jsme už na půl cesty i ke kolmému startu solárně elektrického letadla (výhoda elektrických motorů je, že při stejném výkonu jsou lehčí než spalovací a samozřejmě nemusí letět celou dobu na plný výkon, takže rezerva výkonu pro kolmý start neváží tolik)

    prostě jsem nakreslil asi 10 možných zatím nepoužitých uspořádání solárního letadla, za posledních 5 let, z nichž tak 2-3 pravděpodobně během svého života někdy uvidíš ve vzduchu - i bez mého přičinění, ten nápad dostane i někdo jiný, protože má nějakou vnitřní logiku. Detaily se _samozřejmě_ budou lišit, od toho co jsem nakreslil. Ale dožiješ se rozhodně nějakých boxed wingů, obřích rozpětí solárních panelů i různých měnitelných geometrií křídel, nemluvě o elektrickém (a časem i solárním) VTOL.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: samozřejmě se můžu ledacos co potřebuju, naučit za večer, když dostanu do rukou správnou studijní literaturu. myslím, jsem nespecifikoval co přesně by to mělo být, tak jak můžeš vědět, že to bylo "nafoukané"? je určitě hodně věcí, které by ses za večer možná naučil i ty... :-)

    a vlečení solárního křídla - no zrovna tohle se možná bude používat taky. třeba pro nějaké rekordní transoceánské přelety bez mezipřistání, nebo tak. nějak musíš trochu rozlišovat, který z těch nákresů se hodil pro kterou situaci, taky se to za těch 5 let trochu vyvíjelo...

    většina postupů, které jsem v těch nákrsech navrhl, se v praxi v nějaké podobě už běžně používá nebo se s tím aspoň experimentuje - ať je to měnitelná geometrie křídla, kratší trup vzhledem k rozpětí křídel za cenu větší plochy VOP, VTOL konvertplány...

    samozřejmě jsou na těch nákresech jistě někde nějaká "vzdušná vesla" místo vrtulí - ale znovu opakuju, v tom 19.století neměli pravdu ti, kdo se nákresům letadel se vzdušnými vesly smáli....
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Az na to, ze to ani nahodou neni solarni. Prestan ze sebe delat idiota.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Epos+ Nominal power 75 kW. Hmmmmm. Jak velky by asi musel mit kridlo, aby se dostal na nejak podobnou hodnotu vykonu FV? Schvalne si to spocitej 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BTW asi rok po jedné z mých "vizí porušujících přírodní zákony", tzn. varianta solárního dopravního letadla, která předpokládala VTOL,coby konvertplán (tím by se vyhla nutnosti manévrování nízko u země, které je u příliš velkého rozpětí křídel prakticky nemožné dělat naklápěním do stran), se objevilo tohle:
    :: OSEL.CZ :: - NASA testuje Namydlený blesk s 10 elektrickými motory
    http://www.osel.cz/8236-nasa-testuje-namydleny-blesk-s-10-elektrickymi-motory.html

    budoucnost tedy bude mým "vizím" tak jako tak podobná, ať se ti to líbí nebo ne (a je to právě důsledek "přírodních zákonů", nebo ještě spíše důsledek nejzákladnější geometrie, kterou letadla musí mít)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: když pochopím pojem - coz nijak nesouvisi s tvym nafoukanym "naucim se to za vecer". Znovu mlzis a klickujes.

    omíláš v podstatě jedno veliké "nejde to" - lzes. Dokonce jsem ti uz aspon jednou explicitne psal ze "nejde to" (obecne) neni to co rikam, ale ze tvuj pristup nepovede k funkcnimu vysledku. Prosim, prestan lhat.

    Song 120 se mým vizím v jistém smyslu podobá docela dost - LOL. Myslis jako treba tem srackovizim o Cessne, co za sebou tahne plachtu velikosti fotbalovyho hriste? Nebo z tech novejsich, tomu o litani rychlosti 36km/h, kdyz jeho cruise rychlost je 80-110km/h a stall 50km/h? LOL. Samozrejme, zase, technicky vzato, "lhani" to neni, protoze "podoba se" je dost volne. Ale jinak... jo aha, "ocasni plochy". "Jsem genius, pitomost kterou jsem si namaloval ma ocasni plochy a tohle letadlo ma taky ocasni plochy a jsou si trochu podobny to znamena ze mam pravdu, lol!". Proboha zivyho, ze ti to neni trapny.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Kurňa, odrolovalo to z první stránky:

    :: OSEL.CZ :: - Zpráva o stavu elektrických letadel v České republice
    http://www.osel.cz/8414-zprava-o-stavu-elektrickych-letadel-v-ceske-republice.html
    Datum: 07.09.2015

    Phoenix - Výdrž je podle typu baterie 20-40 minut
    VUT 051 RAY - Výdrž v letu je přes 40 minut.
    SportStar EPOS+ - Výdrž v letu je až 1 hodina! Jak je vidět jedná se o prakticky použitelné plnohodnotné letadlo.
    Song 120 - výdrž neuvedena
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    na tohle jsem už linkoval, aniž bych věděl, že drak letadla je českého původu:
    ElectraFlyer.com - Home of the ElectraFlyer - Electric Aircraft Corporation
    http://www.electraflyer.com/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ano, vize je prostě vize. v 19.století kreslili letadla těžší než vzduch se vzdušnými vesly místo vrtulí - no a? znamenalo to snad, že kvůli tomu nebyla letadla těžší než vzduch možná? prostě nakonec jen vypadala trochu jinak - neměla ta vesla. tzn. asi to nebyl důvod, se těm vizím vysmívat (což řada lidí v té době dozajista dělala)

    BTW, nějak si zamluvil, že zrovna Song 120 se mým vizím v jistém smyslu podobá docela dost :-)) (třeba ty ocasní plochy, co? ono teda P-38 Lightning nebylo špatné letadlo, naopak ve své době bylo naprosto špičkové...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: no jasně, když pochopím pojem, který zatím nemám definovaný, můžu se posunout dál... třeba začnu pracovat s tím, jaké karbonové, bambusové, hliníkové nebo ocelové trubka o různých průměrech a síle stěn jsou funkčně ekvivalentní při stejném namáhání, apod.... třeba zjistím, že když v nějaké konstrukci nahradím duralové trubky hliníkovi, odlehčím konstrukci natolik, že místo plátěného potahu unese moje FV panely (nebo taky ne, to by se právě vidělo). nebo něco podobného.

    ty v podstatě nepředvádíš zas tolik výpočtů nebo tvrdých čísel nebo faktů: omíláš v podstatě jedno veliké "nejde to". a máš s tím (bůhvíproč) úspěch a nedostáváš minusky... ale prostě tenhle klub už přitáhl takovýhle typ lidí, tak co s tím nadělám... (ale je otřevřený a třeba časem přitáhne i jiné lidi)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: zase už mě chceš obviňovat z porušování fyzikálních zákonů - samozrejme. Nebo chces rikat ze ne? A budu te muset usvedcit ze lzi zalistovanim v historii a nalinkovanim nekterejch tvejch "vizi"?

    Tvoje teorie o mé nekompetentnosti jsou hezké, ale fakticky nejsi na základě nich schopen vyslovit jakoukoliv předpověď, kterou by šlo experimentálně ověřit - ja myslim, ze moje teorie bude bezpecne experimentalne overena za pet let, az tady budeme cist tvoje vymluvy, proc jeste nelitas 8)))) Ostatne, tahle debata touhle dobou slavi ctyri roky existence, a co se solarniho, nebo dokonce i jen elektrickeho letani jsou tvoje prakticke vysledky jedna velka tucna nula. A co se teretickych vysledky tyce, tak "za pet let to postavim pomoci materialu, ktere jeste neexistuji a s pomoci lidi, ktere jeste neznam" tak neni nic moc. Cili, ohlede overovani mych teorii o tve neschopnosti jsem vcelku v pohode 8)))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Pockej, to "shit" myslis jako "sakra, ted to nebudu moc delat ja"? 8))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ... a zase už mě chceš obviňovat z porušování fyzikálních zákonů, nebo aspoň nabádání k tomuto :-) což prostě není pravda: to, co budeš pozorovat, bude vždy v souladu s nějakými fyzikálními zákony, i když ti to třeba bude připadat divné (akorát možná s nějakými, které buď neznáš, nebo nechápeš úplně dobře).

    podstatný je nakonec výsledek experimentu - nikoliv teorie. vztah teorie a experimentu/popisování sice popsal Karl Popper, ale Richard Feynman šel ještě dál a podle něj prostě pozorování je všechno a "sebehezčí" teorie má smůlu, pokud je s ním buď v rozporu (a nebo pokud nepředpovídá nic, co by šlo nějak ověřit).

    Tvoje teorie o mé nekompetentnosti jsou hezké, ale fakticky nejsi na základě nich schopen vyslovit jakoukoliv předpověď, kterou by šlo experimentálně ověřit :-)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: pochopit takový pojem se skutečná dá stihnout za večer - az na to, ze jsi puvodne nemluvil o "pochopeni jednoho pojmu", ze ne? Znovu a znovu se snazis prepsat minulost. Kdyz to nazvu lhanim, budes se hodne vztekat?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    shit... Randall Fishman has exclusive rights to use Song airframe for electric powered airplanes.
    SONG Electric :: Ultralight airplane SONG
    http://www.songairplane.com/song-electric-/

    je vidět, že nějaký český hráč na poli elektrifikace ultralightů by se rozhodně hodil.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: jsem přesvědčen - irelevantni. Uz mnohokrat jsme videli, ze jsi nadsene presvedcen o naprostejch pitomostech, ktery porusujou fyzikalni zakony. V rade pripadu jsi to nakonec sam uznal, v rade zatim jeste ne, kazdopadne, to ze jsi ty o necem presvedcen je argument s nulovou, ne-li dokonce negativni hodnotou (ciste statisticky 8)) ). Takze, dukazy? Vypocty? Konkretni priklady?

    navíc výhodou letadla proti elektromobilu je, že těch letových hodin přeci jen není tolik - a tady dokonce odporujes sam sobe. Pokud na jedne strane pocitas s pronajmem letadel, je pitomost tvrdit, ze toho moc nenalitaji. Naopak, v tom pripade bude jejich nalet vyssi nez u typcikeho rodineho auta, protoze kdyz ti pronajimane letadlo stoji v hangaru, nevydelava.

    Takze, fail, fail, fail. Porad zadne poradne argumenty a dokonce se ti podarilo napsat blbost i v tech obecnejch, nekonkretnich kecech co predvadis. Dobra prace 8)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: dva materiály se blbě srovnávají, pokud nevím, co některý jejich dílčí tabulkový parametr přesně znamená (jaký typ namáhání si pod tím představit). pochopit takový pojem se skutečná dá stihnout za večer, a otevře to samozřejmě cestu k spoustě dalších věcí. (popravdě, nejvíc problémů jsem měl s čirou matematickou abstrakcí bez ukázek praktické aplikace... nejsem úplně negramotný - pouze z neznámého důvodu do informatiků všude cpali zásadně čirou matematickou teorii bez jakéhokoliv náznaku, kde se to používá v praxi, ačkoliv naopak )
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    jů....tenhle český ultralehký "Lightning" si přímo říká o solární verzi :-))
    https://www.youtube.com/watch?v=X1MELVcGigg

    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Bezpochyby. Jen namyslenej idiot si ale muze myslet, ze se za vecer douci, cituji, "jak by to s reálnými výpočty nějakých konstrukcí", pripadne "spousta dalších operací co s tím můžeš dělat".

    Hele, to si fakt myslis, ze tady nikdo neumi zalistovat o dve stranky dozadu a precist si, co presne jsi psal?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam