REDGUY: vrtulky jsou elektrické, a právě díky tomu to funguje (možnost dočasně zvýšit výkon a tím tah, protože lehký elektrický motor). proč tam mají dieselgenerátor, to asi vědí jen oni... asi to vydrží dýl než lithiová baterka, nevím.
podstatné na tom je, že kdysi se tenhle typ konvertplánů přestal vyvíjet kvůli špatné ovladatelnosti, elektrický motor ale umožňuje přidat další vrtule na překlápěcí VOP, což umožňuje letadlo zavěsit ve třech místo ve dvou bodech, což na oplátku zřejmě dramaticky zvýší říditelnost.
správná námitka by byla, že můj nákres konzervativně zahrnoval 2 motory, což pro ovladatelnost tohohle typu konvertplánu (tilted-wing) historicky nikdy nestačilo - tzn. úplně hloupě se snažíš dokázat, že konvertplán nějak zásadně osudově nemůže být solární (což je taková blbost, že ti to musí být naprosto jasné) - místo toho si mohl vyhrabat, že ta inovace se kterou přišli se týká toho, že motory na kterých to při vertikálním startu visí, nejsou nově všechny v jedné linii.... (což mi samozřejmě nenapadlo, a je to chyba - ale ty, kdyby si byl aspoň trochu obratný diskutér, a ne jen béčkový hejter, neschopný ničeho jiného, než osobních výpadů, tak tě to mělo napadnout)
jinak fakt mi sereš s tím lhaním, protože prostě můj online projev nejde klasifikovat jako lhaní. "kličkování" - to je něco jiného. na "kličkování" nevidím nic špatného, protože prostě nemám všechny pádné argumenty pefektně pohromadě a musím pracovat s těmi