REDGUY: prvotní nákres se týkal hlavně přibližného znázornění štíhlosti křídla, že je to mimo měřítko proože pilot tam měl 4m, to jsem napsal jako první já. opravdu nechápu, jak ses mohl snažit domýšlet těžiště u nákresu, který je tak mimo měřítko, že pilot má 4m - kromě toho se hrabeš v něčem, u čeho jsem od začátku varoval, že je to velmi přibližná ilustrace, o čem se bavíme.
ale měl si pravdu v tom, že hrát si vzadu na něco jako VOP, plynuje splývající do horní plochy křídla, byl nesmysl. sice si nepochopil hlavní rozdíl, v čem se aerodynamika tandemového křídla liší od konvenčního letadla (které zase nemám tak do hloubky nastudované), ale aspoň mě ta kritika nastudovala na zdroje, díky kterým teď chápu řízení letadel s tandemovými křídly lépe, než když jsem první nákres kreslil.
samozřejmě bys to nebyl ty, aby si nepředvedl, že si můžeš i po 5 letech dovolit nadávat moderátorovi klubu do idiotů - no, já si prostě počkám, až to tady přitáhne lidi, kteří ti začnou ty idioty oplácet za mě, i kdyby to mělo být až po tom, co se ve svém stroji (v roce 2020) poprvé proletím (samozřejmě už znám tvojí identitu, takže se nevyhneš tomu, že se za těch pět let dozvím, jak se pak budeš tvářit...)
ujasnil jsem si každopádně spoustu věcí: umístění podvozku nebo první vzpěry v řadě od trupu je takhle téměř nevyhnutelné (jestli tam bude potřeba i ta druhá vzpěra by se muselo vyzkoušet nebo spočítat, ale mě tam intuitivně prostě sedí, už kvůli tomu podvozku). pro rejpaly: vzpěry budou vyrobené z velmi tenkých karbonových trubek (něco jako tyčky od stanu, ale souvislé, bez těch kovových spojů). čelní průměř vzpěr při délce přes ty 2m bude pod 0.01 m2, celkově tedy vzpěry přidají odpor, jako objekt s čelním průřezem 20x20 cm (to není málo, ale v případě nekapotovanéh kokpitu to je cca stejné, jako čelní průřez hlavy pilota, takže třeba už přidáním bubliny nad cockpit by se to nejspíš kompenzovalo)
s destruktivní zátěžovou zkouškou karbonové trubky jsem letos získal celkem zkušenosti, protože v Řecku mi po buřce spadlo moje solární kolo na stan, protože déšť podmáčel hlínu na poli, o kteoru se opíral stojan :-) kupodivu tyčky vydržely ,jen se nevratně zdeformaly (obě dvě), a zlomila se jedna z nich až když sem se jí silou snažil narovnat. tzn. na mém letadle se případná dá v krajním očekávat nevratné zdeformování některých komponent (vzpěry, apod.), tudíž konstrukce musí být koncipovaná tak, aby ty karbonové trubky byly v takovém případě vyměnitelné (např. upnuté mezi čelistmi, místo natvrdo zalaminované)