REDGUY: no, je "šílenějc namánej" třeba v tom smyslu, že letadlo nemá brzdy, nebo že je nucenej se otáčet kolem jiných bodů, než je celkové těžiště konstrukce, apod. kromě toho nemluvím jen o tom kole, pořád.
jo, umístění podvozku, aby popíral i to horní křídlo, je podle mě skutečně "nevynnutelný" - to křídlo má takový rozpětí, že podepření v pouhých třech bodech (místo rovnoměrného nadnášení vztlakem vzduchu, jako za letu), mu nebude dělat dobře. nebo jinak - pokud to udělám tak lehký, jak chci, budu mít pak problém to podepřít ve třech bodech. proto ty vzpěry a propojení obou ploch mezi sebou.
dva metry dlouhá a ani ne centimetr tlustá roura z uhlíkového kompozitu je naprostá normálka: samozřejmě se bude trochu prohýbat, ale to současně vysvětluje, proč si věřím, že ta deformace křídla nebude hrát takovou roli. nebo nevím. musí se to vyzkoušet.
víceméně, to že o tom vím kulový - což je samozřejmě pravda - není důkaz, že to postavit nejde. nepíšu tady z toho diplomku, nejde mi o to, jaký udělám dojem a o to, jestli to obhájím teoreticky. já to letadlo stavím: podstatné je, jestli to nakonec bude lítat.