• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: diskuze s tebou je obcas ekvivalentem debaty s malym ditetem - jasne, muzes mu stokrat rikat, ze se o ty rozpaleny kamna spali... ale holt si to chce vyzkouset :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: já mám přesně opačný pocit - vy předem víte co všechno (ne)udělám nebo udělám špatně. mě tenhle styl diskuze přijde silně offtopic.

    věcné připomínky, díky kterým je šance něco zlepšit, beru - ale plošný útok "my víme, že všechno uděláš špatně" je naprosto neproduktivní.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: s vypocty, s testovanim... podcenujes vse, co podcenit muzes - a jakmile ti kdokoliv napise, co mas udelat lepe (kdyz uz ne dobre), tak to beztak zpochybnis.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: která základní souvislost mi uniká?

    proč je pro tebe důležitější neustále vykládat, co všechno dělám špatně - místo abys navrhl, jak to udělat dobře? (a proč myslíš, že tvůj "stojařský základ" ze střední je v tomhle směru hodnotnější, než fyzika z gymplu? dost možná je nahouby oboje... )
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak mluvis o testovani... ale nejak ti unikaji zakladni souvislosti, proc se dela to ci ono. A to smele vyhodnocuju jen se svym "strojarskym zakladem" ze stredni, kde se me vedomosti nijak zvlast do hloubky v tomto oboru od tretaku nerozvijely.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: o jakou provokaci se to zase snažíš?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: ze tys hodiny fyziky na zakladni skole prospal? :-D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ano, muselo by se to otestovat nakonec i při vyšších rychlostech. těch to nedosáhne se svým slabým elektrickým pohonem, takže by se to právě testovalo třeba při vlečení za autem. a ano, hlukoměr by v tom mohl sehrát roli, protože bys to mohl vláčet třeba několikrát s různou délkou vzpěr a porovnat, jaký je rozdíl v hluku, který to dělá
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Coz k tomu, o cem byla puvodni zprava, naprosto irelevantni a pouze je to jen tvoje dalsi mlzeni a maskovani tvyho blabolu.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: se podivej na rychlost toho XCORa :-D Testovani se provadi v meznich situacich, nikoliv za obvyklych cestovnich rychlosti. Pokud pises o testu pri 40km/h, tak v jednom prispevku (!) popiras sam sebe - konstrukce se provadi s rezervou a ty testy jsou prave na hrane tech rezerv - kterych se v beznem provozu ani nedotknes. Seriozni konstrukterstvi je obor sam pro sebe...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: pokud u boxed wingu plánuju plochu křídla 20m^2, tak si nejsem jistý, jestli půjde fakt o rozpětí 20m: ano, ta velká štíhlost je teorií uzavřeného křídla požadovaná, ale u mě možná nepůjde o to překonat účinnost běžného křídla, ale spíš jen přiblížit se jí, aniž by rozpětí muselo být tak velké.

    popravdě očekávám finální rozpětí toho ultralightu spíš někde kolem 10m a testovací model by podle mě dával smysl tak s 5m rozpětím (o čemž jsem ostatně mluvil už před lety, ještě když jsem si představoval konvenčnější dvouplošník)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: nějaký menší model toho boxed wingu by skutečně asi vzniknout musel - takze prosim prestan s kecama o tom, jak si odporuju 8)

    A prosim, sla by odpoved na otazku v [ REDGUY @ Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+rychlostní rekordy solárních aut) ] ?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: v podstatě: ano. - opravdu? merenim na vic mistech trupu? To jako vazne? Tim zjistis, co, kde a jak moc vibruje?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: v podstatě: ano. je to jedna z možností: na dotaz, jestli to zjistím dotykem nebo pohledem jsem odpověděl, že další možnost jak měřit vibrace, je měřit úroveň hluku. (což jde dělat na více místech trupu).

    REDGUY: hmm, nějaký menší model toho boxed wingu by skutečně asi vzniknout musel, abych si ujasnil, jak to bude s řízením, s vestavěným rozdílem úhlů náběžných hran křídel (běžné opatření u všech dvouplošníků), apod. ty opravdu podstatné věci by se ale musely testovat na modelu 1:1

    obvám se ale, že když donekonečna povedu tyhle debaty, tak ale nikdy nic nepostavím...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: HAHAHAHAHA. Jo, jasne. Protoze hlukomer ti presne rekne, ktera cast a jak moc vibruje 8))))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: stejně si protiřečíš - doporučuješ mi nejdřív hraní si s modely, ale když ohlásím nepilotovaný model, nejspíš téměř 1:1 - jestli nevidis rozdil mezi modelama, ktery jsem ti doporucoval (a nez zacnes lhat o tom, jaky to byly, povaz ze muzu snadno najit konkretni odkazy), tj. vecma s rozpetim neco malo pres metr, a tim, co udajne chystas ty, tj. monstrem s rozpetim skoro dvacet metru, a vydavas to za "protireceni", tak jsi idiot. Tedy, nic noveho 8)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BURAN: zní to trapně, ale šlo by to měřit akusticky: čím tišího klouzavého letu dosáhnu, tím více třepotání jsem eliminoval. (a hluk je skutečně něco, co jde kvantitativně měřit snadno, v decibelech, do hlukoměru jsme teď investovali např. kvůli serverovně chlazení tepelným čerpadlem...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: já si nemyslím, že jsem schopný vytvořit dostatečně komplexní model. jednoduchý model mít budu (teba stejně neuspojí - ale to vůbec není podstatné!)

    stejně si protiřečíš - doporučuješ mi nejdřív hraní si s modely, ale když ohlásím nepilotovaný model, nejspíš téměř 1:1, tak je to najednou špatně.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Jsem si vcelku jistej, ze tahani za autem byl az posledni krok ve vyvoji obou tehle projektu. Ale jen tak hadam 8))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ano, metoda testování, která bude spočívat v podstatě v tažení za elektrokolem (ne za tím letošním - ale za tím 48V/1000W, které dosáhne až 40 km/h, což má být přesně moje cestovní rychlost),

    nahrazení větrného tunelu testy na jedoucím dopravním prostředku je dnes čím dál populárnější, a chystají se na to třeba i v Xcor:

    Meet XCOR’s Latest Invention: The Trunnel at Parabolic Arc
    http://www.parabolicarc.com/2015/10/27/meet-xcors-latest-invention-trunnel/

    vlečení za autem použil ten Eric Raymond:

    Sunseeker Duo Successfully Completes First Test Hops - EVWORLD.COM
    http://evworld.com/news.cfm?newsid=30592

    já v podstatě neříkám nic jiného než "budu to dělat tak, jako všichni okolo". nejdřív klidně jen metr, dva nad zemí, tažený za něčím... nejdřív samozřejmě bezpilotně...

    samozřejmě by bylo hezké mít toho spočítaného co nejvíc, ale stejně nejsem do svého modelu schopný zahrnout úplně všechny faktory.. takže pokusy a omyly tam budou (důležité bude nezničit hned na začátku nic drahého, jenže musím třeba od začátku pracovat s potahem křídla cca tak těžkým na jednotku plochy, jako budou ty panely... asi nějaký papundekl? hmm, samozřejmě by mi víc bavila konstruktivní diskuze, než ta, kde to lidi chtějí rozcupovat na kusy předem, ještě než se o něco začnu snažit)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam