REDGUY: sice zajímavej odkaz, ale tady offtopic. proč si ho nedal např. do
[ college drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?) ] ?
já jsem velkým kritikem jednostrannosti vzdělání - je jasné, že posunout hranici lidského poznání se nepodaří každému, ale minimálně (i díky Internetu) můžeš "být při tom" - můžeš třeba followovat na sociálních sítích někoho, komu se to povede, a dá ti jasný návod, jak si to, co zjistil, můžeš sám najít třeba ve veřejně dostupných datech (v lepším případě i experiment zopakovat). celá podstata "souhrnu lidského vědění" se dnes celkově stává decentralizovanější a demokratičtější (ať se to někomu líbí, nebo ne).
ale opět: rozjet tuhle debatu by tady bylo offtopic. odkaz si postnul zajímavý, nicméně přesně takový, se kterým nesouhlasím: vyřazuješ předem ze hry samouky, lidi s encyklopedickým rozhledem (s jedním kolegou, co se de-facto u nás živí rukama, ale jinak není vůbec blbý, si v některých oblastech navzájem citujeme stránky z wikipedie :-), a celkově - tenhle typ lidí:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Polyhistor
překvapilo by tě, kolik lidí v lidské historii, kteří nějak zásadně posunuli hranice ildských znalostí, byli právě polyhistoři. Dnes ale samozřejmě existuje obrovské množství "distractions", takže je jednoduché se ztratit a zamořit si mozek neužitečnými informacemi (typu móda, popkultura, lifestyle... na druhou stranu, pokud to pojmeš tak, že lidská paměť funguje tak trochu holograficky, tak důležité je prostě mozek _jakkoliv_ zaměstnat, a vytvářet nová propojení mezi mozkovými buňkami.... zvyšování kapacity pro uložení jednoho typu informací se může pak promítnout i zvýšení kapacity pro uložení jiného typu informací... dokonce, způsob využití mozku u různých lidí nemusí být uniformě stejný, ale je možné, že každý jednotlivý lidský mozek si vytváří úplně unikátní postupy pamatování a asociace vědomostí a následného prohledávání této znalostní databáze...)