REDGUY: metoda "pokus - omyl" rozhodně nic neříká o tom, že první pokus musí být naprosto náhodný: samozřejmě je v tom nějaký racionální záměr: dílem jde o napodobení něčeho existujícího (včetně např. existujícího, veřejně zdokumentovaného pokusu křídla, nebo napodobení stávajících "boxed wing" konceptů), dílem jde o výsledek nějakého primitivního stávajícího modelu té reality (zdůrazňuju: primitivního).
je jasné, že když počítám s nějakými vzpěrami a můžu si spočítat jejich čelní průřez a nesmí mi vyjít zbytečně velký a tak moje vzpěry nebudou třeba pěticentimetrové trubky (takový trubky budou spíš v tom 6% tlustém profilu křídla). nic z toho ale není "počítačová simulace" - to jsou všechno "kupecké počty".
takže upřesnění: počítám s metodou "kupecké počty - pokus - omyl". nikoliv s metodou "přesná počítačová simulace - pokus - omyl". věřím, že přesná simulace je dnes v dosahu garážových firem - ale já nejsem ani ta garážová firma, zatím. (a ano - skutečně mi zajímá, čeho je dnes schopen odhodlaný amatér, případně ve spolupráci s nějakými již trochu zkušenými amatéry, pokud je dokážu nadchnout...)