JVCNC: v podstatě... metodika trollsourcingu zahrnuje to, že na to tak trochu skutečně čekám :-) (pochop, třeba si chci jednu - nebo několik - karbonových trubek nejdřív koupit, osahat, zlomit... a pak teprve kreslit)
ale taky můžu skutečně jít obrácenou cestou - udělat si rozpočet na 15 kg karbonových trubek z tohohle shopu, nakreslit, co se z toho dá postavit.... a nechat někoho, kdo rozumí statice, ať to zkusí třeba v nějakým simulátorl zlomit
REDGUY: v tom příspěvku ale hned píšu, že takhle silná trubka nebude potřeba všude!
podívej, na rám kola ti stačí třeba 1.5 kg uhlíkových trubek. tak si představ, kolik toho jde postavit z 10x tolik karbonu... zkus si třeba jen ty rámy postavit vedle sebe, na těch 10m rozpětí se dostaneš (ale samozřejmě, ta konstrukce nemusí být nonstop celá jako rám kola...)
jo, a nevím, jestli mi to má vyjít třeba 14 nebo 17 kg, ten samotný nosný rám, bez potahu.. podstatný je, že to,že se dnes letadla staví jako monokoky neznamená, že to nejde udělat jinak. když mám hotové FV panely jako potah křídla, je téměř jasné, že to letadlo nestavím jako monokok. (ano, je to do jisté míry návrat zpět na začátek letectví, postavit to v podstatě jako příhradový dvouplošník... ale proč se s tím vlastně přestalo? protože plocha křídla navíc nebyla celá desetiletí k ničemu dobrá, pokud si nechtěl z plochy letadla zaparkovaného na ploše sbírat dešťovou vodu do kýble...)