je pravda, že třeba tenhle rámcově srovnatelný stroj
http://www.aeros.com.ua/structure/al/tk_en.php má mpty weight(w/o rescue system) 135 kg a Мах. takeoff weight 264 kg.
nicméně: třeba rozpětí má větší (já chci 10m, dvě plochy v částečně tandemovém, částečně boxovaném uspořádání), vzletovou hmotnost má větší (já předpokládám max. vzletovou hmotnost asi 160 kg, pokud si to dobře pamatuju, suchá hmotnost má být 90 - včetně motoru, jakov tomhle případě)... je fakt, že jediný, s čím budu přímo srovnatelný, je spíš ten Archaeopteryx. nebo jinak, z celé té kategorie Microllift:
20+ let stará stroj - nepatrně rychlejší, srovnatelně těžký:
https://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Aeromarine_Sierra
větší rozpětí, srovnatelná empty-weight
https://en.wikipedia.org/wiki/A%C3%A9riane_Swift
velmi srovnatelné, Empty weight: 55 kg
https://en.wikipedia.org/wiki/EEL_ULF_1
a hlavně: Empty weight: 68 kg, Maximum glide ratio: 35:1
https://en.wikipedia.org/wiki/Glidersport_LightHawk
pro informaci -já cílím na empty weight 90 kg (samozřejmě včetně baterií, motoru a FV panelů, které tvoří potah křídla, takže se těžko bude srovnvat, kolik by křídlo vážilo bez FV), a glide ratio doufám, že bych mohl dosáhnout 16:1
Opravdu by mi tedy zajímalo, jestli zdejší hlavní troll konečně stáhne obvinění, že chci stavět letadlo s parametry "výrazně převýšujícími cokoliv existujícího" - bude to jen koncepčně poněkud jinak pojatý Sunseeker II, který by se nejspíš do kategorie microlift gliderů pohodlně vešel taky.