• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    V tomhle klubu řešíme všechny aspekty solárního létání, i mezioborově (aerodynamika, statické a mechanické záležitosti, elektrotechnika, fotovoltaika, konstrukce letadel, ekonomika provozu...)
    [ solar-flight.com | solarimpulse.com | solarship.com | Conceptual Design of Solar Powered Airplanes for continuous flight (pdf) ]

    Témata podrobně: Pilotovaná i bezpilotní solární letadla. Významné zahraniční osobnosti aktivní na tomto poli. Politické, ekonomické a sociální souvislosti. Vše z historie tohoto oboru i zajímavé odkazy týkající se jeho budoucnosti. 2D i 3D vizualizace, fotografie, videa. Volné přesahy do spřízněných oblastí "úsporné aeronautiky" (obecně všechny vzducholodě, lidskou silou poháněné létající stroje, enviromentálně šetrné létající stroje, apod.). Elektrické létání (i na baterie), stratosférické létání (hlavně elektrické a solární, včetně bezpilotního). Související regulace v letectví (velmi pomalá letadla s velmi nízkým plošným zatížením křídla, pilotovaná i bezpilotní)

    Offtopicy většinou díky benevolenci moderátora bohužel nejsou mazány (ale měly by být). Za osobní útoky a urážky většinou následuje ban na dobu určitou. Připomínky ke způsobu moderace klubu směřujte prosím do soukromé pošty.
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: možná, ale jednou si půjde postavit i solární letadlo podle hotovejch plánů...
    BURAN
    BURAN --- ---
    REDGUY: dyk on Xchaos to stejne nakonec vobslehne taky. nic jinyho mu nezbude, protoze kdyz vidis ty vystupy, ktery ma po 5 letech studia (viz. XCHAOS: a XCHAOS: ), tak mu proste nemuze stacit zivot na to, aby vyvinul neco autentickeho.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: jsem za posledních 5 let už nastudoval opravdu víc, než průměrný student, co dostudoval "s titulem" - HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

    Jo. Jasne. To jsi nazorne demonstroval uz jen tema pitomostma, cos tady hlasal dneska. A kdyz k tomu pridam dalsi nesmysly .... jo, jasne. "Nastudoval vic". BUAHAHAHAHA.

    třeba ta motorová rogalla si běžně svaří učni na střední, kteří znají jen minimum teorie, co s tím souvisí - prostě okopírují něco, co viděli, vrazí k tomu motor od Trabanta, a letí se. - hmmmmmm. A rikal tady nekdo, ze postavit rogallo podle hotovej planu je problem? Samozrejme ze neni. Zase tvuj oblibenej argumentacni faul, strawman fallacy. Nikdo nerika, ze je tezke postavit neco podle planu. Jenomze to, co tvrdis ze dokazes ty, je neco podstatne jineho nez "okopirovat hotovy rogallo".
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: jde o to, že teď už je to čirý trolling. o věcech co souvisí s létáním jsem za posledních 5 let už nastudoval opravdu víc, než průměrný student, co dostudoval "s titulem" (dokonce i řadu technických oborů, řekl bych). samozřejmě mám handicap, že jsem letadlo nikdy neřídil... ale zase i piloti, kteří vědí, že se v praxi nějaké letadlo, na které mají výcvik, chová nějak, nemusí přesně tušit, kvůli kterému konstrukčnímu prvku tomu tak je...

    od lidí, kteří opravdu někdy nějaké letadlo navrhovali, i od lidí, co ho řídili, mám poněkud jinou zpětnou vazbu, než tady od tebe. třeba ta motorová rogalla si běžně svaří učni na střední, kteří znají jen minimum teorie, co s tím souvisí - prostě okopírují něco, co viděli, vrazí k tomu motor od Trabanta, a letí se.

    myslím, že dřív nebo později ti někdo vysvětlí, že si v tom osobním útoku už zašel příliš daleko.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: wut? Nerozumim co tim chces rict. Nezapomel jsi tam napsat "A navic, XY zadny formalni vzdelani nemel, a pritom dokazal Z!!!" a ja bych se potom podival na zivotopis XY a zjistil, ze ve skutecnosti vystudoval fyziku na Yale nebo tak neco a zase by s tim byla velka legrace? Jako posledne s Morsem? 8))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: jasně. začínám to chápat. lidi, co jim stačí titul, se s tím prostě spokojej, a nikdy si netroufnou vlézt do toho, co postavěj a vyzkoušet, jestli se v tom nezabijou. (nota bene, jen zlomek lidí má titul vzdáleně související s fyzikou létání nebo s aerodynamikou... i lidi, co mají třeba dopravku, připouštěj, že od zkoušky všechno dávno zapomněli.. jen ty v tom máš jasno)

    popravdě docela by mi to zajímalo úplně naopak: čemu z toho, co jsi (v jakémkoliv oboru) kdy vyprojektoval a realizoval ty, bych já vlastně měl důvěřovat? čím víc tě čtu, tím víc se děsím čehokoliv, co pustěj do světa sebevědomí náfukové jenom proto, že "mají titul".
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Létat může každá pitomost, dokud vám to v Reichu nezakážou:
    Větroň, který byl pojmenován ”Mährisch Schönberg”, měl rozpětí 14,5 m a klouzavost 1 : 22.
    Historie létání v Jeseníkách | počátky
    http://www.letani-jes.wbs.cz/pocatky.html
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Pak jsi idiot.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: zato ty seš chytrej jak rádio, co se týče úplně všeho. Ne, xchaosi, nejsem. Podstatnej rozdil mezi mnou a tebou je, ze znam svoje meze a vim, jak zatracene slozita vec konstrukce letadel je. Ty jsi namyslenej idiot, kterej ma utrzkovity znalosti fyziky pro stredni skoly a veri, ze vic nepotrebuje. Bohuzel, projevuje se to uplne bolestive, viz posledni scenka. Ty tak nejak jako tusis, ze existuje nejakej moment setrvacnosti. Zhruba tusis, ze to nejak souvisi s tim, jak snadno se veci otaceji. Takze zacnes fabulovat o tom, jak je to strasne dulezity a jak je problem kdyz mas tezky velky kridla daleko od trupu a jak vlastne to tvoje tandemovy kridlo tenhle problem resi... akorat ze do toho staci jen zlehka stouchnout a vyjde najevo, ze vlastne vubec netusis, jestli kdyz tendlecten "moment setrvacnosti" je velkej je dobre nebo spatne, protoze ti proste chybi to obrovsky kvantum vedmosti mezi stredni skolou a titulem z leteckyho inzenyrstvi, ktery zahrnuje stabilitu letadel, rizeni letadel, dynamiku letu a tak dale a tak dale. Ale to te samozrejme nezastavi a porad placas dalsi a dalsi nesmysly... je zabavny to pozorovat, ale obcas trochu smutny 8)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: kolik z toho vzorku 60 UL letadel má menší rozpětí, než průměrný závěsný kluzák? - Rozumim, klickovani, mlzeni pokracuje. Ok, chces-li ze sebe delat idiota, posluz si 8)
    Kouknu na jiz jednou linkovane https://www.willswing.com , vsechny jejich kluzaky maji kolem 30ft. Coz znamena, ze mensi rozpeti nez takovy kluzak ma zhruba polovina letadel z tvyho seznamu.

    Takze... jak dlouho budeme jeste opakovat, ze jsi placnul zase dalsi pitomost?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: jo, v podstatě jo.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    tak zpět k tématu...
    Chinese college students design solar-powered aircraft
    https://www.youtube.com/watch?v=A5DUb9TecJ0

    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: proboha, když může letět tohle... - ... tak muze letet jakakoliv pitomost? Nebo co tim chces rict?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: zato ty seš chytrej jak rádio, co se týče úplně všeho. (jak si tu jistě už všichni všimli...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: kolik z toho vzorku 60 UL letadel má menší rozpětí, než průměrný závěsný kluzák?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ... a možná přišel čas hrát s modýlky. (létat může prostě skoro všechno...)
    RC - VECTOR KITE 34 - 1 *300cm MANTA birotor vector controlled * 2 counter rotating props *
    https://www.youtube.com/watch?v=lqcUUsICeww
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (povšimněte si u Bloopu velikosti řídících ploch... + to předchozí je závěsný kluzák... vzhled klame)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    jinak opakovaně se mi nedaří vygooglit datasheety tohohle "motorfloateru"... dvojplošná konstrukce se pro umístění solárních panelů hodí maximálně.. vědět tak, jak rychle to letí, kolik to váží, a na kolik jde při vodorovném letu stáhnout motor...
    Bloop1 Motorfloater Flying
    https://www.youtube.com/watch?v=RcREfKDbasU

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ...nebo tahle sekačka na trávu:
    quicksilver ultralight take-off landing quick flight windy day ground 04-08-2012
    https://www.youtube.com/watch?v=NBrHZT6HiKE


    ještě někdo chce pochybovat, že do 5 let poletím? (na Slunce?)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    proboha, když může letět tohle...
    Amphibious Ultralight Takeoff, Low Flying over Limassol and Water Landing - A Flying Boat!
    https://www.youtube.com/watch?v=Fo1FPChLrKg


    já na tuhle diskuzi fakt nemám nervy.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: proč je problém, když je podstatná část hmoty letadla daleko od těžiště? no, může to být možná i výhoda, pokud jde o stabilitu : /facepalm.

    Ano. Vis o tom kuylovy. Vis prd o rizeni letadel, vis prd o jejich stabilite, vis prd o tom, jak spatnej nebo dobrej efekt moment setrvacnosti ma, vis prd o tom, jakou konkretni hodnotu tvoje letadlo bude mit a vis prd o tom, jak by se s tou konkretni hodnou chovalo a jestli by to bylo spatne nebo dobre. A to uplne nechavam stranou ten drobnej problem, ze s tvym pristupem "sotva dokazu poscitat hmotnost par trubek" by ses do faze, kdy by na nejakejch momentech setrvacnosti zalezelo proste ani nedostal.

    Ale presto ze vis prd, tak zasvecene placas pitomosti o tom, jak "tandemove kridlo resi problem". Prdlajs. Ty nevis ani jestli nejakej problem existuje, tim spis nevis, jak ho resit.

    tak se chci poradit s někým - to bych mozna i zaplatil penize za to, abych se mohl divat, jak se bude nejakej expert tvarit az mu budes vypravet svoje teorie o stavbe letadel a o tom, jak "tandemove kridlo resi problem momentu setrvacnosti" 8)))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: nejde jen o rozpěti - pak jsi to mel napsat jinak. Napsal jsi, ze zavesny kluzaky maji mensi rozpeti. Napsal jsi blbost a ted se to jen snazis okecat. Coz je shodou okolnosti vcelku presny popis cele debaty, kterou s tebou posledni roky vedeme 8))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam