Ontopic příspěvky z posledního měsíce:
http://www.spacedaily.com/...earchers_create_exceptionally_strong_and_lightweight_new_metal_999.html
Nová ultralehká slitina má rekordní parametry, je vhodná pro stavbu letadel, navíc neobsahuje žádné extrémně vzácné příměsi.
http://www.gizmag.com/sunseeker-solar-powered-aircraft-in-paris/15512/
Klíčový, starší článek o Sunseekeru II (letošní Sunseeker Duo je tam ještě prezentován jako "Sunseeker III"). Klíčový parametr je, že letoun dosahuje cestovní rychlosti kolem 65 km/h (ne náhodou ho Eric Raymond vždy prezentoval jako "nejrychlejší solární letadlo")
https://transportevolved.com/...r-tejon-ranch-tesla-supercharger-heres-why-it-was-the-perfect-storm/
něco o tvořících se fontách na dobíjení elektromobilů v USA... jistě, tuhle situaci dílem vyřeší trh, ale přeci jen: dobíjecí kapacita letišť pro čistě bateriová letadla asi nebude zcela neomezená (zejména z hlediska celkového času dobíjení... a též u celkového možství letových hodin za den je z dobou trvání dobíjení potřeba počítat)
Dost zajímavý "přibližný vzoreček" - zajímalo by mě dosadit do něj víc historických typů letadel, s různými pádovými rychlostmi a různým plošným zatížením křídla (a taky to asi udělám)
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=789635
stall speed = 3.7 * square root of wing loading
speed in mph, wing loading in oz/sqft
Ok, takže takhle nějak si představuju ontopic příspěvky v tomhle klubu, a je asi jasné, že kdo se tomuhle trendu nepřizpůsobí, tak sem nebude nějaký čas psát. Vhodný kandidát na moderování klubu místo mě se ještě nepřihlásil (a popravdě - nečekám, že to bude kdokoliv z účastníků debaty, protože můj názor na to, jak moc se drží tématu, je celkem jasný).