REDGUY: co já vím... možnost dostupu takhle lehkého letadla (v přepočtu na jednoho cestujícího) do téhle výšky? dosažení klouzavosti 1:40 při nižších rychlostech a nižším plošném zatížení křídla, než mají sportování kluzáky? sám bys měl vědět, co si popíral, protože si postupně popíralk téměř jeden každý detail toho, co jsem navrhoval :-)
no a hlavně.. je tu ta rychlost. na té jsme se zasekli hodně, protože prostě 300 km/h na solární pohon mělo být úplně zásadně nemožných. jenže my už od té doby víme hodně dalších detailů (např. přibližný vztah mezi plošným zatížením křídla a rychlostí - škoda, že jsem ho nedal na nástěnku, zase někam odroloval), známe přibližné parametry Perlanu II, co bude létat jako kluzák zhruba ve stejné výšce, známe rychlost, jakou v té výšce poletí, a známe plošné zatížení SolarStratosu (někde kolem 20 kg/m^2) a tak můžeme poměrně jednoduše odvodit i očekávanou rychlost v té výšce kolem 25 km... kde to letadlo už skutečně nepoletí na baterie.
no a tím jsem vyjmenoval i zhruba i to, co si označoval za nemožné... hlavní spor se totiž jeden čas týkal maximální dosažitelné rychlosti.
samozřejmě, můžeš argumentovat, že tam sedí zatím jen 2 lidi a ne 40. a že se současnými materiály se to jen tak neposune nikam dál. a že skafandr je podfuk a přetlaková kabina by vážila víc, apod. ale kam se teď hned dostanou 2 lidi, tam se za pár let můžou dostat třeba 4 (třeba protože o ty vhlídkové lety bude fakt zájem...), atd.
prostě se ty lidi snaží o něco, co se svými parametry tomu, o čem jsem mluvil, blíží daleko víc, než cokoliv od týmu Solar Impulse nebo od Erica Raymonda... což byl zase jeden z argumentů: "nic, na co tu odkazuješ, se parametry neblíží tvým fantaziím". No.. teď už blíží.