REDGUY: stíní tady ta křídla nad sebou nějak výrazně? :-)
rozměry tentokrát neuvádím (je to "not-to-scale"), ale předpokládám, že by to bylo pro 40 lidí a plocha křídla by byla kolem 400 m2 (je to v podstatě škálovaný Solar-Stratos...). Rozpětí tak nějak normální - kolem 60 metrů. Plošné zatížení křídla do 20 kg/m2, takže celé by se to mělo vejít tak do 8 tun vzletové hmotnosti (SI *2 = 4 tuny, užitečné zatížení 50%). jsou to teď opravdu jen hrubé odhady!
navíc je to věc, kterou skládám v hlavě už pár let - aerodynamický closed-wing v kombinaci s tilt-rotor VTOL uspořádáním, ovšem v drony prověřeném čyřvrtulovém provedení (které je možné právě jen díky použití elektrických motorů a zajišťuje během startu a přistání nejlepší stabilitu). Samozřejmě, když bude cestovní rychlost tak nízká, tak by to blokovalo konvenční přistávací dráhu celou věčnost - plochu letiště bude pro více menších letadel nutné využít efektivněji...
chybí mi na schématu pohled ze strany - zato je z toho zřejmé, jak by vrtule byly uspořádané během kolmého startu a přistání. všimni si, že na rozdíl od Ospreyho se rotory ve vertikální poloze nepřekrývají ani částečně s nosnými plochami! Velká plocha rotorů při překlopení do cestovní polohy navíc zaručuje dosažení význameného tahu i ve stratoféře kolem těch 20 km výšky...
směj se tomu jak chceš (já se taky neberu smrtelně vážně) - ale fakt věřím, že se oba dožijeme toho, že něco podobného (i když třeba ne hned pro 40 lidí) fakt poletí a bude zajímavé počkat si, jak se budeš tvářit...