• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    jéé, větráčky :-)
    Lilium Jet je první elektrické letadlo s vertikálním startem a přistáním | rychlofky
    https://rychlofky.wordpress.com/...et-je-prvni-elektricke-letadlo-s-vertikalnim-startem-a-pristanim/
    The Lilium Jet – The world's first all-electric VTOL jet
    https://www.youtube.com/watch?v=ohig71bwRUE
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Electric Vertical Take-Off Aircraft Successfully Tested By DARPA - Slashdot
    https://hardware.slashdot.org/...55/electric-vertical-take-off-aircraft-successfully-tested-by-darpa
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    jezisi tak mu to letadlo spocitejte postavte vzdyt je to trapny ... Kolik mesicu dozadu psal ze na vystoupani spotrebuje pomerne malo energie? nebo se pletu? :-D LOL
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: no ok, ale nevím, jak si přišel na to, že baterka sloužící "jenom k vystoupání" bude nějaká malá.. jak jsem tu dřív počítal, u Li-ion by baterií jen pro překonání gravitačního potenciálu 7000m vážila asi 1/3 hmotnosti (při 100% účinnosti přeměny).

    teď se nově mluví o zdvoj- až ztroj- násobení energetické hustoty a bateriích sodík-sklo... to je samozřejmě fajn, ale je to pořád výhled.

    zatím mají bateriová letadla výdrž asi hodinu (to je trochu o tom, jak dlouho je typická lithiová baterie schopná dodávat max. vybíjecí proud, což je typicky tak tu hodinu.. stejně tak jako dobití na 50% kapacity). takže bych se nedivili, kdyby ten Wright Electric uvažoval hlavně s podobnými kratšími přelety mezi blízkými letišti. Zase takový let mezi Prahou a nejbližšími davelkými letišti (Mnichov, Bratislava, Vídeň...) se dnes do hodiny turbovrtulovým letadlem vejde.. takže jako proč ne.

    každopádně moje představa byla dolet na vzdálenost cca 2000-3000 km během jediného dne... a co jsem se bavil s nezávislými cestovateli, toho typu, kteří hledají např. 6 měsíců levně v Asii, tak pro ty jsou rozhodující peníze, ne čas...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    mně jen jde o to, že bateriové letadlo, která má plochu křídel a trupu osazenou panely je realističtější než solární letadlo s malou baterkou sloužící jenom k vystoupání. U toho bateriového letadla totiž ty panely budou sloužit k větší rezervě pro případné komplikace, nebo ke klimatizaci (a podobně). Ale jinak letadlo poletí za každých okolností.

    Solární letadlo poletí 90 dní v roce rychlostí závodního hlemýždě na jednu vyhlídku :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: nevím, ale rozhodně nosíš dříví do lesa:
    [ XCHAOS @ Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+rychlostní rekordy solárních aut) ]

    .. ale jinak dík :) jinak ale můžu tě ubezpečit, že i když stávající slabý motor mého solárního kola žere na rovině cca 5A bez šlapání a cca 2A při nenáročném asistovaném šlapání (kolem 20 km/h), tak rozdíl mezi dojezdem za plného slunce (2A) a večer za tmy je fakt citelný. Takže i kdybys měl letadlo, ve kterém jen 20% energie za letu cestovní rychlostí dodají solární panely v křídlech, tak by si mohl třeba srovnávat, jestli to celé váží víc nebo míň, než by vážilo zvýšení kapacity baterií o 20%, apod.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    kdy bude tohle umět solární letadlo?

    The Future Of Air Travel? Meet The 150-Seat Wright Electric Airplane
    http://insideevs.com/the-future-of-air-travel-meet-the-150-seat-wright-electric-airplane/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    AtlantikSolar - 81 hour endurance world record flight
    https://www.youtube.com/watch?v=8m4_NpTQn0E
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    až se zase někdo bude smát VTOL solárním letadlům... tak jsou i zhulenější nápady:
    Dutch Scientist Proposes Circular Runways For Airport Efficiency - Slashdot
    https://tech.slashdot.org/...449251/dutch-scientist-proposes-circular-runways-for-airport-efficiency
    :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Japanese Company Develops a Solar Cell With Record-Breaking 26%+ Efficiency - Slashdot
    https://hardware.slashdot.org/...se-company-develops-a-solar-cell-with-record-breaking-26-efficiency
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Wright Electric unveils its commercial electric plane business | TechCrunch
    https://techcrunch.com/2017/03/21/wright-electric-planes/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    RCTESTFLIGHT - Solar Plane V3 1st Flight - Episode 6
    https://www.youtube.com/watch?v=8q48mNIfB80
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    We are just weeks away from the first round of test flights, which we hope will take place in March.
    On the home straight before SolarStratos takes flight – SolarStratos
    https://www.solarstratos.com/en/2017/02/newsletter-014-en/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    tohle sice je úplně offtopic (neelektrické, nesolání, nestratosférické... :-) ale představuje to určitou naději, že bariéru úředních regulací lze prolomit :-)
    Nirvana Autogyro
    http://www.autogyro.cz/r0c214/GyroDrive-prvni-virnik-homologovany-pro-silnicni-provoz/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Li-ion king Goodenough creates battery he says really is... good enough • The Register
    https://www.theregister.co.uk/2017/03/03/replacement_for_lithium_ion_battery/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Průlom? Vynálezce lithium-iontových baterií přišel s novým akumulátorem – Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...rulom-vynalezce-lithium-iontovych-baterii-prisel-s-novym-akumulatorem.html
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    A pokud ne přímo pěnový grafén (představte si "grafénový polystyrén"), tak co třeba:

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ty seš taky grammar nazi... prostě nemám čas si to všude po sobě přečíst. (zato ti, co používají spell checker, to jsou fakt borci, co... kdysi psát správně česky i něco znamenalo, že jo...)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: Pravopis taky neni tva silna stranka... vyvynout... :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam