• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Li-ion king Goodenough creates battery he says really is... good enough • The Register
    https://www.theregister.co.uk/2017/03/03/replacement_for_lithium_ion_battery/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Průlom? Vynálezce lithium-iontových baterií přišel s novým akumulátorem – Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...rulom-vynalezce-lithium-iontovych-baterii-prisel-s-novym-akumulatorem.html
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    A pokud ne přímo pěnový grafén (představte si "grafénový polystyrén"), tak co třeba:

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ty seš taky grammar nazi... prostě nemám čas si to všude po sobě přečíst. (zato ti, co používají spell checker, to jsou fakt borci, co... kdysi psát správně česky i něco znamenalo, že jo...)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: Pravopis taky neni tva silna stranka... vyvynout... :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Tak nacisti místo solárních letadel zkusili vyvynout uhlím poháněný tryskáč! (to je skoro tak dobré, jako nacistické létající talíře :-)
    Lippisch P.13a - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Lippisch_P.13a
    (předpokládm naším hnědým, sudetským!)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SolarStratos will return to its base in Payerne in February for the final preparations ahead of the first flight in March.
    Getting to know the aircraft in detail – SolarStratos
    https://www.solarstratos.com/en/2017/01/newsletter-013-en/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    making it 10 times stronger than steel, with only five percent of its density
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MIT Unveils New Material That's Strongest and Lightest On Earth
    https://futurism.com/mit-unveils-new-material-thats-strongest-and-lightest-on-earth/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Vzájemná poloha tandemových křídel vůči sobě.. kdo by to jen čekal?


    Čistě z fyzikálního hlediska je tahle poloha ploch nejsnažší, nepoužívala se podle mě proto, že to zhoršuje ovladatelnost a požadavky na rychlost reakcí pilota a dost možná to bude vyžadovat asistenci řízení počítačem (což je ale něco, na co se právě Airbus specializuje)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JAZZZ: pche tiltwing... kdyby si přečetli na wiki to co já, věděli by o zřejmých výhodách tiltrotoru oproti tiltwingu např. při bočním větru, apod. :) holt vystudovat na VŠ umění 3D kreslítek není vždycky všechno :-)

    OMNIHASH: no budiž, ale zmiňuju to kvůli ekonomice provozu a schopnosti letět na 15% výkon... (pravda, hydroplány i tradičně pro start potřebovaly ne dvojnásobek, ale spíš čtyřnásobek cestovního výkonu, což současně zvyšovalo rezervu výkonu, při kterém se ještě udržely ve vzduchu a byly schopné dosáhnout cíle, což současně zvyšovalo v počátcích letecké dopravy bezpečnost a celkovou spolehlivost....)

    Obecně všechny "moje solární designy" (pokud lze ty náčrtky označit za design) mají společné jedno: že předpokládají, že pro vodorovný let si vystačí s něčím jako 10% max. výkonu motoru (např. s tím počítám i pro svůj ultralehký pilotovaný pokus v roce 2020, který by měl mít 20 kW motoru (u elektrického létání už dnes standardní, např. v elektrických paraglide backpacích) a 2 kW solárních panelů a měl by s nimi být schopen min. vodorovného letu bez vybíjení baterií, když ne současně i dobíjení).
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    a prej ze chaos vymejsli blbiny... airbus ho zjevne musi i v teto discipline prekonat
    Airbus Plans to Test Their Prototype of a “Flying Car” This 2017
    http://www.thisisbrainy.com/airbus-plans-to-test-their-prototype-of-a-flying-car-this-2017/
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: xchaozsymtě, tvoje bába je hybridní, má to elektromotůrky pro popojíždění po ranveji, co zvládnou točit vrtulí celý dvě minuty.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CGTN on Twitter: "Ahead of #WEF17, meet the innovative “solar bird” designed by Swiss-based @SolarStratos to fly to the edge of space https://t.co/UT3mv3iUv2"
    https://twitter.com/CGTNOfficial/status/820982935050256384
    Ve videu (asi Čína ?) si povšimněte především, že cílem Domjana je předvést, že obnovitelné zdroje dokáží být "above and beyond" toho, co je možné "fosilními palivy" (ale ovšem, i akumulovanou energií, na jejím dnešním stupni rozvoje). Tedy velmi blízko mé tézi "v případě dopravy najde solární energie uplatnění i bez dotací" (což kromě solárního létání vymýšlím i u solárních kol)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    teď nějaký Rutanův projekt, co pro změnu není fake a navíc je ontopic, protože je hybridní (elektrický + spalovací motor)
    http://www.burtrutan.com/skigull/
    https://en.wikipedia.org/wiki/Rutan_SkiGull

    http://generalaviationnews.com/2015/04/21/burt-r
    Rutan estimates the SkiGull will be able to “loiter” for 40 hours at 15% power

    ultra-efficient, long-range seaplane
    https://www.aopa.org/news-and-media/all-news/2015/july/22/skigull-details-revealed
    have enough range to fly nonstop from Hawaii to California.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (ok, to poslední je z fake desings page :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---


    In parallel with the Model 77 Solitaire, Rutan devised a twin-fuselage version called the Model 82 Deuces. Though the plane handled very well, there was no market for the plane and it was decided to scrap it. The fuselages were stored and rebuilt as Solitaires.

    Víc k tomuhle experimentu vygooglit ani vybingovqt nejde:-( Burt Rutan byl holt takový méně finančně zdatný a méně známý Elon Musk 70tých a 80tých let...

    Takže asi tolik dnes k tomu, jak mi ABDULAH radí "postav to zabij se v tom" :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    twin fuselage odvozený z Virgin Global flyeru:
    Scaled Composites 336 Gemini by Bispro on DeviantArt
    http://bispro.deviantart.com/art/Scaled-Composites-336-Gemini-251701884
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Z Gizmodo: Combined with the double fuselage, the twin wing will decrease structural weight. The logic is that it will reduce wing bending moment, which requires less structural support. Less weight also means less power and less fuel consumption.

    Koukám, v Airbusu taky dělají vize nějaký idioti a lháři, jako jsem já (to kdyby vám chyběly komentáře zabanovaného id REDGUY :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam