JIMIQ: no ok, ale nevím, jak si přišel na to, že baterka sloužící "jenom k vystoupání" bude nějaká malá.. jak jsem tu dřív počítal, u Li-ion by baterií jen pro překonání gravitačního potenciálu 7000m vážila asi 1/3 hmotnosti (při 100% účinnosti přeměny).
teď se nově mluví o zdvoj- až ztroj- násobení energetické hustoty a bateriích sodík-sklo... to je samozřejmě fajn, ale je to pořád výhled.
zatím mají bateriová letadla výdrž asi hodinu (to je trochu o tom, jak dlouho je typická lithiová baterie schopná dodávat max. vybíjecí proud, což je typicky tak tu hodinu.. stejně tak jako dobití na 50% kapacity). takže bych se nedivili, kdyby ten Wright Electric uvažoval hlavně s podobnými kratšími přelety mezi blízkými letišti. Zase takový let mezi Prahou a nejbližšími davelkými letišti (Mnichov, Bratislava, Vídeň...) se dnes do hodiny turbovrtulovým letadlem vejde.. takže jako proč ne.
každopádně moje představa byla dolet na vzdálenost cca 2000-3000 km během jediného dne... a co jsem se bavil s nezávislými cestovateli, toho typu, kteří hledají např. 6 měsíců levně v Asii, tak pro ty jsou rozhodující peníze, ne čas...