CYBERWOLF: obecně máme rok 2020 a ostatní technologie se hodně posunuly... zejména k většině multijunction technologií dnes existují i varianty bez koncentrátorů, které jsou jen o pár procent pozadu.
K tomu lítání vidím dvě podmínky.. .jednak reálná dostupnost varianty Li článků s hustotou aspoň tak 400 Wh/kg... mluví se o tom 10 let, ale fakticky jde o technologie s nízkým počtem cyklů, takže do sériové výroby si nikdo netroufne a pokud ano, prodává to jako testovací vzorky... já čekám na Li titanátovou technologii, ovšem tam to reálně vypadá na něco jako 100 Wh/kg (pravda vč balanceru, ale stejně..).
Druhá podmínka by byla běžná komerční dostupnost řezů FV článků (tedy stačí bez laminace) s účinnosti přes 30%, za ceny jako mají dnes články s 20% účinností.
Pokud by se to povedlo, snad by se pak daly používat konvenčnější konstrukční materiály a nebyly by potřeba extrémní technologie jako monolitický nosník křídla s uhlíkového kompozitu... případně pokud ano, tak aspoň ne v tak extrémních rozměr a opět pokud ano, tak by se zvedlo užitečné zatížení (typu že baterií by to vezlo jen půlku a křídlo by přitom vyrobilo o polovinu víc energie). Pak by to mohlo začít dávat komerční smysl pro leteckou obsluhu velmi odlehlých oblastí (obecně všude, kde je nějaké oslunění a kde je zásobování letišť leteckým palivem velmi obtížné - určitě krajním případem jsou místa, kde se všechno palivo vozí letecky, to musí být extra drahé).
Další okrajový trh by byly vyhlídkokvé lety, kde by se min. v Evropě našlo dost zájemců zaplatit jen proto, že by šlo o "bezuhlíkový" zážitek. A časem by se z toho mohlo vyvinout něco jako jachting - to je obrovský trh, přestože se nesnaží konkurovat linkové lodní ani letecké dopravě. Ale paradoxně by solární létání nabízelo jednorázovou investici a pak zábavu s menšími náklady - menší potřeba kokntrol elektromotoru, nulové náklady na palivo...
Všechno to ale vázne (ostatně stejně jako elekotromobily) na Li baterce s aspoň o něco větší hustotou a současně prakticky neomezeným počtem cyklů.