CYBERWOLF: jo, je to zajímavý, a popravdě se myslím dostanou na ještě o kousek vyšší rychlosti, protože pro elektrický pohon není problém výkonová hustota, která je u elektrického pohonu skvělá, ale energetická hustota. Dolet skrz zvyšovánín rychlosti je ale logicky omezený cca půlhodinou letu subsonickou rychlostí, tzn. tak 400-450 km. Ovšem pomalejší elektrická letadla se přes to taky dostanou blbě, protože při menší rychlosti stejně výdrž nebývá přes 2h, a to taky tak kolem 300 km.
Nápad se solárními letadly bez celonoční výdrže mi přijde jediná cesta dál, protože všecho ostatní je nějaká komplikace navíc: třeba vodík se stejně musí kombinovat s bateriemi a stejně by nedodával maximální výkon (pro stoupání a let plnou rychlostí), ale spíš nějaký udržovací. odvolávat se na biopaliva je pochybné, když navíc víme, že pro konstrukci představují většinou opotřebení navíc. elektřina je elektřina, i z hlediska údržby a životnostni motoru je to dobré a dostat se s elektřinou na nějakých aspoň 2000 km za den by skvěle vyřešillo dopravu např. po Evropě. 320 km je samozřejmě dobrý na individuální poletování, třeba vzdálenosti mezi klubovými letišti v ČR jsou tak po 100 km a většinou se létá tak ta jedna letová hodina z jednoho na druhý... ale cestování 2000 km je výzva, to už je autem nebo vlakem celkem nepohodlný..