• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RENFRIDiskuzni arena pro kazdeho
    GAF
    GAF --- ---
    Dobře beru zpět, že už se k tomu nebudu vyjadřovat. Když je to tady veskrze všeobecný naladění, tak musim reagovat ke všem.

    Hele já fakt už nevim. Jak je tohle možný, že se mě nikdo skoro ani nezastane? Jako politovat asi nepotřebuju, ale zastat se někoho má funkci i jinou přece. Buduje se tim nějaký naladění společnosti a tak... naděje a podhoubí pro funkční jevy. Co si na tomhle vezmu já nebo vy dopříště? ...upálené nadšení, peníze luftem, vybrázděná trpělivost, přecitlivělost na neznámý lidi... to se vám jako tady všem líbí si to takhle nechat *tvopřit* jako precendens?

    ...Takhle si fakt všichni představujete férový jednání? Slušnej obchod a tak? Prostě - prohloupils, jsi napálený a nazdar? 2,5k to máš stejný jako sušenky, prostě je to shnilý a měl sis dát pozor. Měsíc neměsíc, to máš jako včera... Takhle to *chcete v životě a takhle to budete vy dělat a brát*?
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    GAF: no jo, ale určitě nemyslel až za několik týdnů. Já ho nehájím, neznám toho člověka, ale myslím, že nejde o něm a priori uvažovat jako o hajzlovi.
    GAF
    GAF --- ---
    PIZI: na tom něco je. Myslim si, že ale slušnost neni dobrota. Protože ta se váže k dárkům a ne ke slušnýmu jednání. A já furt tvrdim, že slušnej jsem já, protože bych půlku vrátil.

    ...

    PS: vážení a to jsem Vám ještě neřekl, že on navíc říkal, že jestli s tim něco bude, tak nám vrátí peníze.
    ILLUZE
    ILLUZE --- ---
    GAF: pokud kupuji nějak věc tak lacině a s vědomím stáří daného spotřebiče, náhradu bych si nenárokovala

    pokud chci mít na věci záruku, pak si koupím věc novou a řádně pojištěnou
    ILLUZE
    ILLUZE --- ---
    RENFRI: už jsem tam odpověděla - chce to nejdříve třeba brigádničit ve vybraných firmách... a upozornit na sebe odpovědné lidi, o co ve skutečnosti mají zájem...
    pokud není HR natvrdlé, vynaloží energii na to, aby toho člověka posunuli tam, kde ho to bude bavit - podstatně tím samozřejmě navýší loajalitu a také výkonnost a nadšení toho člověka...
    ale jasně, může se stát, že takové místo prostě není, popř. HR není schopné - pak to chce oslovit buď napřímo lidi z daného oddělení, když se člověk chytne jinde, nebo také - a to je dnes dost důležité - třeba si na dané věci pracovat doma na vlastní projektech, popř. se klidně i zdarma účastnit projektů cizích - jde o sběr zkušeností...
    PIZI
    PIZI --- ---
    Na dobrotu druhých nemáme nárok, ale je dobře pokud existuje.
    LONESTAR
    LONESTAR --- ---
    GAF: hele
    1 - nemusels to kupovat
    2 - o stavu jsi věděl
    3 - mohl sis s prodejcem dohodnout nějakou formu záruky
    můžem tě politovat, ale to je asi tak všechno... Nárok opravdu žádný nemáš...

    snad jen rada do života - nekupuj auta v autobazaru :)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    GAF: upřímně? Řekla bych si, že jsem byla blbá a příště bych si na podobnou koupi dala pozor.
    GAF
    GAF --- ---
    PIZI: tak to prosimtě vysvětli jak to myslíš.
    GAF
    GAF --- ---
    RENFRI: hmm tak to jsem fakt nečekal. Jo nechci to slyšet, ale co mam dělat. Nikdo se mě nezastane, už čtyři lidi. A přitom já bych to vrátil. A klidně to udělam příště udělam i když si teď kopne lidí třeba třináct, nejsem *jako ostatní*.

    Tobě díky aspoň za soucit. Docela by mě zajímalo, co by dělali ti "chytří" tady, až se to stane jim. A ano, každej si někdy naběhne, myslim, že se jim to stane.

    Připomínam ještě, že se jedná o věc, u který se očekává že nějakou dobu vydrží. Za dva a půl tisíce. Neni to nějaká plesnivej plesnivej rohlík z obchodu u kterýho si člověk řekne: "Njn..." Mně to začíná naopak připadat celý víc a víc nemorální než jenom "blbě sis naběhnul".
    PIZI
    PIZI --- ---
    Já myslím, že to není o nároku.
    GAF
    GAF --- ---
    Pro pořádek, byla tu ještě odpověď od idLONESTAR typu, že jiný názor na to není. Odpovídal jsem Vám všem třem co ho zastáváte.
    RENFRI
    RENFRI --- ---
    GAF: Tak jestli ja bych penize vratila, je ale uplne jina otazka. Ja treba jo, jsem naivni a blba, v tehle vecech, zasilam lidem veci vsude mozne a sama porad platim postovne, protoze je mi blbe si jim o neco rict, pripadne objednavam pradlo pro Nyxacky, zaplatim to ze sveho pro uplne cizi lidi a nechci nic predem a ony me pak jeste nahaneji pres celou Prahu, kam presne to chteji dorucit, prestoze na zacatku jasne reknu, ze si to mohou vyzvednout tam a tam, organizuju obri objednavky z USA jen ze sve dobre vule, zaplatim za to sama a jeste se mi dostane vynadano, ze to nebylo, jak si nekdo predstavoval, kdyz nekdo prodava s provizi a moje kamaradky od nej neco chteji, zaplatim pulku provize za ne, protoze je mi blbe si jim rict o tolik penez. Jo, jsem asi blba, tratim na tom, nic z toho nemam a stejne to porad budu delat. Ale v obracene pozici nic neocekavam. Pokud by se to stalo me, napsala bych prodejci, ze se teda bohuzel mycka rozbila, cekala bych asi omluvu a tak, ale ne nejake penize, to je proste riziko koupe pouzite veci. Koupila jsem takhle na Nyxu pracku za 2k, hodne starou, nastesti teda slape, jak ma, ale kdyby se rozbila - no vzdyt vime, jak je to s temi "kurvitky" v elektronickych pristrojich, tomu cloveku ta mycka mohla slapat bez chybicky a o zadne zavade nejspis nevedel, on prodaval s cistym svedomim, tot muj nazor - no a kdyby se rozbila, tak bych vazne nechtela ani prispet na opravu, ani vratit penize, dle meho moralniho nastaveni opravdu nemas na nic narok. Omlouvam se za nazor, ktery nechces slyset, jen jsem mela potrebu rict, ze tohle nefunguje i obracene, jak ses snazil naznacit.
    LONESTAR
    LONESTAR --- ---
    GAF: obávám se, že jiná reakce nebude...
    GAF
    GAF --- ---
    Nejsem naivní, ale slušnej. Protože já bych ty peníze vrátil. Vy ne? Tak to jste ještě navíc bezohlední. Myslim si, že akorát máte potřebu mě utvrdit v tom, že život je boj.

    Místo abyste se mě třeba zastali nebo tak. Přeju vám stejnou zkušenost, ať si můžete lebedit v tom, jak strašně s tim nebudete nikdo nic dělat, protože jste prostě byli naivní a to vám teda patří.

    Trpělivost pro názory druhu, že jsem naivní a že prodejce za to nenese žádnou odpovědnost jsem vyčerpal. Klidně si to další někdo řekněte, rád bych se věnoval nějaký jiný reakci.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    GAF: a ještě, já ti věřím, žes to používal dobře, že je to nainstalováno dobře (protože to fakt není těžký, to zvládnu i já), ale proč by ti to měl věřit ten prodejce?
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    GAF: promiň, ale fakt si myslím, že to vidíš trochu naivně - a to bez ohledu na to, že si myslím, že prodávat sedm let starou myčku za dva a půl tisíce je trochu moc. A je jedno, co to bylo za značku a kolik stála původně.

    Nicméně ty jsi to za tu cenu koupil - zákazník se evidentně našel a proč by to prodejce nezkusil? Kdyby nebyli zákazníci, asi by šel s cenou dolů, ale proč by to dělal? Protože by to bylo fér? Ale jdi ty. Je hezké, že ty by ses nad sebou zamyslel a dal tomu člověku peníze na opravu, ale a) je to jen teorie, vidělo by se v praxi a za b) takhle to prostě nefunguje.

    Shodou okolností letos jsem dala pryč myčku starou šest let, kterou bych nikomu neprodala, protože blbě myla a poznalo by se to beztak hned. Místo ní jsem koupila novou myčku za těch pět a něco. Myje dobře přes půl roku. Nečekám od ní životnost dvacet let, ale těch šest by dát mohla - ta minulá stála sedmnáct a ano, taky si myslím, že to byl blbej kauf. Ale před x lety byly prostě myčky dražší než dneska.
    TUILE
    TUILE --- ---
    vidim to stejne jako annawa.
    koupils pouizty zbozi, bez zaruky, mesic to fungovalo. vinu prodejce bych v tom nevidela.
    GAF
    GAF --- ---
    ANNAWA: chápu. No já se taky zdráhal, ale byl jsem ubezpečen, že u těhle věcí stáří nemusí hrát takovou roli. Takže jsem pak prohloupil. Tohle máš pravdu.

    Dál - argument že se to může pokazit špatným používáním nebo instalací. No hele ne. Prostě ne. Na tý myčce je jedno kolečko a vedle čtyři diodky. Fakt ne :) A instalace byla provedena člověkem, co se v tomhle vyzná a umí to.

    A taky jako hele bavíme se tu o asi 8x spuštění zařízení za 2,5 tisíce, který pak přestane fungovat - prej předtim fungovalo sedm let! Argument "Prodejce to dal za cenu, kterou někdo koupil." mi připadne bezohledný a povrchní. Stejně jako naprosto odmítat zodpovědnost za takový obchod po pár týdnech používání.

    PS: já viděl nejlevnější myčku právě za mnohem víc. Koukám, že nějaké za pět vážně jsou. Až teď :( Ale zase ne - ten dotyčnej ví, že je to sedm let starý a dá to za 2,5 a někdo mu na to "skočí". Já vim, že on to tak nemyslel - tohle ne - ale výsledek je stejnej. No jestli ty by ses nezeptala například mě - měla bys smůlu. Protože já bych se nad sebou naopak zamyslel, spokojil bych se s 1500 a tisíc ti dal zpátky na opravu.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    GAF: asi takhle, nekoupila bych si sedm let starou myčku za dva a půl tisíce z nyxu, když nová stojí od pěti výše. Prodejce to dal za cenu, kterou někdo zaplatil. Nepíšu, že dva a půl tisíce nic nejsou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam