Můžu se zeptat, jak to máte s podporováním individuality u dvojčat? U mně je to asi trochu jinak, protože nejsou stejného pohlaví a jsou tedy jako oheň a voda nejen vzhledově, ale i povahově.
Ale trochu mě vyděsila dětská psycholožka na besedě pro předškoláky, kde jsem se ptala (hypoteticky), jak řešit, kdyby jedno dvojče bylo zralé na školu a druhé potřebovalo odklad. tak doporučila je dát jednoho do školy a druhého do školy, ne aby jeden na druhého čekal. To chápu, i když si myslím, že by ten ve školce trpěl. Ale mně doporučila, abych každé z dětí, pokud je to možné, dala do jiné paralelní třídy - tedy jedno do áčka a druhé do béčka. Aby se nesrovnávali mezi sebou. A to mi připadá hnané až ad absurdum. A nemíním to udělat. Už jen kvůli tomu, abych (společně se starším bratrem) neřešila troje různé úkoly, třídní schůzky, výlety a pod. - a trochu si to ulehčila. Jak to vnímáte vy?