• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SETECJak se zbavit problémů s učením . Blbost je nepřemožitelná, ale musí se s ní bojovat. :)
    HELA
    HELA --- ---
    TRAVIX: protože by to mohlo odstartovat zhoršení psychického stavu (a pak by se toho člověk asi stejně moc nenaučil:) Za to riziko to nestojí...
    TRAVIX
    TRAVIX --- ---
    HELA: Proč "v žádném případě"?
    HELA
    HELA --- ---
    JINX: jen poznámka, co já vím, tak k depresím apod. jsou naopak nootropika těžce nedoporučované (radila jsem se před státnicemi a prý v žádném případě, leda přírodní věci jako gingo, ženšen, lecitin... ale ty zas je prý potřeba brát dýl, aby byl poznat nějaký účinek.)
    JINX
    JINX --- ---
    SETEC: co se tyce chytrych drog tak je to ponekud nestastne pojmenovani, obecne mam radeji nazev nootropika. (http://brainactive.cz/nootropika/) imho u lidi kteri maji nejake zdravotni ci jine obtize to muze docela pomoct (mit tezke deprese a byt ve zkouskovem urcite neni moc super) ale rekl bych ze krome nabuzeni a pocitu ze vsechno je neskutecne jednoduche to u zdraveho cloveka moc nefunguje, takze skutecne zdravy clovek se za sve hranice timto asi nedostane, maximalne mu to umozni pracovat dusevne mnohem dele no a co se tyce povzbuzovacu jako napr. kafe ktere taky umozni pracovat dele, tohle bych videl jako prostou iluzi. rozhodne s kafem nemam dobre zkusenosti, mozna s yerba mate a zelenym/cernym cajem nicmene jsem presvedcen o tom ze kafe pri studiu neni moc ok, nejvyse jako chutovka.

    Osobne jsem nejakou dobu zkousel experimentovat s Geratam/Piracetam a muzu rict ze ze zacatku to jisty pozitivni efekt melo, nicmene lepsich ucinku se mi podarilo dosahnout pravidelnym a dlouhym vytrvalostnim behem venku v prirode (idealne v lese) a kvalitni stravou s vitaminy a mineraly.
    SETEC
    SETEC --- ---
    IOT_JH: Ok pokud je to B1, tak to jsem také doporučoval, :) Pokud to není obohacené nějakým LSD :D
    IOT_JH
    IOT_JH --- ---
    SETEC: Vim jenom to co tam pisou. Ale ty latky co zminuji vypadaji zajimave, nicmene nejvucinejsi bude stejne placebo. http://en.wikipedia.org/wiki/Vinpocetine http://en.wikipedia.org/wiki/Sulbutiamine
    SETEC
    SETEC --- ---
    IOT_JH: Není někde rozepsané složení?
    SETEC
    SETEC --- ---
    TRAVIX: Lidi mají spoustu definic pro pojem drogy. To pak působí zmatek.
    Tady je definice v jejímž významu přemýšlím já. Zároveň předesílám, že do téhle definice rozhodně vitamin B1 nezapadá, přebytek vitaminu tělo vyloučí. Dále je důležité rozlišovat mezi doplňky stravy které dodávají vitaminy, minerály, proteiny, což jsou nezbytné složky naší stravy. Bez jejich přísunu tělo nemůže fungovat. To v případě drog neplatí.
    Přírodní látky to je také oblast sama o sobě. Nejde o to jestli to co přijímáš je přírodní nebo syntetické, jde o to jestli je to doplněk nebo jed. Rulík zlomocný má taky přírodní látky, ale jeho požití ti na zdraví nepřidá. :)

    Ale k té definici (převzato z www.drogy.cz):

    Jak drogy působí?
    Drogy jsou v podstatě jedy. Užité množství určuje jejich účinek.

    Malé množství stimuluje (zvyšuje aktivitu). Větší množství funguje jako sedativum (potlačuje aktivitu). Stále se zvyšující množství působí jako jed a může dotyčného zabít.

    To platí pro kteroukoliv z drog. Rozdíl je pouze v množství, které je potřebné k dosažení vytouženého účinku.

    Mnoho drog má však další vlastnost: přímo ovlivňují mysl. Dokáží pokřivit vnímání toho, co se kolem člověka děje. Výsledkem je, že se jednání uživatele může jevit jako divné, iracionální, nepatřičné a dokonce destruktivní.

    Drogy zablokují veškeré pocity, – ty žádoucí i ty nechtěné. A zatímco mohou drogy přinášet krátkodobou úlevu od bolesti, zároveň ničí schopnosti a čilost uživatele a zatemňují jeho myšlení.

    Léky jsou také drogy. Jejich účelem je vás povzbudit, utlumit, nebo změnit něco ve vašem těle, aby fungovalo lépe. Někdy jsou nezbytné. Ale jsou to pořád drogy, fungují jako stimulanty nebo sedativa a příliš velká dávka vás může i zabít. Takže pokud léčiva používáte jinak, než je předepsáno, mohou být zrovna tak nebezpečná, jako ilegální drogy.
    IOT_JH
    IOT_JH --- ---
    Co si treba myslite o techhle vecech? http://leti.cz/ Jestli to umi co slibuji, tak mi nerikejte, ze to na uceni nepomaha..
    TRAVIX
    TRAVIX --- ---
    SETEC: Souhlasím. A ono taky záleží, co si představíš pod pojmem "drogy". V tom fóru, co odkazuju, se sice píše "chytré drogy," ale zařazují tam i ten lecitin, vitamín B a spoustu přírodních látek.
    SETEC
    SETEC --- ---
    TRAVIX: Já se na tuhle problematiku dívám 2 hledisky. Studium je psychická činnost, Má to hodně společného se schopností vytvářet si mentální obrazové představy. Je zde zvláštní rozdíl mezi věděním a porozuměním, dokud člověk neví, je masa potřebná k porozumění, pokud člověk ví, nepotřebuje mentální záznamy. Je si je schopný kdykoliv vytvořit, ale to neznamená, že je potřebuje. Každopádně z hlediska doplňků stravy je velmi vhodný lecitin a vitaminy zvlášť pak vitamin B1.
    Z hlediska drog, drogy to je velmi špatná cesta. Důvod je prostá definice bolesti. Organismus vnímá bolest z jednoduchého důvodu. Má vlastní matrici, jak by měli být věci v pořádku, jak mají být mezi sebou správně uspořádány atomy a jednotlivé silové vektory. V momentě kdy se tyto podmínky v organismu změní, ať už mechanicky nebo chemicky, organismus cítí bolest. Drogy jsou chemický způspb, kterým narušuješ prostředí v organismu, tedy je to takový zásah, který je pro tělo nesprávný, pro studium nepoužitelný. Asi jako anabolika ve sportu. :)
    TRAVIX
    TRAVIX --- ---
    SETEC: Samozřejmě nemyslím drogy jako "drogy," ale drogy jako "smart drugs," nootropika, stimulanty a takové ty věci. Piracetam? DMAE? Rhodiola? Přinejmenší kofien určitě někdo zkoušel, ne?

    A pokud nemáte žaludek na takové "experimenty," vždycky je tady spousta přírodních látek nebo prostě vitamínů.
    SETEC
    SETEC --- ---
    TRAVIX: Drogy ani s nadsázkou do studia nepatří. Navíc to má z hlediska paměti opačný účinek :)
    TRAVIX
    TRAVIX --- ---
    Problémy s učením? Hm, a zkoušeli jste drogy?
    [ mozek .:. smart drugs .:. nootropika .:. [bacha_BAN_za_CHAT!] ]
    Teď o myslím trochu s nadsázkou, ale i tak mě zajímá, co si o tom myslíte, případně jestli máte nějaké zkušenosti.
    SETEC
    SETEC --- ---
    Z hlediska trenérů mám velice dobrou zkušenost s http://www.success.cz/ asi bych začal s komunikací a pak se s nima dohodl na nějaké individuálním programu na trenéra.
    Líbili se mi např. jejich videa nejčastější chyby obchodníků: tady je ukázka
    Miniseriál "5 nejčastějších chyb obchodníků - CHYBA TŘETÍ - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=DJ4bYxyZepA&feature=youtu.be
    JINX
    JINX --- ---
    SETEC: Ted jsem myslel "dobrý trenér" ale vecem ohledne studia bych se nebranil...
    SETEC
    SETEC --- ---
    Teď se mi líbil jeden příspěvek, tak ho sem dávám, je to jeden z tipů jak postupovat, když se učíte s dětmi.

    Jak udělat předmět zajimavým

    Předmět musíme dítěti co nejvíce přiblížit. Ukázat mu konkrétní propojení se životem. Důležitá je názornost. Pokud však není školní učebnice dost názorná, je třeba pro doplnění využívat encyklopedie, internet, věci v našem okolí, filmy atd.
    I obyčejná procházka může být velkým přínosem. Nesmíme se však jen hnát do obchodních center. Při procházce se můžeme naučit pojmenovávat stromy, sledovat, jak se mění příroda během roku apod. Učíme se neustále, na každém kroku. Není přitom důležité dětem říkat, že se učí třeba i na výletě či procházce. Většina z nich je na slovo "UČIT SE" alergická a při jeho vyslovení "vypíná".
    SETEC
    SETEC --- ---
    Myslíš, abys byl dobrý trenér, nebo abys uměl dobře studovat?
    JINX
    JINX --- ---
    SETEC: a znas nejake rozumne zdroje informaci na toto tema? Kdysi mi byla nabidnuta prace jako skolitel informacnich systemu, coz jsem jako programator odmit a docela me to mrzelo.
    SETEC
    SETEC --- ---
    BOO: Ne, ne :) Montessori, je myslím více rozšířená, určitě to není špatná škola, ale tohle je něco jiného. :)
    Samozřejmě, že je velmi důležitý přístup k výuce, ale v tomto případě je kladen důraz spíše na konkrétní studijní bariéry a jejich zvládnutí.
    Jako příklad bych uvedl, že student není motivovaný ve výuce známkováním, ale jde o porozumění, tedy pokud studuje nějaký předmět, nepostupuje dále dokud mu nerozumí. Například, když se někdo učí matematiku, tak neprobírá co je to násobení, dokud nerozumí tomu co je to sčítání, atd. Princip je zejména v tom, že pokud nejsou člověku jasné základy má problém pochopit složitější věci, právě proto, že dobře nerozumí už věcem základním. Potom mu studium vytváří zmatek a samozřejmě klesá jeho zájem o daný předmět. Častokrát jsem například pozoroval, že někoho nebavili logaritmy a pak jsem zjistil, že je slabý i v násobení, takže jakmile si objasnil násobení, nebyly logaritmy takový problém.
    Například když školím lidi v obchodním jednání, častokrát narážím na to, že jejich problém, proč neumí dobře obchodovat, je v tom, že neznají základní pravidla "komunikačního vzorce" a tak je přirozeně porušují. Tím samozřejmě dochází k nedorozumění a to snižuje jejich šanci na úspěch. Tedy když někoho učím jak obchodovat, nejdříve začínám komunikačním vzorcem, teprve potom pokračuju přes základy porozumění a pak už obvykle lidi ani další rady nepotřebujou :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam