JINX: Věřím, že se s tím něco dělat dá, otázka je, jestli to myslíš komplexně na celý přístup ke tvému studiu nebo se to týká jen některých předmětů. Je velmi mnoho lidí (upřímně řečeno jsem se nejednou přistihl, že jsem mezi ně taky patřil), kteří si vybudují takový mechanismus, že studují, ale ve skutečnosti jen sami sobě předstírají, že studují. Rozuměj oni třeba čtou ten text, ale vůbec nad ním nepřemýšlí, nesnaží se mu porozumět.
Jeden ze základních přístupů při studiu je, že když "nasáváš" nová data, musíš automaticky ihned vyhodnocovat jestli jsou správná nebo jestli se jedná o FALEŠNÁ DATA. Velmi často se stává, že pak student není schopen věci použít, protože některý údaj slepě převzal od nějaké Autority, aniž by si předem ověřil, jestli je pravdivý. Asi jako kdybych ti řekl, že krev má žlutou barvu, tys to převzal a pak kdybys viděl krev ve skutečnosti asi by ses hodně divil.
Abys mohl dobře studovat, musí ti to co studuješ být opravdu reálné. Základní pravidlo je, že pravdivé je jen to s čím skutečně souhlasíš, pokud pozoruješ něco co pro tebe pravda není tak s tím nesouhlas, To je jediná šance jak se dostat z toho začarovaného kruhu. Když se tím člověk takhle začne řídit, může pak jednodušeji najít to co mu při studiu dělá problémy. To s čím není ochoten souhlasit mu prostě mozek přirozené brát nebude.
A pak je možné prověřit, jestli tam náhodou nedošlo k nějakému nepochopení. Častokrát například dochází například k tomu, že máš pro nějaký význam definici, která úplně nesedí do toho co studuješ, ale když si tam dosadíš tu správnou, začne to konečně dávat smysl. Mám vyzkoušené, že je to poměrně běžné.
Samozřejmě platí základní pravidlo, které jsem už zde několikrát zmínil, zamyslet se nad tím, kdy jsi tomu ještě přesně rozuměl, a od kdy začaly potíže a podívat se na to, jestli tam nevzniklo nějaké nepochopení, které je potřeba zvládnout. V lidské mysli to funguje jednoduše, když studuješ tak jedeš jako vlak po předem vytyčených kolejích k cíli. Tím cílem je porozumění danému předmětu, v momentě kdy narazíš na nepochopení, tak to funguje jako kdybys ten vlak najednou vykolejil, a tím se mysl od toho studia automaticky přirozeně oddělí. Prostě tam přirozeně klesne zájem o danou věc, takže je potřeba najít to co tě vykolejilo, vyřešit to a zase nasednout na tu správnou kolej.