SETEC: Když se nadchneš pro předmět, učitel je ... průvodce. stěží to takhle vnímáš (jo, že byl učitel dobrý to jo - ale že se mi předmět líbí jen proto? Ne.).
Na střední jsem měla skvělého učitele předmětu, který jsem předtím nesnášela a ani poté jsem nikdy neměla v plánu se takhle rpofesně orientovat. Skvělý učitel dokázal, že jsem to pohodlně zvládala za 2 - a já vstávala ráno a učila se to před školou, abych to měla za 1 (věděla jsem, že námaha je jen o té jedničce). Nešlo o nějakou zamilovanost - šlo o úctu k starému pánovi, který do toho dával srdce - a který mi (nám) věřil. Stále jsem ale věděla, že to dělám kvůli němu, že nechci vidět ten jeho nešťastný pohled, že se mi to "nepovedlo".
Jako učitel mám samozřejmě stejný pohled jako
ROUMEN, tzn. pokud mi student vyrušuje a naprosto ignoruje hodinu (opakovaně) je to proto, že je pitomec který na VŠ nemá co dělat :-) A samozřejmě se nepletu! .-)
Na druhou stranu jsem dělala na průzkumu, proč se k nám studenti hlásí (anonymní), jedna z hlášek, co mě dostala byla, že se uchazečka bála hodin, které mám m.j. v gesci, ale že nyní školu doporučuje pro zajímavou formu aktivit a že tyto hodiny nyní preferuje (ano, a jsou u nás ty vyhazovací). Tam ale myslí, že šlo o odbourání strachu (vlastně stejné jako s tím mým učitelem na střední, s tím rozdílem, že on učil nezajímavou chemii, já samozřejmě vysoce zajímavé předměty! :-)
Jo a ještě jedna věc - neumím si představit NIKOHO, kdo umí udělat zajímavým předmět jako statistika, pokud se o něj student (a o přerekvizity, jako matika) nezajímá již předtím.
A samozřejmě je taky nemyslitelné to, že student, pokud není líný minimax, se nějaký předmět nenaučí a háže to na učitele - to jde naučit se zlomenou nohou na individuálu z knihy, i kdyby to byl předmět "telefonní seznam", tak co. Čili za výkon na zkoušce SI MŮŽE STUDENT SÁM.