GOBERS:
PRISCILA: Soucasny postoj RKC po 2. vatikanu je asi dobre cerpat z platneho katechismu:
Katechismus - "VĚŘÍM VE SVATOU CÍRKEV OBECNOU"
http://www.katechismus.cz/paragraf.php?sel_paragraf=846&x=0&y=0
Jak se má rozumět tomuto tvrzení, které často opakovali církevní otcové? Je–li formulováno kladně, znamená, že veškerá spása pochází od Krista–hlavy skrze církev, která je jeho tělem: „Posvátný sněm … na základě Písma svatého a tradice učí, že tato putující církev je nutná ke spáse. Neboť jedině Kristus je prostředník a cesta ke spáse a on se pro nás stává přítomným ve svém těle, církvi. On sám výslovným zdůrazněním nutnosti víry a křtu potvrdil zároveň i nutnost církve, do které lidé vstupují křtem jako branou. Proto by nemohli být spaseni ti lidé, kteří vědí, že Bůh prostřednictvím Ježíše Krista založil církev jako nezbytnou, a přesto by nechtěli do ní vstoupit anebo v ní vytrvat.“
S tim uz se da souhlasit, to je ekumenicky otevrene (ve smyslu otevirajici prostor k dialogu). Protoze kazda cirkev veri, ze Kristus je jeji hlavou.
Ale nazor tradicionalistu, ze neni spasy mimo konkretni organizaci katolicke cirkve, stal zije, dukazem budiz toto komicke hemzeni:
http://zod.reformace.cz/mimo-cirkev-neni-spaseni-cislo-81
Na strankach protestantskych fundamentalistu ZOD (velmi marginalni, zato velmi plodna organizace kolem nekolika svobodnych sboru) je citovan Michal Semin (zastupce, jak doufam, stejne marginalniho proudu katolicismu) a to v rubrice falesne uceni... :)