• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    Ztracené heslo?
    PRISCILAReformace a protestantské církve a související témata
    Můžete diskutovat o historii, přítomnosti i budoucnosti protestanství u nás i ve světě. Nebojte se konfrontovat tento směr s jinými náboženskými směry či řešit ožehavá témata...
    rozbalit záhlaví
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    PRISCILA: Proto take rikam, ze to neni pravda, zejo... :)
    PRISCILA
    PRISCILA --- ---
    GOBERS: Já jsem všema deseti pro oikumene...Ale označit někoho za mluvčího ostatních, aniž by s tím souhlasili příliš ekumenické není. Naštěstí realita je daleko příznivější, než mediální obraz. Na místních úrovních vznikají silné ekumenické vazby, na které naštěstí žádný František ani Duka nemají vliv...
    OMO
    OMO --- ---
    GOBERS: A nase zrizeni se nazyva kongregacni ;) A je to legitimni, na biblicke exegezi postavene cirkevni zrizeni. S jednotou krestanu to neni nikterak v konfliktu, jde jen o pojeti, ze mistni cirkev je zakladni jednotka krestanskeho zivota, svobodne se sdruzjujici s ostatnimi cikvemi pod vedenim jedine hlavy cirkve, Kristem samotnym
    OMO
    OMO --- ---
    GOBERS: No tak nenapinej, bud konkretni ;)
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    OMO: To nejsou protestanti. :-p Ale divil by ses, kdo vsechno je ochoten pripustit si i globalnejsi (=katolictejsi) perspektivu krestanske oikumene a ne jen zahledeni na vlastni pupek radikalniho sborove-presbyterialniho zrizeni... :-p
    OMO
    OMO --- ---
    GOBERS: To by mne zajimalo, jake prostestantske cirkve jsou k takto nastavenemu "dialogu" chotne. Mozna tak nejaci seversti lutherani nebo anglikani, ne?
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    PRISCILA: Troufale to je (a pravda to neni), ale po pravde treba v ceske sekularni spolecnosti to tak je casto vnimano.

    Nicmene uloha rimskeho biskupa jako "centra jednoty" krestanu je podle meho nazoru zcela legitimni soucasti ekumenickeho dialogu. A je o tom mnoho v dokumentech dialogu RKC s ruznymi (i protestantskymi) cirkvemi a cirkevnimi spolecenstvimi.
    PRISCILA
    PRISCILA --- ---
    Duka se před tím, než jel na konkláve, vyjádřil v tom smyslu, že papež je mluvčí všech křesťanů, ne-li celého duchovního světa. To mi přišlo přinejmenším troufalé...:)
    PRISCILA
    PRISCILA --- ---
    Duka prohlásil se před tím, než jel na konkláve, vyjádřil v tom smyslu, že papež je mluvčí všech křesťanů, ne-li celého duchovního světa. To mi přišlo přinejmenším troufalé...:)
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    OMO: No jo, to je halt papalatrie... tohle radi uz od 19.stoleti... taky to nemusim. Ale sv.otec Frantisek podle vseho taky ne a to je pozitivni...
    OMO
    OMO --- ---
    PRISCILA: Jo, tak to vystihuje i muj postoj. mimochodem poznamka k tomu webu - dela ho nevidomy romsky evangelicky farar, nedavno byl v televizi v Cestach viry. To Jenom proc to ma takovy divny emo skin :)
    PRISCILA
    PRISCILA --- ---
    PRISCILA
    PRISCILA --- ---
    ZUZKAOU: Neojobjektivnější metodologie neexistuje, existuje jen metologie sloužící nějaké ideji:)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    OMO: ano správně narážíš na neexistenci objektivitiy ale ráda bych upozornila na záměrnou formulaci co možná nejobjektivnější. Která tak nějak odkazuje na intersubjektivní evidenci.

    Problém je v tom co popisuju, že nejde o objektivní a subjektivní, ale podložené co nejobjektivnější metodologí a nebo sloužící nějaké ideii.
    OMO
    OMO --- ---
    PRISCILA: A ja si myslim, ze ten, kdo si mysli, ze je objektivni, si jen nepripousti svou subjektivitu.
    PRISCILA
    PRISCILA --- ---
    ZUZKAOU: Ne, nepletu. Tys mi nebyla schopná vysvětlit jaké nové metody máš na mysli. A také to dost pleteš dohromady. Ono se to od sebe nedá moc dobře oddělit, pokud řešíš konkrétní problém jako je třeba smysl dějin určitého národa.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    PRISCILA: to fakt nemá cenu. Jsem dost přesvědčená že si pleteš teze a metodologii.
    Vzdávám se téhle debaty, zjevně nejsem schopna to vysvětlit tak, aby to bylo pochopeno a to přes opakované pokusy.
    PRISCILA
    PRISCILA --- ---
    ZUZKAOU: To si nemyslím, podle mě jsou tyto koncepty stále živé, akorát se trochu posunul obsah. Spory o sloup na Staroměstském náměstí. Chápání Schwarzenberga jako morální ikony atd. ukazuje, že tyto koncepty jsou nosné. Jestli máš na mysli nějaké dekonstruktivní či postmoderní postupy, tak to si myslím, že neobstojí.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    PRISCILA: ano a proto spor Masaryka s Pekařem je sporem přelomu 19. a 20. století a současná historiografie je jinde. A proto se opakovaně ptám proč se fixovat na Masaryka či Pekaře v roce 2012.
    PRISCILA
    PRISCILA --- ---
    ZUZKAOU: Vidíš a já si myslím, že jeho metoda je stejně subjektivní a také slouží určitému cíli.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    PRISCILA: upřednosťnovat co nejvíce objektivní přístup oproti výkladu ději sloužícímu nějakému cíli.