• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BRAMBOREENAMycelium -- Nejdůležitější věci se odehrají vskrytu...
    Auditko věnované sci-fi sérii Mycelium. Vesmír, psychotronika, náboženství, lidské oběti - a mimozemské houby.

    Planeta Össe. Svět po tisíce let neměnný... a po tisíce let svázaný s vesmírem. Z Össe pocházejí myceliální technologie i nadsvětelné Lodě, bez kterých by se Země neobešla. Jenže zatímco pozemská civilizace vítězně proniká do vesmíru, Össe jí stojí za zády.

    Co je to vůbec to Mycelium? Nejlépe podívat se na webové stránky projektu. Tam jsou všechny informace o knize (anotace, ukázky, ohlasy, trailer...).

    A dá se to někde opatřit? Třeba tady: Internetové knihkupectví Kosmas (odkaz vede přímo na záznam o knize). Další díly a formáty (včetně audioknihy) nejlépe přes mycelium.argenite.org/page-koupit (affiliate u Kosmasu, takže z každého nákupu dostane autorka pár desetníků navíc, a to se všem vyplatí!)

    A co Facebook? Nyx je přece lepší!!! Ale budiž, kdyby náhodou měli vášniví vyznavači Knihy tisíce tváří absťák, mohou navštívit tamní stránku autorky Mycelia alias Bramborýny – Legendy o argenitu na Facebooku nebo semeniště všeho mimozemského zla, doupě zlovolné Církve Akkütlixovy tamtéž.

    A co takhle spoilery? Lze použít tag, který schová odstavec pod bílou mlhu, pod kterou lze nahlédnout, když se text vezme do bloku nebo se na něj klikne:

    tajné odhalení
    – a díky tomu ti, kteří další díl ještě nečetli, nepřijdou o překvapení. Bílá mlha vznikne, když se použijí kódy
    <div class="spoiler"> tajné odhalení </div>

    Geekovské okénko
    Generátor slov v össeinu, který skvěle vymyslel a naprogramoval KAVEN. Církev Akkütlixova děkuje a OneHotBook se velmi těší! :)
    Tabulka a graf postupu psaní (2019–21)
    rozbalit záhlaví
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    VANEK: Díky, hledal jsem nějakýho normálního recenzenta(a taky třeba někoho, kdo zároveň autorku nikdy neviděl:) ), což Adamovič nesplňuje:)
    No a ten "text" z idnesu, to neni recenze.
    VANEK
    VANEK --- ---
    MAIMONIDES: Zřejmě jen WITTGENSTEIN. Ono taky recenze v mainstream publikacích prakticky zanikly...
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    Už vyšla nějaká recenze v mainstream publikaci?
    GROBENIUS
    GROBENIUS --- ---
    GROBENIUS: Tak konečně
    RECENZE: Vilma Kadlečková, Mycelium I.: Jantarové oči | sarden.cz
    http://sarden.cz/recenze-vilma-kadleckova-mycelium-i-jantarove-oci-1
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    A už bude druhý díl?

    (mezi tím si pořídím toto http://www.amazon.com/Mycelium-Running-Mushrooms-Help-World/dp/1580085792 )
    VLCACKA
    VLCACKA --- ---
    BRAMBOREENA: Musíš se konečně smířit s tím, že ta knížka je fakt hodně dobrá. :-)
    VLCACKA
    VLCACKA --- ---
    WITTGENSTEIN: Trošku se načeká. Detail.
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    BRAMBOREENA: Ale ten závěr. "Tak já si to půjčím v knihovně." Svatá prostoto.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    "Je to podezřelý. Nikdo nenadává!"
    To je strašný, člověk se jim fakt nezavděčí... :D

    JANADVORACKOVA
    JANADVORACKOVA --- ---
    ROMI: Takže divný prostě ne.
    VANEK
    VANEK --- ---
    IMAO je hlavní problém v tom, že jediný výskyt první osoby v článku je (zrovna sporný apel na čtenáře) "A pokud jste četli obojí, nejspíš mi dáte za pravdu" a všechno ostatní je obcházení po špičkách kolem horké kaše typu "Ačkoli tu byla ta možnost, shodou okolností si autorky navzájem nebyly beta-čtenářkami. Vlastně se o svých výtvorech ani nijak zvlášť nebavily." Být to napsané upřímně napřímo "zaujalo mě, jak mi Vilmina nová knížka připomněla mojí", myslím, že by to zdaleka tak rozpačitě nevyznělo (a ještě by šlo využívat "totiž, napadlo mě to tak a tak", což by článku jen prospělo; takhle je to dost stručné mechanické srovnávání -- ten umí to a ten zas tohle, a oba dohromady mají velkou moc). Koneckonců, třeba
    Interkom: Christian Ellens rozumem a citem
    http://interkom.vecnost.cz/2003/20030458.htm
    ba ani
    Karolina Francová | sarden.cz
    http://sarden.cz/karolina-francova/track
    podobné reakce nevzbudilo, a ne snad jen pro to, že to nikdo nečetl ;-)
    HYPERION
    HYPERION --- ---
    BRAMBOREENA: Já jsem původně navrhoval, abys k tomu třeba něco krátkého připsala, ale pro mě bylo podstatné, že jsi o článku věděla. Tím se podle mého soudu všechno mění, zvláště když vím, že obě autorky k sobě mají blízko. Ano, je to na asi hraně, ale právě výše uvedené skutečnosti článek bezpečně drží před pádem přes onu hranu. Naopak si vážím toho, že Lucka článek napsala sama, aniž by třeba někoho instruovala nebo se nedejbože schovávala pod pseudonymem. Bylo jasné, že to vzbudí nutnou kontroverzi (což je, nebojím se to přiznat, pro web XB-1 jenom dobře :-).
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    RICARDERON:
    HYPERION:

    Jak píše Hyperion, o článku jsem věděla. Nejdřív jsme se o tom s Luckou bavily (tady přes nyxí poštu). Pak navrhla, že to sepíše a jestli mi to nevadí, a já řekla, že klidně (když se žádná práce nebude chtít po mně :D). Stanice Armida je pěkná knížka, koupila jsem si ji, hned jak vyšla (čili někdy kolem minulých Vánoc), a zhltla jsem ji za večer, líbila se mi a dokonce jsem ji pak doporučovala tedy vedle v auditku o sci-fi. Je to krátké, odsejpá to a přesně ty věci, které někdo Myceliu vyčítá (hluboký ponor do hrdinů a pitvání nitra) tam jsou v míře mnohem střídmější, takže rozhodně nikoho nemohou obtěžovat. Prostě taková "odlehčená sportovní verze" (řeklo by se, kdybychom mluvili o autech :). Stanice Armida je telepatická detektivka, jsou tam dobré nápady a byla by škoda na ni zanevřít, jak vyhrožuje ROMI.

    Teď pokud jde o to, jestli má autor právo takový článek sepsat... hm, chápu, co všem vadí, hranice je tenká a záležitost ošemetná, ale v zásadě souhlasím s WITTGENSTEIN a nic strašného v tom nevidím. Možná by bývalo bylo lepší, kdybychom ten článek napsaly (nebo aspoň podepsaly) s Luckou obě, tím by se ona asymetrie odstranila, ale když už jsem nepřiložila ruku k dílu a klávesnici, bylo mi trapné to vůbec navrhovat... :)

    Když odhlédneme od konkrétních osob a autorství, samo o sobě je to srovnání zajímavé. Fascinuje mě, že jsme se s Luckou v tolika různých detailech shodly, a přesto ty knihy působí každá úplně jinak. :)
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    HYPERION: Za mě je to win-win pro obě strany.
    HYPERION
    HYPERION --- ---
    ROMI: Pro mě bylo podstatné to, že Vilma o článku věděla a četla ho a souhlasila s ním...
    ROMI
    ROMI --- ---
    JANADVORACKOVA: pro me to divny je, prijde mi to jako prizivovani se na nekom cizim, a nejak me to odradilo nekdy si tu knihu precist, ale to je muj nazor na vec. Tobe to taky neprijde uplne normalni, takze divny proste :)
    JANADVORACKOVA
    JANADVORACKOVA --- ---
    ROMI: Divné ne. Kdybych byla autor, který vydal román, bude mou snahou ho prodat (asi za každou cenu). Pak je normální dělat si reklamu a všemožně, i třeba takhle na knihu upozornit. Proč ne. Až přečtu oba příběhy, dost možná mě napadne to samé. Paralely existují všude :).
    Ale pak si taky řeknu, jak daleko až v té snaze chci zajít.
    Jenomže prioritně mi jde o prodání té knihy, takže je v podstatě jedno, jestli jdu bezohledně přes mrtvoly, nebo slušně formou srovnávacích analýz. Nejde to schvalovat ani odsuzovat. Jde to prostě přijmout někde mezi. A to je možná to, proč tam cítím ten rozpor.
    ROMI
    ROMI --- ---
    JANADVORACKOVA: je to hodne divny no
    GROBENIUS
    GROBENIUS --- ---
    RICARDERON: neříkej, že nepoznáš, když jsem doopravdy jízlivý :-)
    Chtěl jsem jen poukázat na to, že jistá míra strukturální synchronicity je nutná (potažmo vyplyne sama bez nějaké vědomé snahy) jen ze snahy neodporovat charakteru použitého materiálu.
    JANADVORACKOVA
    JANADVORACKOVA --- ---
    GROBENIUS: Ale taky je dobrý naučit se plavat :).
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    GROBENIUS: a takováhle jízlivost taky prodejům neprospívá.:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam