• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BRAMBOREENAMycelium -- Nejdůležitější věci se odehrají vskrytu...
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    BRAMBOREENA: Si to musím znovu přečíst. Zhltla jsem to jedním dechem, wtz, ale už před skoro rokem.
    PIPIN
    PIPIN --- ---
    BRAMBOREENA: A co klepadla, budou?
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    Vrátím se k té Snovačce: když už jsme tu rozmázli obálku, dám sem ještě taky úryvek, aby se vědělo, co je to zač. Je to městská fantasy, odehrává se v roce 2020 a vystupuje tam Kazi, Teta a Libuše. Dojde na magii, islamisty, tajnou službu a lidské oběti (to je takový můj trademark). Čili je to takové "Mycelium light verze" :)


    Libuše prudce zvedla hlavu. Zadívala se k severu: tam vedlo okno a tam se už rozlévala tma, jak se páteční pracovní den měnil v pracovní večer a posléze v pracovní noc. Seděla tady a doháněla proflákané včerejší odpoledne. Měli zrovna rozjetých několik velkých akcí. Zřejmě by šla do práce i v sobotu, kdyby na zítřek znovu nepřislíbila účast Vernerovi –
    Škubla sebou. Jenže ono to nebude jen tak, co? pomyslela si a natáhla se pro mobil.
    V dalším okamžiku jí zazvonil v ruce.
    "Verner," promluvil povědomý hlas stroze. "Chci se s vámi dohodnout, že bychom to odložili na odpoledne. Přeskočíme tamto kolem svatby a sjedeme rovnou ten závěr. Třeba ve dvě?"
    "Co se stalo?" zeptala se Libby.
    "Detaily bych radši probral osobně."
    Neříkejte, že si sakra zrovna vy nedokážete ohlídat odposlechy, měla Libby na jazyku. Ale vtíraly se důležitější otázky. "Ta mašina byla zapnutá, co? Myslím – i potom."
    Rozhostilo se ticho. "Jak to víte?" řekl Alan Verner konečně.
    Libbin pohled zalétl k novinám, které tu náhodně otevřela, zatímco čekala, až se jí stáhnou maily. "Víkendová příloha," řekla. "Vychází už v pátek. Pěkné čtení. Taky jsou tam fotky."
    Znovu ticho. "Vy myslíte, že to může mít souvislost?" zeptal se Verner nevěřícně.
    Asi nemyslím, když o tom mluvím! zuřila Libby v duchu. "Od kterého okamžiku to jelo? Máte tam časový záznam, ne?"
    "To je celkem podružná–"
    "Ne, to je důležitá," uťala ho Libby.
    "Možná jsme se toho... ehm, omylem nějak dotkli, takže se to zapnulo," připustil Alan Verner bez nadšení. "Přesně tou dobou, jak jste tam vykládala takové ty divné věci. Nastal trochu zmatek."
    Libby zavřela oči. Čili před tím proroctvím. Ne že by ji to překvapilo. Zatímco se Alan Verner poroučel na zem a padal kolem ovládacího pultu, zřejmě zavadil o spínač. Virtuál byl ještě v pohotovostním režimu; žádná nutnost zadávat před spuštěním kdovíjaká hesla nebo kódy. Olověné dveře do místnosti s generátorem zůstaly otevřené. Nikde žádné odstínění. Okamžitě se vytvořilo pole –
    "Řekněme, že existuje určitá... konstrukce. Určitá modelová situace," řekla Libby. "A pak přijde impuls z virtuálu, který z pouhé možnosti udělá v jistém smyslu skutečnost. Vznikne to, čemu říkáte snivotvar. Najednou je tady hypotetická zneuznaná čarodějka –"
    "Poslyšte, Libby, je pěkné, že jste se takhle vžila do své role, ale tohle už –" začal Verner.
    "Jen si ji zkuste představit," řekla Libby vážně. "Křehká rudovlasá dívka. Má zelené oči jako Milla Jovovich. Fyzicky není nijak zvlášť silná, ale zná magické způsoby, jak ovlivňovat hmotu. Kdyby se jí zachtělo, dokáže holýma rukama zbořit Nuselský most... samozřejmě za určitých přesně daných podmínek." Nadechla se. "Tahle vykonstruovaná osoba má pocit, že vládnout by měla ona, protože zná nejmocnější kouzla; jenže kněžnou ji nezvolili. Není ani prvorozená, ani vyvolená, nýbrž hloupě uprostřed. Žárlí na své sestry, a obzvlášť na tu mladší, která udělala kariéru. Hledá ji napřed na Vyšehradě... jenže Vyšehrad, to je taky taková ahistorická záležitost, že ano? To vám jistě pan Štáhlavský přesně rozebral, že v době Libuše žádný Vyšehrad neexistoval. Kdyby se ta legenda někdy stala, – jako že všichni víme, že se nestala! – odehrávala by se někde na severu Čech... u Bíliny, u Teplic. Čili čarodějka chvíli bloudí nazdařbůh, než si ujasní plány. Náhodou se zastaví u kamenné sochy – a jak ji osloví jménem, změní její tvar. Tuhle zanechá stopu v asfaltu. Támhle zboří sklad. Ale nakonec se zorientuje – a pak vyrazí ke zdroji síly, která ji probudila. " Odmlčela se. "Nedělejte si iluze, Vernere, že vás tam nenajde."
    Alan Verner mlčel. "To je blbost," řekl konečně. Ale jeho hlas nezněl zrovna jistě.
    "Jasně. Je to jen hypotetická možnost," souhlasila Libby. "Ale virtuál teď v žádném případě nezapínejte." Zaváhala. Chvíli si říkala, že mu nebude radit; že nemá zapotřebí všechny ty potíže, které z toho poplynou; jenže pak pomyslela na Teth, nabitou zuřivostí, která je dost možná právě v této chvíli na cestě k jejich tajnému pracovišti pod horou Říp. Teth, klanící se modlám. Posvátným hájům, studánkám... a Svantovítovi. Svantovítovi, který si za oběť žádá víno, medové koláčky a život zajatců. "Poslouchejte mě," řekla. "S mytickými představami by se mělo bojovat mytickými prostředky. Vezměte si lepicí pásku. A na každou tabuli skla v každém okně přilepte dubový list. Na dveře zrovna tak. A nezapomeňte na ventilační mřížky."
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    WITTGENSTEIN: Vzpomínám si na jinou horší, takovou pop-artovou, kde ten Kristus z kříže močil obloukem. To teda pobouřilo měšťáky i mě, ač jsem nevěřící pes. Kniha sama mi pak připadala mnohem krotší, než by toto naznačovalo.
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    BRAMBOREENA: Jj. Tahle nebyla špatná, akorát chtěla šokovat způsobem, který neodpovídá knize.




    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    (Lepší náhled té obálky než u vás mají na Heurece: http://knihy.heureka.cz/evangelium-ohne-michel-faber/galerie/ ... ech, a vlezla jsem i na Databázi knih, no to se mi stát nemuselo takhle k ránu... ale je pravda, že já k té knize taky měla výhrady, rodilý scifista by to pojal jinak :D)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    RICARDERON: Myslím, že to víc souvisí s českým ateismem a nechutí k čemukoliv, co má v názvu slovo "Evangelium". Ta obálka je parádní. Kanystr s benzínem, na kterém je logo kříže, je nápad vpravdě... boží. :)
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    BRAMBOREENA: Možná se tehdy měla použít jiná varianta. Mohlo se knihy prodat třeba víc.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    VANEK: Mistr Cornholio mě předběhl, zrovna jsem sem psala, že když se k téhle žhnoucí oranžové přidá černá, vznikne death metal :D
    CORNHOLIO
    CORNHOLIO --- ---
    RICARDERON: parciál bude super, at už v kterékoliv variantě
    VANEK: jsem přesvědčený že ano. Jasně, že to neplatí jako obecné pravidlo, ale v tomhle konkrétním případě u téhle konkrétní obálky bude při tmavém pozadí dojem mnohem víc fantasy než takhle.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    A to se to na začátku zdálo tak jednoduché... :)

    Ráda bych ale podotkla, že existují knihy (dokonce i v Argu!), kde obálka vznikala ještě klopotněji. Nikoho nejmenuju, nic neprozrazuju, ale nemohou nevzpomenout na Evangelium ohně! Knížka ještě tenčí než Snovačka - a nebesa se nejspíš naštvala, neb se jednalo o blasfemii. Předběžné a zavržené verze obálky tehdy Nyxem taky proběhly (vedle v hospodě u Wittgensteinů). Od toho člověk do podobných auditek chodí, aby viděl slepé vývojové větve a líp si pak vychutnal ty, co nakonec přežily.
    (Pokud tedy tohle přežijí všichni zúčastnění samozřejmě... jinak jsme svědky vraždy v přímém přenosu.)
    VANEK
    VANEK --- ---
    CORNHOLIO: Tmavá dělá žánrovku???
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    BRAMBOREENA: Tohle je vážně nepovedené, hraje si to na secesno a přitom je to někde na půl cesty. Vůbec se to tu nemělo objevit.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    Protože tohle vypadá jako literární studie. Ale nikdo neříká, že nezůstane světlá, ovšem s větší typografií. Prodáváme jméno Kadlečková, které tady vážně není vidět. Materiál přebalu matné lamino s parciálem, jsou dvě možnosti - buď "socha svobody", nebo to písmo. Obojí slibuje pěkný efekt.

    Jinak vám garantuju, že až tohle bude na pultech, půjdu se snad opít.
    CORNHOLIO
    CORNHOLIO --- ---
    BRAMBOREENA: Cornholio se zlobit nebude:) Ale chtělo by to podrobnější vysvětlení: tahle původní obálka je z mého pohledu s odstupem času dost rozpačitá, měl jsem nápad s tou rozjetou skupinou tří hlavních postav, které dole přecházejí do těch chybových dgitálních pruhů, a to je celé. Původně jsem se to snažil doplnit pseudosecesním pozadím, ale nefunguje to, Radek Dojiva coby grafik do toho tak dlouho ryl a navrhoval, jak to předělat (z mého pohledu většinou mimo, ale furt jsem nechápal, proč do toho pořád vrtá a neudělá prostě ten nápis), že jsme nakonec skončili u té bílé verze, která je podle mě výrazně lepší (a výrazně méně žánrová).
    Blbé je, že ten proces od téhle verzek té poslední trval od června doteď.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    A možná ještě pro srovnání tu původní tmavou verzi (snad se nebude Cornholio zlobit a snad to nevyvolá velikou rvačku černobálkářů s bílobálkáři... :D). Necháme se překvapit, kam se to nakonec vyvine.

    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    CORNHOLIO: Nechat bílé, prosím!
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    Já to beru tak, že jsme tady v poměrně úzkém kruhu na uzavřeném serveru - na Facebook bych to veřejně nedala. :)
    CORNHOLIO
    CORNHOLIO --- ---
    Ech, netřeba se unáhlovat, v téhle fázi je to interní debata o obálce s vydavatelem, uvidím, jak to vlastně je, až mi Richard odepíše.
    THOMASMORTA
    THOMASMORTA --- ---
    SHEALA: Na petici nakladatel nejspíš nakašle, ale na předobjednávku už by reagovat mohl:-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam