• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BRAMBOREENAMycelium -- Nejdůležitější věci se odehrají vskrytu...
    DANAKETH
    DANAKETH --- ---
    BRAMBOREENA: Dala by se sehnat ta "temná varianta"?:-)
    ENDER_W
    ENDER_W --- ---
    Vaše problémy na mou hlavou .. jinak ta spodní je lepší a pohrál bych si trošku s barvou aby to bylo čitelnější ;)
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    BRAMBOREENA: Horní. Ta spodní by taky nebyla špatná, ale nelíbí se mi ten titul uprostřed. Kdyby šel o osminku dolů, vypadalo by to líp
    IDLE
    IDLE --- ---
    JULIANNE: Co se typografie týče, nemůžu se rozhodnout, jestli se mi líbí, nebo ne. Ten nápad s písmeny V proměněnými v háčky je super, ale bohužel to není moc čitelné.
    JULIANNE
    JULIANNE --- ---
    BRAMBOREENA: Možná je to jen malým náhledem, ale na obou se mi výrazně nelíbí typografie. Když už, tak spíš spodní. Starší verze se mi ale líbila víc.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    Tak další vývoj ohledně Snovačky, nejnovější verze. Mně se víc líbila ta spodní, ale aktuálně vítězí horní (proč ne, nic proti ní nemám), ale ve hře je prý i jakási temná varianta. :D



    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    JARMIK: Právě o popularitě Libuše u našich sousedů tam Joanna taky píše. Jak vidno, Češi fakt nic nevymysleli sami, Rakušáci jim to museli napřed schválit :D
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    BRAMBOREENA: Aha, škoda. Doufal jsem v nějakou rozšířenou verzi. Ale audiokniha by možná zlákala.
    JARMIK
    JARMIK --- ---
    BRAMBOREENA: Těším se i na doslov. Vzpomněl jsem si něj, když jsem si koupil ve výprodeji v Kosmasu bichli od p. Demetze Praha černá a zlatá, nějak se tím prokousávám a je tam kapitolka o Libuši v rakouské/německé literatuře. Ale nemohu nabídnout bohužel žádné TLTR, nic mi neutkvělo - vyjma samotného faktu, že tahle protagonistka měla ve své době určitou literární popularitu u Rakušáků, snad někdy i větší než u nás, kde prý tradičně snad byla vnímána jako postava dosti rozporná, ne úplně kladná.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    PIPIN: Lepší klepadla než chapadla! :) Budou, budou, ale ve stejné podobě jako předtím, ke starší verzi jsem se nevracela. Oproti textu z Imperia Bohemora je tam jedna scéna navíc (o sedmnáctém listopadu a Blaníku), ale jinak je to úplně identické a kdo to zná ze starého vydání, ten to fakt nepotřebuje (tedy akorát kvůli skvělé obálce!!!). Holt už jsem tak senilní, že se mi to líbilo, jak jsem to před osmi lety nasmolila, a nutkání to přepisovat jsem nepocítila.

    I když vlastně - jo, je tam něco navíc! Je tam doslov od bohemistky Joanny Czaplińské, kde rozebírá, kde a jak se v české literatuře objevoval motiv kněžny Libuše. Když může mít Sombra v Zeleném draku, karmínovém lvu odborný historický doslov od Františky Vrbenské, já musím mít samozřejmě něco extra a dojdu si pro to až do Polska! :D Joanna je chytrá ženská a doslov je super.
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    BRAMBOREENA: Si to musím znovu přečíst. Zhltla jsem to jedním dechem, wtz, ale už před skoro rokem.
    PIPIN
    PIPIN --- ---
    BRAMBOREENA: A co klepadla, budou?
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    Vrátím se k té Snovačce: když už jsme tu rozmázli obálku, dám sem ještě taky úryvek, aby se vědělo, co je to zač. Je to městská fantasy, odehrává se v roce 2020 a vystupuje tam Kazi, Teta a Libuše. Dojde na magii, islamisty, tajnou službu a lidské oběti (to je takový můj trademark). Čili je to takové "Mycelium light verze" :)


    Libuše prudce zvedla hlavu. Zadívala se k severu: tam vedlo okno a tam se už rozlévala tma, jak se páteční pracovní den měnil v pracovní večer a posléze v pracovní noc. Seděla tady a doháněla proflákané včerejší odpoledne. Měli zrovna rozjetých několik velkých akcí. Zřejmě by šla do práce i v sobotu, kdyby na zítřek znovu nepřislíbila účast Vernerovi –
    Škubla sebou. Jenže ono to nebude jen tak, co? pomyslela si a natáhla se pro mobil.
    V dalším okamžiku jí zazvonil v ruce.
    "Verner," promluvil povědomý hlas stroze. "Chci se s vámi dohodnout, že bychom to odložili na odpoledne. Přeskočíme tamto kolem svatby a sjedeme rovnou ten závěr. Třeba ve dvě?"
    "Co se stalo?" zeptala se Libby.
    "Detaily bych radši probral osobně."
    Neříkejte, že si sakra zrovna vy nedokážete ohlídat odposlechy, měla Libby na jazyku. Ale vtíraly se důležitější otázky. "Ta mašina byla zapnutá, co? Myslím – i potom."
    Rozhostilo se ticho. "Jak to víte?" řekl Alan Verner konečně.
    Libbin pohled zalétl k novinám, které tu náhodně otevřela, zatímco čekala, až se jí stáhnou maily. "Víkendová příloha," řekla. "Vychází už v pátek. Pěkné čtení. Taky jsou tam fotky."
    Znovu ticho. "Vy myslíte, že to může mít souvislost?" zeptal se Verner nevěřícně.
    Asi nemyslím, když o tom mluvím! zuřila Libby v duchu. "Od kterého okamžiku to jelo? Máte tam časový záznam, ne?"
    "To je celkem podružná–"
    "Ne, to je důležitá," uťala ho Libby.
    "Možná jsme se toho... ehm, omylem nějak dotkli, takže se to zapnulo," připustil Alan Verner bez nadšení. "Přesně tou dobou, jak jste tam vykládala takové ty divné věci. Nastal trochu zmatek."
    Libby zavřela oči. Čili před tím proroctvím. Ne že by ji to překvapilo. Zatímco se Alan Verner poroučel na zem a padal kolem ovládacího pultu, zřejmě zavadil o spínač. Virtuál byl ještě v pohotovostním režimu; žádná nutnost zadávat před spuštěním kdovíjaká hesla nebo kódy. Olověné dveře do místnosti s generátorem zůstaly otevřené. Nikde žádné odstínění. Okamžitě se vytvořilo pole –
    "Řekněme, že existuje určitá... konstrukce. Určitá modelová situace," řekla Libby. "A pak přijde impuls z virtuálu, který z pouhé možnosti udělá v jistém smyslu skutečnost. Vznikne to, čemu říkáte snivotvar. Najednou je tady hypotetická zneuznaná čarodějka –"
    "Poslyšte, Libby, je pěkné, že jste se takhle vžila do své role, ale tohle už –" začal Verner.
    "Jen si ji zkuste představit," řekla Libby vážně. "Křehká rudovlasá dívka. Má zelené oči jako Milla Jovovich. Fyzicky není nijak zvlášť silná, ale zná magické způsoby, jak ovlivňovat hmotu. Kdyby se jí zachtělo, dokáže holýma rukama zbořit Nuselský most... samozřejmě za určitých přesně daných podmínek." Nadechla se. "Tahle vykonstruovaná osoba má pocit, že vládnout by měla ona, protože zná nejmocnější kouzla; jenže kněžnou ji nezvolili. Není ani prvorozená, ani vyvolená, nýbrž hloupě uprostřed. Žárlí na své sestry, a obzvlášť na tu mladší, která udělala kariéru. Hledá ji napřed na Vyšehradě... jenže Vyšehrad, to je taky taková ahistorická záležitost, že ano? To vám jistě pan Štáhlavský přesně rozebral, že v době Libuše žádný Vyšehrad neexistoval. Kdyby se ta legenda někdy stala, – jako že všichni víme, že se nestala! – odehrávala by se někde na severu Čech... u Bíliny, u Teplic. Čili čarodějka chvíli bloudí nazdařbůh, než si ujasní plány. Náhodou se zastaví u kamenné sochy – a jak ji osloví jménem, změní její tvar. Tuhle zanechá stopu v asfaltu. Támhle zboří sklad. Ale nakonec se zorientuje – a pak vyrazí ke zdroji síly, která ji probudila. " Odmlčela se. "Nedělejte si iluze, Vernere, že vás tam nenajde."
    Alan Verner mlčel. "To je blbost," řekl konečně. Ale jeho hlas nezněl zrovna jistě.
    "Jasně. Je to jen hypotetická možnost," souhlasila Libby. "Ale virtuál teď v žádném případě nezapínejte." Zaváhala. Chvíli si říkala, že mu nebude radit; že nemá zapotřebí všechny ty potíže, které z toho poplynou; jenže pak pomyslela na Teth, nabitou zuřivostí, která je dost možná právě v této chvíli na cestě k jejich tajnému pracovišti pod horou Říp. Teth, klanící se modlám. Posvátným hájům, studánkám... a Svantovítovi. Svantovítovi, který si za oběť žádá víno, medové koláčky a život zajatců. "Poslouchejte mě," řekla. "S mytickými představami by se mělo bojovat mytickými prostředky. Vezměte si lepicí pásku. A na každou tabuli skla v každém okně přilepte dubový list. Na dveře zrovna tak. A nezapomeňte na ventilační mřížky."
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    WITTGENSTEIN: Vzpomínám si na jinou horší, takovou pop-artovou, kde ten Kristus z kříže močil obloukem. To teda pobouřilo měšťáky i mě, ač jsem nevěřící pes. Kniha sama mi pak připadala mnohem krotší, než by toto naznačovalo.
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    BRAMBOREENA: Jj. Tahle nebyla špatná, akorát chtěla šokovat způsobem, který neodpovídá knize.




    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    (Lepší náhled té obálky než u vás mají na Heurece: http://knihy.heureka.cz/evangelium-ohne-michel-faber/galerie/ ... ech, a vlezla jsem i na Databázi knih, no to se mi stát nemuselo takhle k ránu... ale je pravda, že já k té knize taky měla výhrady, rodilý scifista by to pojal jinak :D)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    RICARDERON: Myslím, že to víc souvisí s českým ateismem a nechutí k čemukoliv, co má v názvu slovo "Evangelium". Ta obálka je parádní. Kanystr s benzínem, na kterém je logo kříže, je nápad vpravdě... boží. :)
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    BRAMBOREENA: Možná se tehdy měla použít jiná varianta. Mohlo se knihy prodat třeba víc.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    VANEK: Mistr Cornholio mě předběhl, zrovna jsem sem psala, že když se k téhle žhnoucí oranžové přidá černá, vznikne death metal :D
    CORNHOLIO
    CORNHOLIO --- ---
    RICARDERON: parciál bude super, at už v kterékoliv variantě
    VANEK: jsem přesvědčený že ano. Jasně, že to neplatí jako obecné pravidlo, ale v tomhle konkrétním případě u téhle konkrétní obálky bude při tmavém pozadí dojem mnohem víc fantasy než takhle.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam