BOB_GALLOWS: Já jsem kdysi dávno viděl nějaký rozhovor s Karlem Gottem, kde se ho ptali na jeho největší hity. A on říkal, že do poslední chvíle nikdo netuší jestli písnička bude oblíbená nebo ne, a že na to neexistuje žádný recept. Schválně pouštěli nějakou Gottovu písničku která se vůbec neuchytila, a fakt to bylo hrozně podobné těm jeho velkým hitům (nejsem Gottův fanoušek, ale ono se jim nedalo uniknout), akorát hity uspěly a tohle ne. Jen tak, bez důvodu. A u už zavedeného zpěváka.
Ale to budování značky a marketing v tom určitě roli hraje. Teďka jsme to mohli vidět na nedávném filmu Alita: Battle Angel (mimochodem je supr, a styďte se kdo jste na tom nebyli v kině ) . Není to zavedená značka, marketing byl nijaký, média to sepsula. Výsledkem je že film vydělal ani ne půlku toho co generické superhrdinské marvelovky, i když je v lecčems překonával. Ale marvelovky mají značku, marketing a podporu médií, zatímco Alita ne.
Já docela věřím na šíření "fanouškovství" jako nemoci. Alita okouzlila drtivou většinu lidí kteří na to přeci jenom šli, a ti nadšení předávají kamarádům a známým. Když kamarádi a známí mají to nadšení kolem sebe u lidí, kterým přikládají velkou váhu, tak se na to podívají taky ... nebo si koupí DVD nebo si to někde zpirátí. Pokud je film mizerný, tak to tím skončí, a řeknou si, že ten kamarád je prostě magor. Ale pokud je dobrý, začnou o tom mluvit a řeknou to dalším lidem. A tak dále. Třeba za měsíc je to přejde, ale mají v sobě jakési latentní fanouškovství. Prodeje to tak úplně nepodchytí, box office taky ne, nikdo nebude vědět kolik takových lidí je. A pak za dva roky třeba vydáš pokračování filmu, a bude z toho bomba která vydělá třikrát tolik - protože to osloví všechny ty mraky latentních fanoušků.
Jenže samozřejmě když množství latentní fanoušků odhadneš špatně, může to taky být naprostý propadák. Stejně tak to může být propadák pokud pokračování nebude dobré; takže latentní fanoušek si po shlédnutí odplivne a už o filmu nebude nikdy chtít slyšet. Na druhou stranu když se sejdou latentní fanoušci i kvalita, tak máš superúspěšný blockbuster ... nebo hit či bestseller, podle toho v jakém odvětví se pohybuješ.