• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BRAMBOREENAMycelium -- Nejdůležitější věci se odehrají vskrytu...
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    Všechno nejlepší do roku 2022 veškerému místnímu osazenstvu! Ať máte i v tomto roce vždy dostatek hub! Neboo aspoň spór k jejich rozpěstování ...
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    E2E4: No bodejť, "Zulu" Zardoz! A každý ví, že afričtí černoši jsou za víc bodů než američtí. Akorát teda africké kořeny má i Jason Jones, což je v zásadě záporák, takže tam Vilma trochu ztrácí.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BRAMBOREENA: a ten redaktor Ruwenzori news taky asi nebyl úplnej běloch..
    JONY
    JONY --- ---
    BRAMBOREENA: půlnoční modř jako kompromis
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    ARGANNAH: Mycelium je přece plné people of colour, akorát jsou modrý... :D To je diskriminace, aby museli bejt všichni pořád jenom černý!
    JONY
    JONY --- ---
    ARGANNAH: a samozřejmě všechny důležité konspirační setkání a dialogy se budou odehrávat na latrínách, tedy veřejných záchodcích
    ARGANNAH
    ARGANNAH --- ---
    Mycelium je jasné RPG s Kamelë v hlavní roli, která postupně odhaluje Lucasův příběh a v mezičase jede gleewarinské i fyzické souboje s kdekým, stealth infiltrace do chrámů, ezokšeftíků a k Fioně do kanclu, atd. A když se zvládne i to, co Vávra nedal, totiž přidá se pár černochů, nemůže to nemít světový úspěch. :D
    GALE
    GALE --- ---
    Dnes jsem si byla vyzvednout nové vydání Mycelia v pevných deskách a je to překrásný kus knihy. A taky mi přišlo, že mi ho prodavačky v Kosmasu na Letné závidí.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    Asi by se těch námětů dalo vytěžit víc; já spíš uvažovala o nějaké strategii, kde by byly čtyři strany (Akkütlix, Gercirdahörth, Sdílené vědomí a lidé/Církev) a snažily se získat nadvládu nad lidskými planetami (u frakce lidí tedy naopak uchovat si nezávislost na Sgenech) a ochránit sebe sama před příchodem Hvězdovlády. Za tím účelem by používali všechny ty rekvizity z Mycelia, psychotroniku, manipulace, mentální souboje, průzkum vesmíru atd. Ale to je dosti marné; ve Warhorse na hře pracuje 180 lidí po dobu čtyř až pěti let, aby to k něčemu vypadalo, a rozpočet je samozřejmě obrovský, na tohle peníze nikdo nedá (a my je z šuplíku fakt nevytáhnem :D). To už by bylo reálnější mít to jako deskovku. Jenže jestli jsem něco pochopila během soužití s herním vývojářem (a taky z historek našeho kamaráda Vládi Chvátila, který je v tomto oboru v první lize), vymyslet dobrý herní mechanismus není zas taková sranda, i tohle vyžaduje talent a zkušenost :) Kaven má aspoň nějaké to matematické myšlení, to je dobrý předpoklad, ale já sama za sebe dobře vím, že na to prostě nemám :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS: eh, chci říct Duna 2. Duna 1 byla relativně věrný remake knihy..
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAVEN: asi by se vybíraly z menu :-) asi by tam nemohlo být "zabij" ale třeba "proveď mentální útok na", nebo "použij XY na" ... nevím, no. Je fakt, že cestou k seriálu na Netflixu by byla spíš nějaká výpravná střílečka/whatever. Ono ale dnes nemá cenu uvažovat hru z hledika toho, co dokážeš sám vyvinout, protože to mají pod palcem týmy profesionáů.. ale spíš z hlediska toho, jestli dokážeš vymyslet nějaký inovativní herní systém, který není jen padesátým rip-offem něčeho 20 let okoukaného.
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    XCHAOS: Tak naprogramovat textovku tak těžké není. Ale nebylo by to už moc retro?

    No a taky ... představ si že píšeš příkazy jako "zabij Aöhrlemëgerla" nebo "polib Kamëlëmöernü". To je tak na rozmlácení klávesnice.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAVEN: největší hardcore by tedy byla udělat to jako textovku :-) jenže to je právě to, v počátcích internetu se online hrály MUDy, tedy textovky, zatímco na domácícm compech (bez modemů) frčely ty 2D hry s barevnými bitmapovými příšerkami. Oba světy se nikdy nepotkaly, přitom dnes by ta 80tková grafika byla hravě v dosahu javascriptu, který je v každém browseru.

    Mě by Mycelium jako textovka připadalo docela v pohodě, grafika může být doplňkova. Vidíš: Střbrný chlad, Vezmi Stříbrný chlad, Použij Stříbrný chad na .... Jdi do Klaewentu, jdi do chrámu. Obecně všechny RPG je redukovat na logiku 80tkové textovky a realiizovat bez grafiky. A Mycelium je jednoduše prolezlé různými zajímavými předměty, které u sebe osoby přenášejí a různě je zkoumají... navíc dnešní mladá generace textovky skoro vůbec nezná (aspoň myslím), takže by to znamenalo zajímavou změnu...

    Samozřejmě, nápad se Ships of the old Gerda se mi líbí moc, ale já se obávám, že ta (nutně trochu steampunková) stará Gerda z doby před vzestupem Össe si před vznikem nějaké té hry nebo i fan-fiction zaslouží nějakou vlastní povídku od autorky, která by nás uvedla do prostředí staré Gerdy a jejích technologií i společnosti. Sice máme hrubý nástřel, jak to asi bylo, ale fakt si netroufám vymýšlet detaily... typu jak celá Össenská církev původně vzešla z nějakého Výzkumného Ústavu psychotroniky a jeho akademických hierarchií, jak daleko dokázali zajít konkurenční čistě technické směry vývoje, jestli to bylo provázeno paranoiou a špionománií připomínající jaderný výzkum na konci 2.světové a začátkem studené války...
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    XCHAOS: No, uvažoval jsem realisticky. Pokud bych měl vůbec něco vytvořit, RPG nebo adventura na úrovni dnešních standardů je pro mě naprosté scifi. Grafika šla vždycky mimo mě - zvládnul bych nějaké seznamy a tabulky a sem tam obrázek, ale realisticky vypadající svět prostě neumím a ani bych nevěděl kde začít.

    No a Gerdánský průzkum vesmíru mi jako zajímavé téma připadá už od začátku. Taky tam je dějová svoboda, což by v RPG zasazeném přímo do děje románu nebyla.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAVEN: průnik duhového bláta v 1.osobě bude ale především elegantní Game Over splashscreen :-) Jako líbí se mi to, strategie mám rád. Ale od skutečného děje oktalogie to bude snad ještě vzdálenější, než strategie Duna 1 od Duny... :-(

    Určitě dobrý námět pro strategii by byly ty kanály... že hrozí, že se ti jednotky nahromadí v místě, která je slepá ulička a tak. Jenže v čase Mycelia to ještě s kanály a jejich jednosměrností není tak horké, jako později v Argenitovém vesmíru. Každopádně jakkoliv mám strategie rád, tak daleko víc mi přijde, že všechny ty psychoaktivní rekvizity se hodí do RPG. Existují samozřejmě i crossovery RPG a strategií, třeba Battle of Wesnoth a tak...
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    XCHAOS: MMORPG mě kdysi hrozně nadchly, až jsem nakonec vždycky zjistil že je to vlastně pořád na jedno brdo. Většinou tam chyběl nějaký silný příběh, dělalo se tam pořád to samé ... takže vůči tomu jsem spíš skeptik.
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    CORNHOLIO:
    BRAMBOREENA:
    Ve skutečnosti jsem si v rámci vánoční zklidnění začal hru podle Mycelia vymýšlet :-) Pravděpodobně to zůstane jen ve stadiu úvah, ale v zásadě mám jistou malou zkušenost s herními enginy (a velkou s programováním), takže není úplně vyloučené že by vznikl nějaký prototyp.

    Vidím to jako výzkumnou/objevitelskou strategii z doby prvních gerdánských průzkumů R-A prostoru. Na začátku si zvolím jedno ze dvou výzkumných oddělení bohaté rejdařské firmy - buď výzkum biologie, nebo materiálů. Výzkum by probíhal podobně jako v XCOM - nějaký strom vynálezů, ve kterém budou jak obecné principy, tak objevy konkrétních zařízení do lodí. No a druhou důležitou součástí bude sestavování lodí a potom vlastní průzkumné mise do R-A. Ze začátku dokážu sestavit jen malou automatickou sondu bez schopnosti držet se v jedné hladině. To umožní zkoumat nějaké základní vlastnosti R-A prostoru, štíty, stabilizátor pro letovou hladinu a podobně. Postupně se dopracuju k velkým lodím, které můžu řídit dálkově nebo pilotovat first person, budu mapovat R-A kanály, objevovat podivnosti hlubokého R-A a podobně. Právě ve first-person bude možné zažít průnik duhového bláta, ovládnutí larvou atd.

    Peníze by se získávaly financováním od mateřské firmy, plněním misí (doletět do požadovaného cíle v rozumném čase, což mě bude nutit zkoumat hluboké R-A), ale taky třeba těžbou a prodejem drüeinu. Celou dobu budou o zdroje soupeřit obě výzkumná oddělení. No a končit by to mělo vznikem össeanů a osídlením Össe.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CORNHOLIO: tak Mycelium bude jednoznačně taková ta 80tková 2D chodička, kde bloudíš po labyrintu, teleportuješ se a ta a sbíráš houbičky :-) a krystaly :-) ael žijeme v éře internetu... vždycky mi přišlo škoda, že se nějaká z těhle klasických 2D her nezpracovala jako MMORPG :-)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    CORNHOLIO: Ale nějak to ve Warhorse nechtěj :D
    CORNHOLIO
    CORNHOLIO --- ---
    XCHAOS: ten nejdůležitější mezistupeň je hra, úspěšný áčkový titul s nejméně dvěma dalšími díly. Netflix je pak už jen takový bonus:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam