• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EZEEDark Souls & Demon's Souls | PREPARE TO DIE! | Bloodborne | Sekiro | Elden Ring | atd | ...aneb umíráme s nadšením
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    netočte to do sporu pls, zaznelo tu mnoho dobrych tezi pro ctenare k povazeni.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    TERZ: jakože pokud jsem nedohrál jeden díl z DS, nesmím obhajovat ELden Ring a obecně modenrí open worldy? A jinak hlavička slouží?
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    NAGASAWA: nepřešel jsem to deset let, pochybuju že bych se za to ještě někdy dostal. Mimochodem tohle já považuju přesně za to, co jiný považují za fakt špatná designerská rozhodnutí. Dělat v tyhle věci ve hře, kde je pohyb omezenej a není to žádnej Tomb Raider a správná cesta je jen jedna jediná.
    Mimochodem, existoval i klub lidí (myslím, že to bylo někde na reditu), který tohle zastavilo a bylo jich poměrně dost.
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    vetsina draku ma tendenci z prvniho mista v pulce fightu uletet a musis je dodelat healnute na jinem miste.
    teda ctyri..v Caelidu pryc neodleti ani jeden.

    dnes me na netu zaujal tento leaknuty map concept buhvi ze kdy

    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    VIRIK: Sen's Fortess. Hele tak to po ER rozhodne dojed. Uz jenom kvuli tomu zaveru.

    ...

    Btw existuje v Elden Ringu neco, jako byl Vagrant? Nejaka extremne rare podivna a zahadna entita?
    TERZ
    TERZ --- ---
    NAGASAWA: Jako že by ti to nekdo rozporoval aniž by mel vlastni zkušenost s tim co píšeš? To se ti na internetu nestane, obzvlášť na nyxu ne.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    NAGASAWA: Já jsme kompletista, procházím každou cestičku.. což má výhodu, že hra mě zpravidla dává do lepší bojové pozice. Myslím že mám asi 85 hodin jak Terz v době dohrání a level asi 70;-) Jsem v Caria Manor a čeká mě tam ten drak u Three Sisters. Ale než si za ním vydám, ještě si skočím na hřbitov a pak je tam jedna okružní cesta. Snažím se s principu zabít každého nepřítele, kterého ještě neznám. Plus mám pár hodin na začátku hry, kdy si zkouším různé zbraně a teď svýho svalovce učím inteligenci. Takže si chci něco zahrát s glaced rapier. Ale hraju to maximálně nelineárně. Když jsem se dostal přes hřbitov v Raya Academia na konci do kobky, udolal mě nějaký trapák, tak jsem prostě zkusil jinou část mapy. Takže jsem na hrozně místěch najednou;-) Zabil jsem jen asi 3 bossy co maj achievement.

    Hlavně to furt hraju jako AC;-) Takže se často přiblížím ze zadu na critical (udělá to asi 2200 DMG;-) a hordy cheesuji lukem zdálky;-) Ta hra na luk nemá žádnou obranou mechaniku. I ty mechaniky jsou ruzný - Např. ptactvo lukem nevyplašíš ale kouzlem nebo sekem jo. Takže když si chci nagrindovat peří na šípy, jdu na to lukem. Na ovce beru kouzla. No ale teď se už klidně troufnu větší množství potvor najednou. Takže roznhodně jsem na jezero overpowered. Možná tak adekvatní na rudý biom. Ale specialitou je, že až teď jsem na vigor 20, měl jsem 15 hrozně dlouho ale začaili mě trápit one shot killy od některých bossů a vůbec mi prišlo že vigor je jen takový buffer na počet chyb, co můžu udělat. Teď jsem potkal nějakou tlustou bestii v jedný z katakomb, kterou jsem snad ani na po desátý nezdolal. Dostal jsem teda jednu lukem ale druhou za rohem už jsem nedal. Takže jsem celkem rozlezlý. Jako asi bych se klidně mohl rozjet do Alteau Plateau nebo se teď vrátit po 20-30 levelech do rudýho biomu. Ale furt dělám malé pushe na různých frontách a baví mě, že nejsen nikde zaseklej na dlouhou.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    NAGASAWA: dohrál jsem DS2, DS3, v jedničce jsem nikdy nepřešel tu debilní srandičku v hradu, s těma pastma.
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    VON_GILOTINE: nesezenes no, ale vis jak, klidne mohla padnout pred lety. Ptam se proto, abych tady neargumentoval jednickou a svym postojem k Elden Ringu bez toho, aniz by to treba protistrana dojela do konce.
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    NAGASAWA: jednicka uz dnes bez dlc snad ani moc nejde sehnat ne? vsude je prepare to die a remastered, nebo se mylim, odpustte?
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    tak ja jsem zabil vsechny, ale vis jak, pocitat zvlast crystaliny kdyz tam je jednou jeden, podruhy dva a potreti tri jako ruzny bossy..
    to samy ty fakyn keramicky kocky, v evergaolech neni myslim nic puvodniho, dead birda mastis sestkrat jako night cavalry.. draci budiz no.. ale vis jak, inu, jen jsem to chtel vypichnout.
    anyways zde vesele video k tomuto podtematu

    ELDEN RING: All Bosses Size Comparison
    https://www.youtube.com/watch?v=33qNxr24DIg&ab_channel=GardenofEyes
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    VIRIK: btw dotaz, dohral jsi jednicku vcetne DLC?
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    pro mne je Elden Ring strašně dobrá soulsovka. A přijde mi legrační, že v ní umírám teda rozhodně míň, než ve skyrimech nebo falloutech.
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    VON_GILOTINE: tak realnych pribehovych bossu je tam, nechci spoilovat, oba vime kolik a je to podobny, jako v jednicce. Minibossu a potvor se jmenem v dungeonech, kruzich atd, ktery nejsou genericti nepratele je v souctu 237. Osobne jsem si jich tenhle vikend odskrtnul podle seznamu 190 a pak jsem si rekl, seru na to.
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    JONY: no a tak to ma byt :)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    NAGASAWA: jasně, ale ty v zásadě říkáš jen hromadu věcí jako já, včetně toho, že fromové prostě k tomu open worldu šli od začátku.



    SHARNY: k "imerzi" jsem se tu už jednou rozepsal, zkráceně můj názor je takovej, že nějaký vžívání je možný pouze za podmínky přijmutí pravidel hry. A pak je jedno, zda je to v real grafice nebo jen na čtverečkovaném papíře s kartičkama a osmistěnkou.
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    ja musim rict ze nejsem uplne nadsen z toho omylaneho 200 bossu.

    realne jich je tam tak tricet.
    JONY
    JONY --- ---
    NAGASAWA: mě třeba lore ER přijde výrazně zajímavější než u DS her. Ty mě nebavily kvůli tomu, co naopak jejich fanoušci velebí (vše stojí na boss fightech a ten design je tomu zcela podřízený). U ER jsem naopak konečně dostal to, co tady mnozí kritizují. Rozlehlost, kdy mohu trávit spoustu času objevováním, skládáním střípků lore (které je konečně opravdu zajímavé a opravdu bohaté), mám pocit daleko větší volnosti a díky tomu všemu, mě začaly bavit i ty náročnější boss fighty, které mě u dřívějších her moc nebavily. Nikam nespospíchám. Hraji to vlastně jako single player MMO :).

    Nicméně chápu proč člověk, který si užíval precizní švýcarský hodinový stroj DS her, může být u ER vypruzený.
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    RUDOLF: a ted jsi v jaky lokaci cca s jakym levelem a po kolika hodinach?
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    VIRIK: jen podotknu, že jsem jen tlumočil vidění autora videa;-) Mě ER totálně baví, ale já nemám za sebou jiný hry od from software. Pro mě je všechno nový a bude nový asi i po dalších 100 hodinách. Stále se sytím novotou a nemám vůči ER výhrad. Ale já taky ER nehraju non-stop, hraju vedle toho jiný hry, né moc - ale podle chuti. Občas se ve mě probudí potřeba někomu protáhnout ocel zády, někdy si vzpomenu, že sem neprošel nějakou cestu v lokaci. Já s tou hrou pomalu žiju a budu s ní žít další rok. Nečekal jsem, že to bude magnum opus FS. Pro mě je to první FS a mám spoustu možností si s ním vyhrát - způsobem, který staré duše už nebaví, nebo jsou toho překrmený. Pro mě je hraní, že si k tomu v 10 večer sednu a ve tři ráno si říkám, že jsem idiot, že ráno by mi měl fungovat mozek, protože bude nějakej hrozně důležitej call a já stejně jdu spát v šest, sedm, protože usínám nad gaypadem, abych se za hoďku v zombie stavu tvářil, jak mi ta hlava myslí. A pak si dám pár dní oraz, třeba k tomu sednu o víkendu a hraju. Takhle jsem co půl rok či rok, dohrál ty dva Assassin Creedy a mezitím různý věci co mě baví, můj herní nakoupený backlog je obrovskej a nemám potřebu ho dohánět.

    Plus ty Open Worldy - to byl pro mě sen. Hrál jsem od raných devadesátek, páč jsem měl doma 386 jen pro sebe a když jsem dostal galaxii ve First Encounters, obrovský a generovaný Daggerfall nebo celý město v první GTA - tak jsem dostal o čem jsem snil. Virtuání svět kde můžu nelinéarně jednat. Open Worldy jsou s náma už dávno. Nejsou ničím novým. Jen se ustátali v nějaké dominatní podobě ale budou vznikat variace, iterace, pokusy o revoluci. Ta nemožnost ten svět obsáhnout mě bavila např. u Elite. Nekonačná variace podobného, kterou ale živila moje zvědavost.

    A musím říct, že jádro mého herního smyslu - je zvědavost. Už od prvních her mě bavilo přicházet na pravidla hry, principy, jak v nich být lepší, jak něčeho dosáhnout, něco změnit apod. K tomu se počítal i skill a potěšení z objevování. Nejvíc to bylo patrný, když jsme hrál hry, žánry - neuměl jsem anglicky pořádně a snažil se pochopit, jak ovládnout ty věci dějící se na obrazovce. Např. Jagged Alliance byla asi moje první taktická hra na vojáčky a tehdy jsem kámošovy ukázal, jak přejít do dalšího sektoru, kde už začal boj na tahy. Čistým experinmentováním, neměl jsem manuál. Jen jsem z recenze věděl, že se to libí nějakýmu mému oblíbenýmu pisálkovy - do kterýho bych dneska ani klackem nešťouchal. ER tohle nováčkovy v souls hrách furt nabízí. Nevím jeslti si dám NG+, ale vím že v tom nechám aspoň 180 hodin než se tam vůbec dostanu;-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam