• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EZEEDark Souls & Demon's Souls | PREPARE TO DIE! | Bloodborne | Sekiro | Elden Ring | atd | ...aneb umíráme s nadšením
    TERZ
    TERZ --- ---
    Předem varuji, smysl nedávající rage post.

    Mám za sebou cca 80% prvního průchodu Lords of the Fallen a musím se z toho vypsat
    Ta hra je monstrózní, nefunkční, nudná sračka. Jak tohle mohlo dostávat dobrý recenze? Komu se to proboha líbí? Já se na to těšil...
    Dark Souls z wishe a ani to ne. Vynechám enormní tlak na naprosto příšernej lore což mě úplně irituje a zanadávám si jen na herní mechaniky.

    Přepínání světů - Zajímavej nápad, v praxi úplně ale úplně k ničemu. Ani sami tvůrci evidentně nevěděli, čeho tím chtějí dosáhnout. Při linearitě té hry to jen prostě komplikuje průchod. V recenzích se vyzdvihuje jak musí člověk dávat pozor protože tam někde může bejt něco schovaný. Za a) schovaný jsou tam jenom zbytečný píčoviny, který člověk nikdy nepoužije a za b) Axiom sám o sobě nenabízí žádné výhody krom toho, že se zde nespawnují nepřátelé, v Umbralu je úplně vše, celá hra se v něm dá dohrát a přepínání víceméně jen obtěžuje. Doporučuji vyskakovat jen pro reset toho nesmyslnýho counteru kdy po nějaké době v Umbralu vyskočí velká červená mobka která je víceméně instakill... Naprosto nepochopitelné rozhodnutí, obzvlášť když jsou všude po světě oltářky díky kterým se dá vyskočit...

    Obtížnost - Není. Neexistuje, ta hra je lehká. Největší obtížnost zde tvoří naprosto neresponzivní ovládání a zbytečně velké množství kombat mechanik na to jak primitivní ta hra je. Dash, roll, parry... ohh parry. Jak někdo může vzít ultimate skill check a totálně ho devalvovat? Parry nemá význam, nemá. V kombinaci s tím Sekiro like posture systémem je to fakt zbytečná mechanika. V případě že se vám povede parry, uberete mobce/bossovi trošku posture, v případě že se vám nepovede, budete blokovat a příjde wither dmg. Tu obnovíte zdařilým útokem. Nicméně většina mobek je hyper agro takže je tu kombinace klidne 4-5hit comb naprosto běžná věc a ty je potřeba blokovat nebo parryovat. V případě bloku, nejspíš padne stamina a veškerá nastřádaná wither dmg ubyde na jeden hit. V případě pokusu o opakované parry a tedy posture break se jedná o risk který vás při úspěšném posture breaku odmění critical attackem kterej dává cca 2* dmg jednoho light attacku. Yahoo!!! Risk/reward hadr. Takže cca po 20ti minutách hry přejde na dash only a s parry se rozloučí.

    Propojenej svět - není, nesmysl. Je tu zkratek až do prdele ale člověk je nikdy nepoužije, všechny cesty se jen z nějakého důvodu stáčí zpátky do main hubu, nedává to vůbec žádnej smysl ale bylo to v dark souls tak to musí bejt i tady.

    Mobky - je tu imo tak 7 typů nepřátel na rozloze celé hry, příšernost, nuda. Ale zbrání tu bude hádám tak 2000!

    Bossové - Stejnej symptom jako zbraně, čim víc bossu tím víc adidas, je jich tu hadr. Jasně naprostá většina z nich jsou jen běžné mobky s boss health barrem, ale na bossy lidi slyší a Dark Souls 1 měl taky bossy jako mobky později ve hře. Jo je fakt, že zabít bosse a o 2 MINUTY! později toho bosse potkat jako mobku je trošku absurdní ale tak lidi to maj rádi...

    Asi bych to tu mohl psát ještě dlouho a stejně bych se z toho nevypsal. Někdo kdo vážně neumí dělat hry si všiml, že soulsovky prodávaj a okopčit FS 1:1 ještě nikdo nezkusil. Tak co kdybysme vzali naprosto všechno co kdy fromsoft udělal, namíchali z toho guláš, udělali to extrémně špatně aniž bychom pochopili byť jen promile toho co je na těch hrách atraktivní a přidali do toho náš ultimátně debilní nápad...

    Technickej stav hry je na PS5 i 3 měsíce po vydání tragickej, lagy, fps dropy, doskakování textur, crashe a už sem měl i corrupted save, díky bohu za cloud.

    A to si to musím dát ještě dvakrát! Jupí! Začínám se děsit toho Pinocchia, ten měl podobně psané recenze...
    AIAX
    AIAX --- ---
    PHOW_SAATCH: Buď pravda, nebo láska :D :D
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    No, ale je celkem nepřekvapivé, že zdroje pro fantaskní světy jsou inspirovaný naším světem, historií a různými kulturami. Tak je to zpětné rozklíčovaní inspirace celkem selský přístup. Zvlášť pro Japonce, pro který je naše architektura a historie dost exotická, jak vizuálně, tak faktograficky. Pro ně je to skvělý materiál, který si můžou přepracovat a přisvojit a přijít s nějakou novou inspirací, obohacenou o jejich vlastní kulturní koncepty. Kvůli tomu máme rádi ten asijský spin na naše reálie.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    AIAX: Víš, co v japonštině znamená slovo havel? :)
    AIAX
    AIAX --- ---
    VON_GILOTINE: "Co vylozene rozesmiva jsou vselijaci druhoradi radoby vaatiove kteri maji plna videa o tom ze ta a ta zbran ci architektura je totozna s necim z reality a hned z toho vyvozuji.. omg."

    Jj, i když jsem někde četl, že Miyazaki a spol. cestovali po Evropě, asi během produkce Demon's Souls, včetně Česka, takže v DeS a DS1 jsou pak názvy jako Ostrava a Havel a některá architektura pak připomíná pražskou gotikou nebo židovský hřbitov. Těžko soudit, ale ta Ostrava a Havel fakt nejdou přehlídnout.
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    AIAX: jak rikas. Tam to vopravdu je v ty hre.
    Jinak absurdni mnozstvi tech videi trpi tim jevem co ma nejaky nazev kdy jen proto ze neco nejak cosi pripomina tak to neznamena ze je to zamer a ma to vyznam.
    Co vylozene rozesmiva jsou vselijaci druhoradi radoby vaatiove kteri maji plna videa o tom ze ta a ta zbran ci architektura je totozna s necim z reality a hned z toho vyvozuji.. omg.
    AIAX
    AIAX --- ---
    VON_GILOTINE: Zrovna Vaatiho video o Bloodborne mi přišlo jako jedno z mála od něj, kde si půlku toho loru netahá z konečníku. Většinou jen převracím oči v sloup, ale BB převyprávěl skvěle.
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    Asi nejlepsi na to teda byl bloodborne kde ten background storytelling dosahl vrcholu jak formy tak obsahu.
    Miquella to mozna prekona ale..v te udernosti to uz nikdy nebude tak sileny rozklad jako v bb.
    Nicmene to nejlepsi z fromsoftu povetsinou prislo v datadiscich tak se nemohu dockat ze prekonaji old.hunters a ringed city
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    V naky bod clocek zacne koukat zulliewitch a vaativydia a vsechny ty dwsitky hodin v souls hrach obrati v lore-orgie fascunujicich motivaci a charakteru. Ale..mozna si to jen namlouvam
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    tam bude zas nejaky princip "kdo hoří zapaluje"
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    HAVANA: Na to asi zkoukni nějaký videa o počátku Dark Souls serie od LoreMasters, viz např.

    Příběh Dark Souls - Část 1 [ CZ / Česky ]
    https://youtu.be/F574-AQsl8Y?si=NwQq5DK1lJLWJzXV
    AIAX
    AIAX --- ---
    HAVANA: Bossové mají unikátní soul, kterou si vezmeš jako trofej, když je krouhneš, takže nemůžou obživnout. Můžeš ji "sežrat", anebo z ní něco vykraftit.

    A proč mají jinou soul než obyčejní joudové, na to si už musíš udělat vlastní head canon :D
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    PHOW_SAATCH: No to vím..mě jde do to jak tohle vlastně řeší lore
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    ono je to vysvětlení teda i v lore...
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    HAVANA: Třeba v Dark Souls 2 tušim sis moh bosse daný oblasti znovu vyvolat, pokud jsi po tom hodně toužil, ale já osobně jsem po tom teda nikdy netoužil :D
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    HAVANA: Bossové v souls hrách jsou většinou strážci úrovní (nebo příběhovejch itemů), bráněj ti v postupu dál, navíc z nich padaj boss weapons apod, tudíž neni důvod, aby se obnovili, to už by bylo hodně maso. Obnověj se ale v novym průchodu hrou (New Game +).
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    Možná to někde je, ale asi mi to uteklo...umřu, obzivnu, běžím pro runy/souly/echoes...potud chápu. Takhle ten svět funguje. Stejně tak se ozivej i nepřátelé. Ten svět tak funguje, v pořádku. Ale jakto že ty nejsilnější nepřátelé, bozi, polobozi, postavy který ovladaj celej ten svět nemaj tu samou schopnost? Blbej jouda co má pochodeň ozivne po tom co umře, ale boss ne?
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    BIMBAS: Je to lehce cheesy, ale na druhou stranu, ta hra je udělaná tak, aby sis našel co funguje, takže to je morálně úplně v pořádku. Kdo říká, že si musíš zlomit oba palce u dodgovani?
    Play smart, not hard :D
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    HAVANA: presne. Tady neni cas na hrdinství, je to osklivá a zlá země.
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    BIMBAS: Comet azur je úplně nesmysl :D

    Niall. X pokusu a nedostal pod 70%, zkoušel sem různý ashe, ale fajt vypadal vždycky stejně..dal sem mu párkrát hit, ale pak už sem jen utíkal před jeho summonama, až mi došla stamka a neměl sem ani na cast ani na dodge přímo od něj...Pak sem řek že už na to seru, a poslední pokus zkusím prostě zerg..

    Potka, comet azur....za dvacet vteřin bylo hotovo. Asi mi nedal ani hit (summoni nabehli přímo do comety...jaj)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam