Předem varuji, smysl nedávající rage post.
Mám za sebou cca 80% prvního průchodu Lords of the Fallen a musím se z toho vypsat
Ta hra je monstrózní, nefunkční, nudná sračka. Jak tohle mohlo dostávat dobrý recenze? Komu se to proboha líbí? Já se na to těšil...
Dark Souls z wishe a ani to ne. Vynechám enormní tlak na naprosto příšernej lore což mě úplně irituje a zanadávám si jen na herní mechaniky.
Přepínání světů - Zajímavej nápad, v praxi úplně ale úplně k ničemu. Ani sami tvůrci evidentně nevěděli, čeho tím chtějí dosáhnout. Při linearitě té hry to jen prostě komplikuje průchod. V recenzích se vyzdvihuje jak musí člověk dávat pozor protože tam někde může bejt něco schovaný. Za a) schovaný jsou tam jenom zbytečný píčoviny, který člověk nikdy nepoužije a za b) Axiom sám o sobě nenabízí žádné výhody krom toho, že se zde nespawnují nepřátelé, v Umbralu je úplně vše, celá hra se v něm dá dohrát a přepínání víceméně jen obtěžuje. Doporučuji vyskakovat jen pro reset toho nesmyslnýho counteru kdy po nějaké době v Umbralu vyskočí velká červená mobka která je víceméně instakill... Naprosto nepochopitelné rozhodnutí, obzvlášť když jsou všude po světě oltářky díky kterým se dá vyskočit...
Obtížnost - Není. Neexistuje, ta hra je lehká. Největší obtížnost zde tvoří naprosto neresponzivní ovládání a zbytečně velké množství kombat mechanik na to jak primitivní ta hra je. Dash, roll, parry... ohh parry. Jak někdo může vzít ultimate skill check a totálně ho devalvovat? Parry nemá význam, nemá. V kombinaci s tím Sekiro like posture systémem je to fakt zbytečná mechanika. V případě že se vám povede parry, uberete mobce/bossovi trošku posture, v případě že se vám nepovede, budete blokovat a příjde wither dmg. Tu obnovíte zdařilým útokem. Nicméně většina mobek je hyper agro takže je tu kombinace klidne 4-5hit comb naprosto běžná věc a ty je potřeba blokovat nebo parryovat. V případě bloku, nejspíš padne stamina a veškerá nastřádaná wither dmg ubyde na jeden hit. V případě pokusu o opakované parry a tedy posture break se jedná o risk který vás při úspěšném posture breaku odmění critical attackem kterej dává cca 2* dmg jednoho light attacku. Yahoo!!! Risk/reward hadr. Takže cca po 20ti minutách hry přejde na dash only a s parry se rozloučí.
Propojenej svět - není, nesmysl. Je tu zkratek až do prdele ale člověk je nikdy nepoužije, všechny cesty se jen z nějakého důvodu stáčí zpátky do main hubu, nedává to vůbec žádnej smysl ale bylo to v dark souls tak to musí bejt i tady.
Mobky - je tu imo tak 7 typů nepřátel na rozloze celé hry, příšernost, nuda. Ale zbrání tu bude hádám tak 2000!
Bossové - Stejnej symptom jako zbraně, čim víc bossu tím víc adidas, je jich tu hadr. Jasně naprostá většina z nich jsou jen běžné mobky s boss health barrem, ale na bossy lidi slyší a Dark Souls 1 měl taky bossy jako mobky později ve hře. Jo je fakt, že zabít bosse a o 2 MINUTY! později toho bosse potkat jako mobku je trošku absurdní ale tak lidi to maj rádi...
Asi bych to tu mohl psát ještě dlouho a stejně bych se z toho nevypsal. Někdo kdo vážně neumí dělat hry si všiml, že soulsovky prodávaj a okopčit FS 1:1 ještě nikdo nezkusil. Tak co kdybysme vzali naprosto všechno co kdy fromsoft udělal, namíchali z toho guláš, udělali to extrémně špatně aniž bychom pochopili byť jen promile toho co je na těch hrách atraktivní a přidali do toho náš ultimátně debilní nápad...
Technickej stav hry je na PS5 i 3 měsíce po vydání tragickej, lagy, fps dropy, doskakování textur, crashe a už sem měl i corrupted save, díky bohu za cloud.
A to si to musím dát ještě dvakrát! Jupí! Začínám se děsit toho Pinocchia, ten měl podobně psané recenze...