• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EZEEDark Souls & Demon's Souls | PREPARE TO DIE! | Bloodborne | Sekiro | Elden Ring | atd | ...aneb umíráme s nadšením
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    technika um-lať se mi za posledni rok dost vyplatila. A to i psychycky. Obcas mam pocit ze dex buildy prekonavaji nepritele s vypetim dost sil a kdyz uz to zacina byt elegantni tanec smrti tak je konec hry. Magove jsou fajn ale aby byl korektne mocny, musi byt celkem z popíru coz dopada casto jako festival ztraceneho casu pri pokusech projit nejakou nakombenou zonu.
    Klasicka plechovka mi prijde jako vzdy dobre vyvazena k dane lokaci. Idealni kdyz se povede ze je lehce nadlevelovaná. Pak mi ten boj prijde paradni.
    No ale jako v kazde rpg hre nemohou byt uspokojeny vsechny vrcholy naráz, takze si kolikrat poztesknu, jak bych potreboval s kouzelnikem placnout nekoho padlem po hlave a bylo by. V soulovkach je k tomu urceny ng+, ale jak je malo casu tak hraju jeden pruchod.
    RIVEEK
    RIVEEK --- ---
    Tak konečně! Po pěti průchodech ER jsem se hecnul a zabil Malenii! Jupí!
    A vlastně to bylo celkem jednoduchý a šla asi na pátý pokus: použili jsme s mimikem tajnou techniku shaolinských mnichů zvanou "um-lať" a umlátili jsme ji Gutsovýma ultra great swordama s aplikovaným Lions Claw popelem. RNG jí naštěstí dalo náladu, že zrovna permanentně nespamovala ten svůj přiblej šmidli-fidli útok a tak jsme ji většinu času drželi rozpláclou na zemi a řezali ji jak žito. Pocit zadostiučinění : bambilion.

    Jinak příprava postavy na DLC hotová: nechal jsem to těsně po zabití Fire Gianta a ještě nepodpálil Erdtree. A hned jedu další postavu, tentokrát se snažím udělat konec Fii (něco s tím princem smrti, co vypadá jak obří zmutovaný sumec), snad to klapne. Zatím mám pořád jen Frakturu, Raani a Frenzyflame, ale u Fia / Dungeater konců mi něco vždy nevyšlo.
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    RUDOLF: Samozřejmě jsem na konzoli :)
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    HAVANA: jestli nejsi na konzoli, ulož si save. Já mám projistotu první, před kardinálním hříchem a to už jsem upižlal melanii a pak několik dalšićh. Jestli si pamatuji správně, když zabiješ Elden beasta, tak furt se čeká až si zvolíš konec. Ale radši si zkontroluj wiki.
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    Zatímco nejdál sem se dostal kombinaci ogbu ash of war a moon spell nebo jak se jmenuje to jak po no mrdnes měsíc..

    Ale možná to byla jen náhoda, že ji trvalo tak dlouho než si uvědomila, že tam jsem a že na mě může skočit tím svým instakill nesmyslem (kterej je odpornej ještě tím, jak to chvilku vypadá že si to přežil...první uskocis, druhej dostaneš, ale pak má takovou krátkou pauzu...a pak konec :D)
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    HAVANA: to je real problem, souhlasim.

    Ja vzdy prpste vzdy behal tak dlouho az semi povedlo ze nedala ten waterflow dance vic jak jednou, pac i tak de facto instasmrt a ne, fakt se nebudu ucit jak to dodgnout tim divnym priskokem v druhy sekci ze tri. Nope.

    Imho cesta k melanii je vzdy skrze stagger a chytit ji u zdi. Ale ja jsem normie
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    VON_GILOTINE: Což furt neřeší druhej problém a to je Melania :D
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    HAVANA: neb9j ng+ je vyrazne j3dnodussi pac ses vzdy overleveled z prvniho pruchodu
    AIAX
    AIAX --- ---
    HAVANA: Já teda hrál většinu soulsovek, včetně souls-light, a Lords of the Fallen je jediná hra, která se FromSoftu v tomhle vyrovná.

    Velmi dobrý level design je ještě v Nioh 2 a mně osobně se třeba hodně líbili Darksiders 3, kteří do toho ještě míchají metroidvania prvky (zablokované cesty, které otevřeš až schopnostmi, co získáš později.

    A pak máš samozřejmě hromadu různých souls-metroidvanií jako Hollow Knight, Ori, Blasphemous atd., které na level designu vyloženě stojí, ale to už je trochu jiný žánr přece jenom.
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    PHOW_SAATCH: nechybí tam spodní jezero nebo se pletu ?
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    AIAX: K tomu level designu. Existuje nějaký jiný studio, který by tak skvěle pracovalo s vertikalitou levelu? Protože to co předváděj v ER je neskutečný
    LOVE_DALI
    LOVE_DALI --- ---
    Já jsem byl na Lords of the Fallen natešenej a vypadalo to na videích pěkně, ale byť jsem ana začátku, a když jsem přežil performance/stability issues, vůbec mě to neláká se k tomu vracet/jít dál.
    Souhlasím s kolegou. Je to zmatený. A to jak prostředí, tak mechaniky hry.
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    V elden ringu jsem před posledním bossem nebo dvěma. Nechci to ještě ukončit, a nezabil sem melanii...tak sem na ni včera wipoval do zechcani...

    Melania, blade of miquella...se mi o tom snad i zdálo :D


    Btw, mám teď samozřejmě dilema. Když má vyjít dlc, tak většinou bejva u from softu začleněný do main hry, takže když to teď ukoncim, tak dlc pojedu na ng+ parametry předpokládám. Což nevím jestli chci :( zas když teď dva měsíce nebudu hrát, tak zapomenu co se macka a sem taky v hajzlu
    AIAX
    AIAX --- ---
    PHOW_SAATCH: Tohle dost záleží na tom, co konkrétně ti na soulsovkách sedí. Jestli to hraješ hlavně kvůli bosům, nebo buildům, nebo loru, nebo level designu, jestli ti víc sedí taktický nebo rychlý combat atd. atd. Spousta toho je subjektivní.

    Já třeba už od DS1 hodně dám na dobrý level design, strašně mě baví bloudit a objevovat atd., a taky mě baví dělat různé buildy, takže mě LotF nadchnul, kdežto Lies of P v tomhle moc ne, to je fakt dost přímočarý koridor a ta customizace je dost omezená.

    Zase si umím představit, že kdo má na soulsovkách nejradši bossy a nevadí mu omezené buildy a neexistence multiplayeru, tomu se bude mnohem víc líbit LoP, protože bossové v LotF fakt nejsou nic moc.


    TERZ: Ad zkratky - máš naprostou pravdu, že pokud můžeš warpovat od začátku, je spousta zkratek nefunkční. Pamatuju, že tím dost trpěla DS3, kde některé zkratky byly vyloženě komické (napadá mě Archdragon Peak). V LotF je to občas taky pravda, ale spousta zkratek je tam v rámci levelu a smysl dávají. A navíc fixní vestige jsou tady fakt daleko od sebe a tu přenosnou máš jen jednu, takže zkratky často dost pomáhají, pokud třeba farmíš, probíháš levely sem a tam atd.

    Jo a ten "rally" systém není úplně vykradený z Bloodborne, je to náhodou docela originální řešení "turtlingu", protože se to týká jen poškození za štítem. Štíty totiž neblokují úplně, dají ti část "bílé" damáže a ty ji pak musíš dorallyovat (ty vole čeština). Za mě to funguje super, třeba FromSoft si nad turtlingem lámou hlavu už od DS2 a na tohle nepřišli.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    TERZ: mam obě hry, LoP jsem dohrál skoro do konce, chybí mi tak 5%, v LofT jsem teprv tak ve 25%, pak jsem nějak zabřednul na cca 60h do Valheimu, vrátim se k tomu pozdějš... LoP je celkově víc "smooth", je to přímočarej koridor, žádný zmatenosti, všechno je tam jasně definovaný, nemůžeš minout... mně se to líbí moc, jediná výtka je, že nemůžeš přerušit animace, to bossfighty trošku kazí, ale jinak celkem čistá práce a narozdíl od LotF soudruzi z Jižní Koreje daleko líp pochopili, co je na hrách od FS atraktivní :)
    TERZ
    TERZ --- ---
    BIMBAS: V pořádku, to odpovídá na mou otázku komu se to proboha líbí :D
    Zbytek už je jak sem říkal prostě jen rage.
    AIAX: Hele ty věci ve FS hrách dávají smysl, ty mechaniky ať je považuji za dobré nebo špatné v těch hrách fungují.
    Tady je kombinace posture systému ze Sekira, spolu s obnovitelným agro podporujícím health systémem z bloodborne a soubojovým tempem Dark Souls 3 s gangovací mentalitou Dark Souls 2. Tohle prostě není dobré za mě. Nefunguje to.

    Svět mi přijde nesmyslný protože je na každým kroku Vestige kterej ti od začátku hry umožňuje warpovat a do toho v každém lvlu cca 2-3 spoty na vytvoření vlasního dočasnýho vestige. Propojenej svět v DS1 dával smysl protože člověk do půlky hry warp nemá a dost často běhá zleva doprava, tady je na konci každého lvlu mříž, výtah, nebo plank kterej mě jakože pomůže kdybych potřeboval ale reálně nikdy nepotřebuješ. Je to tam jen proto aby to tam bylo. Takhle sem to myslel.

    Ad obtížnost - mě nevadí, že je ta hra jednoduchá, to je naprosto v pohodě, mě vadí, jak se s obtížností nakládá. Právě že škálují obtížnost tím co dává jakou dmg a kolik je tam kde mobek mi přijde prostě ... líné a nezajímavé.

    Za nejhezčí pokud jde o vizual bych asi označil spíš remake Demon's Souls ale hraju to na performance mod na konzoli, možná to na našlapaném PC vypadá líp.

    Ten žánr se od Demon's Souls dost posunul, i samotný From Software se posunul a v každé další hře se ladí co se minule ne úplně povedlo. Tady se neposunul nikdo nikam, jen prostě vzali od každého trochu a na mě osobně to prostě nefunguje ale vůbec.
    Každopádně by mi to bylo úplně jedno ale tím, že jsem se na to fakt extrémně těšil sem prostě nasrán. Za mě je tohle strašně zprasenej línej fuj a sere mě že to musím dohrát ještě 2* :D
    AIAX
    AIAX --- ---
    TERZ: :D :D

    Mně teda přijde, že tímhle stylem by se dalo zpucovat úplně cokoli od Bloodborne po Elden Ring, ale co už.

    Mně se subjektivně LotF líbili hodně. I já jsem nachytal pár much:
    - bossové trochu zklamali (skvělý spektákl, ale nízká obtížnost)
    - co-op - sice je fajn, že nemusím kámoše volat po každém bossovi, ale když už udělali takhle "hladký" co-op zážitek, měli taky zařídit, aby druhý hráč mohl dělat stejný progres
    - ceny některých "covenant" itemů jsou idiotské, jako kdyby vývojáři počítali s tím, že to budu grindit snad 1000 hodin
    - typů nepřátel by mohlo být víc, to je fakt, ale není to zas taková hrůza
    - technický stav - ze startu jsem neměl jediný problém, ale po týdnu vydali patch, po kterém mi to začalo padat, a za další týden se to zase spravilo; tohle chlapci holt podcenili

    Ale jinak je ta hra s přehledem nejhezčí soulsovka, včetně od FromSoftu (což ale není zas tak těžké), všechno krásně vypadá, hýbe se, ten propojený svět byl super (netuším, co ti na tom přišlo jako "nesmysl", ale budiž), hromada buildů, zbraní, gearu, kouzla vypadají super a většina je dokonce použitelná.

    Lore mě nikdy nezajímá, Umbral mi osobně přišel super,

    Jinak ta obtížnost - bossové jsou čučkaři, to je fakt, ale co jsem viděl, tak většina lidí nadávala na obtížnost spíš opačným směrem, jako že to je moc těžké a frustrující, všude je moc mobů a shooterů a každá trefa hrozně bolí atd, takže to pak autoři kvůli tomu brekotu znerfili. Možná proto ti to přišlo moc lehké, já většinu odehrál ještě před tím nerfem.
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    já ti teda nevim, ale já se bavil. Asi jsem prostý konzument :D Nicméně vše co píšeš je pravda a kromě fps dropů, které jsem zaznamenal asi 3x za hru mi to nijak nevadilo
    TERZ
    TERZ --- ---
    Předem varuji, smysl nedávající rage post.

    Mám za sebou cca 80% prvního průchodu Lords of the Fallen a musím se z toho vypsat
    Ta hra je monstrózní, nefunkční, nudná sračka. Jak tohle mohlo dostávat dobrý recenze? Komu se to proboha líbí? Já se na to těšil...
    Dark Souls z wishe a ani to ne. Vynechám enormní tlak na naprosto příšernej lore což mě úplně irituje a zanadávám si jen na herní mechaniky.

    Přepínání světů - Zajímavej nápad, v praxi úplně ale úplně k ničemu. Ani sami tvůrci evidentně nevěděli, čeho tím chtějí dosáhnout. Při linearitě té hry to jen prostě komplikuje průchod. V recenzích se vyzdvihuje jak musí člověk dávat pozor protože tam někde může bejt něco schovaný. Za a) schovaný jsou tam jenom zbytečný píčoviny, který člověk nikdy nepoužije a za b) Axiom sám o sobě nenabízí žádné výhody krom toho, že se zde nespawnují nepřátelé, v Umbralu je úplně vše, celá hra se v něm dá dohrát a přepínání víceméně jen obtěžuje. Doporučuji vyskakovat jen pro reset toho nesmyslnýho counteru kdy po nějaké době v Umbralu vyskočí velká červená mobka která je víceméně instakill... Naprosto nepochopitelné rozhodnutí, obzvlášť když jsou všude po světě oltářky díky kterým se dá vyskočit...

    Obtížnost - Není. Neexistuje, ta hra je lehká. Největší obtížnost zde tvoří naprosto neresponzivní ovládání a zbytečně velké množství kombat mechanik na to jak primitivní ta hra je. Dash, roll, parry... ohh parry. Jak někdo může vzít ultimate skill check a totálně ho devalvovat? Parry nemá význam, nemá. V kombinaci s tím Sekiro like posture systémem je to fakt zbytečná mechanika. V případě že se vám povede parry, uberete mobce/bossovi trošku posture, v případě že se vám nepovede, budete blokovat a příjde wither dmg. Tu obnovíte zdařilým útokem. Nicméně většina mobek je hyper agro takže je tu kombinace klidne 4-5hit comb naprosto běžná věc a ty je potřeba blokovat nebo parryovat. V případě bloku, nejspíš padne stamina a veškerá nastřádaná wither dmg ubyde na jeden hit. V případě pokusu o opakované parry a tedy posture break se jedná o risk který vás při úspěšném posture breaku odmění critical attackem kterej dává cca 2* dmg jednoho light attacku. Yahoo!!! Risk/reward hadr. Takže cca po 20ti minutách hry přejde na dash only a s parry se rozloučí.

    Propojenej svět - není, nesmysl. Je tu zkratek až do prdele ale člověk je nikdy nepoužije, všechny cesty se jen z nějakého důvodu stáčí zpátky do main hubu, nedává to vůbec žádnej smysl ale bylo to v dark souls tak to musí bejt i tady.

    Mobky - je tu imo tak 7 typů nepřátel na rozloze celé hry, příšernost, nuda. Ale zbrání tu bude hádám tak 2000!

    Bossové - Stejnej symptom jako zbraně, čim víc bossu tím víc adidas, je jich tu hadr. Jasně naprostá většina z nich jsou jen běžné mobky s boss health barrem, ale na bossy lidi slyší a Dark Souls 1 měl taky bossy jako mobky později ve hře. Jo je fakt, že zabít bosse a o 2 MINUTY! později toho bosse potkat jako mobku je trošku absurdní ale tak lidi to maj rádi...

    Asi bych to tu mohl psát ještě dlouho a stejně bych se z toho nevypsal. Někdo kdo vážně neumí dělat hry si všiml, že soulsovky prodávaj a okopčit FS 1:1 ještě nikdo nezkusil. Tak co kdybysme vzali naprosto všechno co kdy fromsoft udělal, namíchali z toho guláš, udělali to extrémně špatně aniž bychom pochopili byť jen promile toho co je na těch hrách atraktivní a přidali do toho náš ultimátně debilní nápad...

    Technickej stav hry je na PS5 i 3 měsíce po vydání tragickej, lagy, fps dropy, doskakování textur, crashe a už sem měl i corrupted save, díky bohu za cloud.

    A to si to musím dát ještě dvakrát! Jupí! Začínám se děsit toho Pinocchia, ten měl podobně psané recenze...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam