• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GAFTahové RPG na PC (okrajově i na konzole)
    Díky kickstarteru a aktivitám komunity na netu se tenhle pomalu vymírající žánr zase zvedá na nohy. Pořád je ale těžké o dobrý AAA titul nebo alespoň konkurence schopnou indiovku žánru Tahové RPG zavadit, vzniká jich málo nebo jsou "skryté" pro nedostatek informací. Klub by měl být o sdílení informací o vzniku nových, diskuzi o starých, doporučení, radám atp...

    PS: Berou se i pauzovací RPG a vůbec cokoliv co má aspoň trochu blízko k tahovému pojetí a aspoň nějaké RPG prvky
    rozbalit záhlaví
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    GAF: Tak neviem, podľa mňa to je na tú najdrsnejšiu obtiažnosť pomerne hardcore. A ani sa to nedá ojebávať loadovaním.
    GAF
    GAF --- ---
    FLOYDTHEBARBER: to jsem rad, že to říkáš. Mam stejnej názor. Udělali z toho vysoce hratelnou hru a tím to myslím vyhráli. Hardcoreři ještě pořád neohrnou nos a budou se bavit a normálové si můžou libovat, jakou maj parádní sci-fi a není to přehnaný s obtížností a bavit se.
    FLOYDTHEBARBER
    FLOYDTHEBARBER --- ---
    GAF: Vubec ne, sice se to da vnimat jako krok smerem k mladsim hracum zvyklym spis na Call of Duty, ale zakladni filozofie tohohle remakeu je o tom, ze nabizi jednodussi rozhodnuti, ale s hmatatelnym dopadem.
    Takze misto toho, aby sis vybiral presne misto na mape, kde bude zakladna, tak si vybiras jenom kontinent; misto desitek akcnich bodu ma kazda jednotka dve akce za kolo; neni jich v poli 20, ale maximalne sest; a hrac jako vrchni velitel se nemusi starat o to, kolik naboju jake munice nalozi na vysadkovou lod.
    Pokud to nekomu prijde jednoduche, tak si muze nastavit opravdu masochistickou obtiznost a vypnout save/reload, a najednou na kazde akci opravdu zalezi.
    GAF
    GAF --- ---
    FLOYDTHEBARBER: vadí Ti to zjednodušení báze od původního XCOMu?
    FLOYDTHEBARBER
    FLOYDTHEBARBER --- ---
    Ja uz se skoro rok vracim k novymu XCOM Enemy Unknown. Zrovna k nemu vysla expanze. Tim, jak zjednodusili strategickou stranku te puvodni hry, tak je to v podstate deskova hra s akcni kamerou v AAA kabate.
    GAF
    GAF --- ---
    A co ten Might and Magic X jste někdo v betě? Jaký to je? ...ci to je alpha na tom Steamu ten presale nebo jak to je...
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: "...cestování bude hra sama o sobě" a "...vytvářeno trojicí veteránů z Bioware" wow...
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Tohle se mi docela líbí:

    The Banner Saga
    http://stoicstudio.com/
    GAF
    GAF --- ---
    Mně by se to teda taky líbilo. Čistě protože čistokrevná tahovka jakože baldur's gatovina by byla zajímavá.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Já bych si dal klidně čistokrevnou tahovku.
    HEXXX
    HEXXX --- ---
    CLAVEN: jo vim, ale i rt s pauzou mam celkem za pomateny klikani oproti tahum :)
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    HEXXX: Rozhoduje sa medzi ťahovkou a real-time s pauzou, čiže klikať ako pomätený nemusíš ani v jednom prípade.
    HEXXX
    HEXXX --- ---
    GAF: ja bych byl rad za tahovku. v puvodni hre mi ten realtime system vadil. clovek si zvykne na ty tahly rozhovory, pomalejsi tempo hry, nacez dojde na souboj, kde je porteba klikat jak pomatenej. moc se to k sobe nehodilo.
    GAF
    GAF --- ---
    CLAVEN: pěkný, že o tom nechaj votovat.

    A co byste kdo radši. Realtime plus pausa a nebo čistej turn-based?
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Ad Numenera:

    Should Torment Numenera be turn-based or real-time with pause? • News • Eurogamer.net
    http://www.eurogamer.net/...2013-11-22-should-torment-numenera-be-turn-based-or-real-time-with-pause
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: tak s tím nemám nejmenší potíž, spíš naopak :)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GAF: Já ti jako rozumím. Asi bych klub nechal pojmenovanej jak je, ale sem tam prostě přivřít oko.

    A kup si 3DS a Fire Emblem ;).
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: tak možná by stálo za to dát tomuhle klubu něco jako "cokoliv co má tahy a alespoň prvky RPG" a můžem sem dát i UFO, tahové strategie atp...

    Moje idea byla taková, že mám rád tahovky a zároveń RPG a málokdy nějakou dobrou seženu. Co jsem koukal po NYXu, jsou kluby jenom na konkrétní série a ne takhle celkově co kde kdy bylo a hlavně na co se těšit.
    GAF
    GAF --- ---
    SID311: jo máš docela pravdu. Na druhou stranu v těch hrách co uvádíš chybí ty kola. Předpoklad tahu. BG, IWD a podobné podle předem stanovených pravidel určují, kolik té a té činnosti trvá kol než se provede. A zároveň se to všechno děje real-timově.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    SID311: No jasně, což vede právě k stanovení hranice, od jakého okamžiku se dá hra považovat za tahovku. I kdyby BG mělo nakrásně skutečně striktní tahový systém, hraje se jako realtimovka, což je pro hráče řekl bych podstatnější, než jaký algoritmus se stará o výpočty.
    SID311
    SID311 --- ---
    DAVESADE: Já považuji boje v Baldur's Gate za realtime.

    Autopauzu považuji jen za kosmetický prvek - sám jsem ji vždy měl vypnutou a pauzoval hru sice hodně, ale vždy manuálně. Nakonec to jde hrát zcela bez pauzy.

    To, že jde o převedení tahových pravidel, není podstatné (byť by i vnitřní logika hry s čímsi jako jsou tahy počítala, což jsem myslím slyšel jako argument pro to, že jsou souboje tahové). Vždyť i Warhammer: Shadow of the Horned Rat převáděl tahovou stolní předlohu do realtime varianty (a podle všeho i vcelku věrně) a fakt jsem neslyšel nikoho říkat, že by to byl realtime.

    Mnohé realtime strategie, jako Age of Empires 2 (a asi i 1 a 3, ale tam si nejsem jistý) nebo Warhammer 40.000: Dawn of War umožňují (alespoň v singleplayeru) zapauzovat hru a během pauzy zadávat příkazy (což jsem docela často využíval), takže se chovají v podstatě jako Baldur's Gate, ale rozhodně si nejsem vědom toho, že by je někdo kvůli tomu považoval za tahové strategie.

    (obdobně Europa Universalis 4, kde si lze dokonce i tu autopauzu nastavit).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam