Banner Saga - po asi 12 hodinách hraní
pozitiva
- příjemný ovládání
- krásná grafika (ručně malovaná) a vůbec celá výprava a hra přímo dýchá atmosférou, je fakt o co stát to vidět v pohybu
- jeden uplně žije s postavama, nádherně vyprávěnej příběh
- turn based je jednoduchej a pochopitelnej
- hra je nejspíš* obrovsky rozlehlá
- existují jenom checkpointy (a hra dává člověku sežrat špatná rozhodnutí ukládáním checkpointů PO nich :)
negativa
- dost málo RPG prvků a to málo je jenom o souboji
- hra je vpodstatě hrozně repetetivní
- cena, dát sedm stovek za tohle... na jednu stranu ta hra bude asi fakt obrovská na druhou jde nejspíš* pořád o to samý dokola
- píšou, že "starat se a budovat karavanu" - jde pouze o přísun vojska a jídla. Rozdíly v dobrém a špatném rozhodují zásadněji nerozhodují o ničem*. Nikdy jsem neměl nedostatek, vždycky jsem dojel kam jsem měl. Všechno jsem dřív nebo později vybojoval
- turn based je jednoduchej a pochopitelnej
- hra je nejspíš* obrovsky rozlehlá
- existují jenom checkpointy (a hra dává člověku sežrat špatná rozhodnutí ukládáním checkpointů PO nich :)
PS: píšou, že rozhodnutí hráče mění svět a takové. Ačkoliv doteď veškeré rozhodnutí byly jako v bodě u té karavany, jde jenom o ztrátu / přísun zásob a herních charakterů, nechce se mi to dávat jako negativum. Nevim jaký to bude mít dopady na příběh celkově. Možná že dost.
Takže nevim no. Připadne mi, že tvůrci měli v záměru udělat krásný výpravný animovaný interaktivní film z prostředí inspirovaného vikingy. Se soubojem. A mininahrami. Co se týče filmu tak dobrý. Ale ten souboj by měl být kořeněný pořádnym množstvim itemů a schopností. A miniher o dost víc než občasné rozhodování v rámci dialogu ala Space Rangers. Na druhou stranu, třeba si jenom stěžuju. Rozhodněte si to sami :)
*hraju to "teprve" 12 hodin. Nevypadá to, že by se ještě konala nějaká zásadní překvapení, ale nemůžu to říct s určitostí. Takže brát trochu s rezervou.