FIONOR:
Toho jednoho z milionu si my všimneme jako celá společnost a po sto letech mu postavíme sochu. Ale nemáš snad v kolem sebe osoby, které se věnují hlavně umění, vědě a filosofování nad nesmrtelností chrousta a žijí více či méně z dávek a kteří ti dávají něco, co ty nemáš a neumíš a žije se ti kvůli nim líp? Myslím, že bych snadno za sebe mohl jmenovat víc než deset a jsem rád, že tu jsou.
Naše zákony odrážejí etické normy společnosti a je v nich posedlost ekonomickými systémy. Ekonomická výhodnost neznaměná nutně nějaké dobro a stát má sledovat dobro a ne ekonomickou výhodnost. Může to být prostředek k dosažení dobrého života občanů, ale mě se zdá, že už jsme skončili nějak brzo a řešíme hlavně, aby si někdo něco zasloužil a používáme ty odsudky k umělému zvyšování naší ceny i moci a snižování druhých. Je to třeba vidět na tom, jak něktěří rádi nenávidí bezdomovce jejichž společenská nebezpečnost všech dohromady se nevyrovná jedinému kmotrovi. Současný systém podlě mě zbytečně odsuzuje a snaží se vypadat, že to tak musí být.
Pokud tedy současný systém nebo jeho varianty přinesou více dobra občanům, aniž tím jiným ublíží a NZP by to nedokázal tak dobře, tak musím uznat, že NZP je zbytečný. Stejně si to ale nemyslím a z důvodů dřívě řečených, bychom to měli zkusit. Uměřeně, postupně.
Tvůj názor na mezilidské vztahy mi připadá krajně patologický, protože jakoby předstírá, že není svobodná volba, ale pouze biologická/sociobiologická determinace. Ne všichni chtěji vychovat své děti vedle sobce, aby jejich děti mohly pak udělat to samé. Někdo si myslí, že nemusí v životě trpět víc, než je nutné.